Testa på Arma milsim!

Medlem
Testa på Arma milsim!

Är du intresserad av att spela svensk organiserad milsim men ännu inte testat på? På söndag kan du testa på!

Vi vill göra det enkelt för alla att testa milsim, så under söndagen kör vi nästan vanilla och finns på Discord för att svara på frågor och hjälpa dig att få en kul kväll tillsammans med oss!

Du behöver ha installerat tre saker:

  • ARMA3

  • CBA A3 - gratis mod på Steam Workshop

  • ACE - gratis mod på Steam Workshop

Du behöver inga förkunskaper men det är bra om du har startat upp ARMA så att du har koll på hur du rör dig samt ställt in mikrofonen i Discord - allt annat tar vi under spelets gång!

Innan spel:

  • Anmäl dig här senast lör 29/9!

  • Kom in på Discord för ARMA OPEN GAME NIGHT

  • Starta upp ARMA3 samt CBA A3/ACE via Steams launcher.

  • Anslut till vår ARMA-server RuthlessArmaMilsim (lösen Ruthless)

Program och tider Söndag 30/9:

  • Du kan testa servern under hela söndagen för att se att allt fungerar.

  • Kl. 16.00 Vi finns på Discord för att hjälpa till och svara på frågor.

  • Kl. 17.45 Alla på plats i Discord - placering och försnack

  • Kl. 18.00 Spelstart

Vi spelar och eftersnackar fram till 21.00, där du kan lära dig mer om oss och ARMA.

Välkommen!

Skägg.
10 Chambers

Fasiken, glömde lyfta denna. Hade ni kul?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fasiken, glömde lyfta denna. Hade ni kul?

Attans! Vi kommer nog att köra flera gånger, då uppdaterar jag denna tråden med ny info

Det var verkligen lyckat! Dessvärre kund inte jag delta, men fick höra från många håll att intresset ökade att spela tillsammans. Finns lite bilder och video nedanför

https://imgur.com/a/BMhaMyR#dkPFJ25

Releasehästryttare

Varför inte spela på en Svensk karta i stället för en Grekisk?

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Devan:

Varför inte spela på en Svensk karta i stället för en Grekisk?

Min gissning är att de när de körde en open night för att locka till sig nya spelare inte ville köra med en massa moddar som behövde tankas ner.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Min gissning är att de när de körde en open night för att locka till sig nya spelare inte ville köra med en massa moddar som behövde tankas ner.

korrekt. Normalt sätt har vi ca 40gig i mods som vi kör med, För denna operationen valde vi endast de enklaste modden.
Både för att enkelt komma in i vårt söndags spel, samt inte överrumpla nya spelare med olika mods eller tvinga dem sitta i timmar för att tanka hem allt.

Medlem

Är du intresserad av att spela svensk organiserad milsim men ännu inte testat på? På söndag är ett ypperligt tillfälle för dig att testa!

Vi vill göra det enkelt för alla att testa milsim, så under söndagen kör vi nästan vanilla och finns på Discord för att svara på frågor och hjälpa dig att få en kul kväll tillsammans med oss!

Anmälningsformulär för Open game finner ni här
Vi drar igång 17:45 söndagen 2/12

Du behöver ha dessa saker:

Innan spel:

  • Anmäl dig här senast sön 2/12 Kl 12:00

  • Kom in på Discord

  • Ladda ner moddarna till Open Game (Instruktioner finns här)

  • Starta Arma 3 via ArmaSync

  • Anslut till vår ARMA-server RuthlessArmaMilsim (lösen Ruthless)

Program och tider Söndag 2/12:

  • Du kan testa servern under hela söndagen för att se att allt fungerar.

  • Kl. 16.00 Vi finns på Discord för att hjälpa till och svara på frågor.

  • Kl. 17.45 Alla på plats i Discord - placering och försnack.

  • Kl. 17:55 Går vi alla över till teamspeak kanalen.

  • Kl. 18.00 Spelstart

Vi spelar och eftersnackar fram till 21.00, där du kan lära dig mer om oss och ARMA.

Välkommen!
Skepparn, Klanchef Ruthless Arma 3 Milsim

Ping @12
Kan vi kanske få en promote denna gången :D?

Medlem

Galtarna är inspekterade och redo att användas inför morgondagens operation!

Jag hoppas alla hoppar på denna möjligheten till att få prova ett spel med ett samarbetskrav på en helt annan nivå än ni är vana vid. Är ni intresserad har ni tills imorgon kl 12:00 på er och anmäla er till operationen och hänga med i detta äventyr. Länk för anmälan finner ni nedan.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdFHAn5uskLIrlCOnOgn...

Medlem

Då är det dags igen!
Är du intresserad av att spela svensk organiserad milsim men ännu inte testat på? På söndag är ett ypperligt tillfälle för dig att testa!

Vi vill göra det enkelt för alla att testa milsim, så under söndagen kör vi nästan vanilla och finns på Discord för att svara på frågor och hjälpa dig att få en kul kväll tillsammans med oss!

Anmälningsformulär för Open game finner ni här.

Du behöver ha dessa saker:

Innan spel:

  • Anmäl dig här senast sön 30/06 Kl 12:00

  • Kom in på Discord

  • Ladda ner moddarna från workshopen (Abonnera på alla)

  • Anslut till vår ARMA-server RuthlessArmaMilsim (lösen Ruthless)

Program och tider Söndag 30/6:

  • Du kan testa servern under hela söndagen för att se att allt fungerar.

  • Kl. 16.00 Vi finns på Discord för att hjälpa till och svara på frågor.

  • Kl. 17.45 Alla på plats i Discord - placering och försnack

  • Kl. 17:55 Går vi alla över till teamspeak kanalen.

  • Kl. 18.00 Spelstart

Vi spelar och eftersnackar fram till 21.00, där du kan lära dig mer om oss och ARMA.

Välkommen!
Skepparn, Klanchef Ruthless Arma 3 Milsim

Medlem

Oh!
Var ett bra tag sedan jag spelade ARMA 3 senast, särskilt på ett mer seriöst sätt.
Får ta mig en funderare på om man ska våga sig på det igen!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Oh!
Var ett bra tag sedan jag spelade ARMA 3 senast, särskilt på ett mer seriöst sätt.
Får ta mig en funderare på om man ska våga sig på det igen!

Jag tycker du definitivt skall ta och ge det ett försök. Vi välkomnar både nya och erfaren och även de som känner sig lite rostiga som inte har spelat på ett tag. The more the merrier är verkligen ett passande uttryck när det gäller arma 3 spelupplevelse

Medlem

Jag är intresserad men när jag anmäler mig så står det att jag behöver ha Apex DLC, är det verkligen ett krav?

Medlem

Det är inget krav att ha DLC:n för att testa på under detta event. Men för att ansöka in till klanen är det ett krav då vi använder kartan ibland på våra operationer. Ber om ursäkt om det inte var framkommande i texten ovan.

Medlem

Jag anmäler mig inför söndagen
Joinade precis Discorden och allt ska vara nedladdat och färdigt!
Resten får bära eller brista


signatur

Halo kompis!

Medlem

Ruthless Arma Milsim arrangerade nyligen en lyckade JointOP med andra svenska klaner där över 70 spelare deltog i uppdraget för att försvara den finska gränsen från rysk invasion. Vill man ta del av hur det såg ut på uppdraget kan man hoppa in på länken nedan för att se hur det gick för oss.

MVH
wicKe
Ruthless Arma Milsim

Inaktiv

Arma milsim är ju så jäkla kul.
Synd att man aldrig har tid att boka upp en hel kväll varje vecka längre.

1
Skriv svar