Mobilspelslistan

Tråddemonen
Testpilot
Mobilspelslistan

Hallå gott folk! Det är nämligen så att vi alla spelar en oerhörd mängd utav flera spel på våra konsoler och datorer, men vad gör en gamer när man inte har tillgång till ett system att sitta vid? En tråkig bussresa, sambon snor TVn eller datorn så det inte går att spela eller varför inte när man sitter på muggen. Så jag tänkte att jag ska göra en tråd där vi alla kan samla lite spel som går att spela på mobilen och göra en lista för oss som ibland tar upp luren för att få tiden och flyta på.

Spellistan

Identity V

Identity V är en pocket version utav Dead by Daylight med gullig design utav dockor och komiska alternativ i jämförelse med det blodiga Dead by Daylight. En match i spelet betstår utav 5 spelare, där 4 överlevare skall decoda chiphers för att öppna upp en port och fly. En utav de 5 spelarna spelar ett monster som skall försöka att slå ner spelarna och sätta dem i en raketstol för att skicka upp dem i luften eller ner i marken beroende på var raketerna på stolen siktar.

Det finns en mängd olika överlevare och monster som har olika egenskaper för att vinna matchen. Varje månad brukar spelet uppdateras med nya banor, överlevare eller monster.

Spelet kan spelas online med kompisar men man kan bara spela som överlevare tillsammans som är en nackdel.

Spelet finns på Android och iOS

Android

iOS

Darkness Rises

Darkness Rises är en mobilverision som vi i dagsläget kan jämföras med hack n slash spel med avrättningsanimationer, enligt min egna åsikt är det lite som att slåss mot fiender och bossar som i God Of War serien.

Spelare får välja 1 utav 4 olika hjältar till en början där man skall genomgå en story som sedan låser upp saker som Raid bossar och PVP, man kan senare spela alla 4 hjältarna på ett och samma konto. Men varje gång du börjar på en ny karaktär så måste man spela om från början och låsa upp alla förmåner. Spelet i sig har en väldigt imponerande grafik för att vara ett mobilspel och som är underhållande i längden. Spelet är kopplat till online där man kan spela, fiska, PVPa och döda raidbossar med andra spelare. Spelet i sig fortsätter att expanderas och fortsätter utvecklas konstant.

Spelet finns på Android och iOS

Android

iOS

PlayerUnkown's Battlegrounds MOBILE

En klassiker bland onlinespelen har hittat sig till våra telefoner, som vanligt när det är dags för kycklingsmiddag så består matcher utav ett antal spelare som slåss om vem som ska få stå kvar. Spelet i sig är oerhört bra för att vara på mobil och det är lätt att styra i spelet när man börjar vänja sig.

Spelet finns på Android och iOS

Android

iOS

Fortnite Battle Royale Mobile

Det populära spelet Fortnite finns tillgängligt på mobil för iOS. Det kommer senare att släppas till Android då de har börjat med beta för Android system. Just nu kan man spela Fortnite Battle Royale på iOS där man ska vara sista överlevaren på ben för att vinna matchen.

Spelet finns tillgängligt på iOS men Fortnite letar beta testare till Android enheterna också! Länkarna finner ni nedanför!

Här kan ni klicka för att bli beta testare till android enheter!

iOS

The Trail

The Trail är ett spel skapat utav en av Fable seriens mest kända ansikten Peter Molyneux. Spelet går ut på att en själv som spelare ska bli framgångsrik som affärsman, man vandrar igenom en vacker värld och skall nå något som kallas för "Eden Falls" där man kan bygga egna affärer och expandera. I spelet så stöter man på andra spelare som man kan hälsa på och sälja samt köpa saker utav. Grunden till spelet är den ekonomiska biten, men man kan även plocka på sig material och bygga saker som yxor och annat för att underlätta insamlingen.

Spelet finns på Android och iOS

Android

iOS

Hearthstone

Det populära kortspelet inom Warcrafts spelvärld. Det finns mycket kort att samla på sig och bygga kortlekar för att strategiskt vinna över sina motståndare, en match eller två lär man ju hinna spela mot någon annan på muggen.

Spelet finns både på Android och iOS.

Android

iOS

Monster Hunter Stories

Monster Hunter Stories är ett spel som vart populärt bland Nintendo 3DS spelen, ett Monster Hunter med lite pokémon känsla där man samlar på sig monster och tränar dem för att slåss i kommande strider. Man följer även en story med komiska och glada karaktärer som skall rädda världen från en ond kraft. Gillar man tidigare Monster Hunter spel, då lär man garanterat att vilja spela detta på sin telefon.

Spelet finns till Android och iOS

Android

iOS

Kommande spel

The Elder Scrolls: Blades

The Elder Scrolls: Blades är en mobilvariant på elder scrolls spelen där spelare får anta en karaktär och spela igenom ett nytt Elder Scrolls. Grafiken är väldigt lockande och spelet lär erbjuda en spelupplevelse som vi lär minnas. Spelet i sig kommer släppas nu under hösten, ta en titt på klippet under.

Spelet kommer till både Android och iOS. Följ länkarna under för att förhandsregistrera dig.

Android

iOS

Kommer mer spel!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Det visuellt läckra pusselspelet Professor Layton and the Curious Village från Level-5 har också släppts för IOS och Android nyligen. Jag har spelat nästan alla delar i serien på DS och 3DS och det är fantastiskt fina pusselspel som får de grå hjärncellerna att jobba hårt, åtminstone längre fram i spelet. Rekommenderas om ni gillar pusselspel och urläcker tecknad grafisk stil.

Länk: IOS
Länk: Android


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Härligt! Level-5 har gjort många bra titlar på senaste åren!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Verkligen! De har ju inte släppt ifrån sig ett enda dåligt spel, bara spel som kanske inte är lika bra som deras bästa Blir alltid uppspelt när de presenterar något nytt, och Yo-kai Watch 4 som jag testade under TGS kändes också riktigt bra (och det blir ju också ett bärbart spel, om än inte mobilspel )


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Kul att höra, har bara spelat igenom första Yo-Kai. Kanske är på tiden att man spelar tvåan också!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Ett annat mobilspel av en lugn och inte så intellektuell karaktär jag vill tipsa om är Florence. Här får man ta del av en ung kvinnas liv, från ung ålder till första kärleken, problem med förhållanden och familj, hitta lyckan i livet och sin yrkesmässiga bana, med mera. Spelmekaniskt är det simpelt, många situationer i Florence liv sköter du genom att lösa enkla pussel. Svep tandborsten fram och tillbaks för att borsta tänderna, lägg pusselbitar för att sköta en konversation, med mera. Tycker de har integrerat spelmekaniken väl med berättandet.

När Florence har träffat en kille som det går riktigt bra med börjar pusselbitarna lite mer komplext, men i takt med att flirtandet går bra blir pusslet bara enklare och enklare för att till slut bara bli en enda stor bit när romansen är ett faktum. På samma sätt blir pusslet mer komplext när hon och hennes partner bråkar några år in i förhållandet. Enkelt och smart löst, och du kan utan problem blåsa igenom det på en sittning (på muggen exempelvis). Rekommenderas!

Länk: IOS
Länk: Android


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Det är ju bekräftat att trean kommer till väst också, så chop chop om du ska hinna


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Haha blir alldeles för mycket spelande för min del, ska hinna med Wolfenstein 2 och The Evil Within 2 innan Red Dead Redemption 2, och nu ska man hinna med Yo-Kai Watch 2 också. Alldeles för mycket tvåor i detta inlägg.

Tråddemonen
Testpilot

@Athaleos: Ah tack Athaleos! Ska lägga till den på listan.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Har testat Fortnite på Galaxy Note 9 också, den versionen och IOS-versionen fungerar också mycket bra.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Ska lägga till den när jag sitter vid datorn! Tack Andreas!

Releasehästryttare

Kul med en ny mobilspels tråd! Då jag "nyligen" blivit intresserad av mobilspel.

Mitt problem är att jag har en Galaxy 5 just nu och inget av de spelen ni listat skulle funka utan visuelt lagg (skall köpa ny nästa år när de sätter på 5g nätet), men tills dess får jag hålla mig till enklare spel. Har Heartstone installerat men det är segt som fasiken så spelar det sällan.

Förhoppningsvis är det Elder scrolls spelet bra och patchat lagom tills jag får den

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Skaffade Xperia XZ2 i år. Har inte haft minsta lagg eller problem när jag kör på maxad grafik Rekommenderar den om du har svårt inför framtida köp.

Releasehästryttare

@Zimpan: Nja, absolut älskar min g5, därför jag inte bytt, funkar felfritt så länge man inte skall spela, och fortfarande 3 dagars batteritid vilket är helt sjukt på en ~5 år gammal telefon. förhoppningsvis kommer Galaxy 10 ut i samband med 5g lanseringen i Sverige så då blir det ett byte

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Låter som en plan!

Medlem

@Devan: Fast det sker ingen storskalig 5G utbyggnad nästa år, det ligger mer troligt tidigast 2020 men mer troligt 2021-22 att något nät är byggt/byggs. Närmaste stora mobila händelsen är 700 frekvensen som auktioneras ut i december, initiallt handlar det om fortsatt 4G men lär väl ingå i det framtida 5G nätet också.

Umeå kommer bygga ett 5G stadsnät nästa år men av det jag läst så ställer jag mig lite frågande till hur det nätet blir då man ska bygga med väldigt låg frekvens.

Tråddemonen
Testpilot

För de som letar Mobiler så är det nu i helgen på blackfriday reorna som de drar bort flera tusenlappar. Tog en titt på webhallen och såg bland annat att mobilen som jag har en Xperia XZ2 har en rea på 2000 kronor billigare.

https://www.webhallen.com/se/campaign/7036-Black-Friday-2018-...

Tråddemonen
Testpilot

The Elder Scrolls: Blades finns ute nu för nerladdning. Men det kommer inte bli spelbart försen de har ordnat stabila servers att spela på.

1
Skriv svar