Fortnite i stretched - därför spelar många med udda upplösningar

Robot
Fortnite i stretched - därför spelar många med udda upplösningar

Allt fler sänker upplösningen för att få fler fps och lättare att sikta.

#fortnite, #fortnite-stretched


Avstängd

Förstöra spelen på det där viset, nej tack!

Avstängd

Jag minns CS1.3-1.6 när man kunde spela i Software eller vad det nu hette där det var 100% pixelgrafik istället för vanlig grafik som i OpenGL. Då kunde man trycka på + knappen på tangentbordet för att förstora bilden och få en en slags inzoomning.

Siktet med fyra streck (nord, syd, väst och ost) blev då så att siktet var på norra gröna strecket så du fick i princip ett "punktsikte" med alla vapen! Blev sjukt lätt på avstånd då med USP! ^_^

Medlem

Vi i PC Master Race är allt bra konstiga. Vi klagar ena dagen på att konsolerna inte klarar 4K60, och nästa dag ger vi varandra tips om hur man spelar Fortnite i 1024x768.

Inaktiv
phi
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag minns CS1.3-1.6 när man kunde spela i Software eller vad det nu hette där det var 100% pixelgrafik istället för vanlig grafik som i OpenGL. Då kunde man trycka på + knappen på tangentbordet för att förstora bilden och få en en slags inzoomning.

Siktet med fyra streck (nord, syd, väst och ost) blev då så att siktet var på norra gröna strecket så du fick i princip ett "punktsikte" med alla vapen! Blev sjukt lätt på avstånd då med USP! ^_^

Minns CS med ”legografik”, bunnyjumps som i Quake, knappt någon rekyl och headshotta med desert eagle. Var som att spela Quake med en instagib railgun.

Satan vad CS-spelarna började lipa och gnälla på fusk.

Medlem

Men fz.. besviken jag blir. Allt började i quake spelen (om man pratar om multiplayer delen).. låga upplösningar, skruva ner på grafiken och fov.. sen kom cs och tog efter.. snart påstår ni att cfg kommer från cs, ow eller fortnite?

Aj aj aj.. smaaaauka kaaauka!

Medlem

Ni borde ha lagt in som val i omröstningen "Jag spelar inte multiplayer".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av samukakauka:

Men fz.. besviken jag blir. Allt började i quake spelen (om man pratar om multiplayer delen).. låga upplösningar, skruva ner på grafiken och fov.. sen kom cs och tog efter.. snart påstår ni att cfg kommer från cs, ow eller fortnite?

Aj aj aj.. smaaaauka kaaauka!

Vad jag vet satt man inte och sträckte ut Quake på det horisontella planet?


signatur
Inaktiv
Skrivet av samukakauka:

Men fz.. besviken jag blir. Allt började i quake spelen (om man pratar om multiplayer delen).. låga upplösningar, skruva ner på grafiken och fov.. sen kom cs och tog efter.. snart påstår ni att cfg kommer från cs, ow eller fortnite?

Aj aj aj.. smaaaauka kaaauka!

Tror dock att just stretched var mer poppis i CS.
När widescreen-skärmar tog över på LAN körde Quake-spelare istället med svarta kanter.
Like so:

Medlem

Ok, men vad får man för fördel med stretched? Det framgår inte av artikeln.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Inaktiv
Skrivet av ibib:

Ok, men vad får man för fördel med stretched? Det framgår inte av artikeln.

Fiendemodellerna blir bredare så det ska i teorin bli lättare att träffa dem eftersom det är lättare att träffa ett större mål. Dock förlorar man lite överblick åt sidorna.
Man måste dock ändra sin yaw och pitch för att inte musrörelsen ska bli konstig.

Medlem
Skrivet av ibib:

Ok, men vad får man för fördel med stretched? Det framgår inte av artikeln.

Står ju ganska tydligt att modellerna i spelet upplevs större och lättare att träffa.

Medlem

att folk orkar... om det ger någon fördel borde det klassas som fusk och vara förbjudet. är så trött på folk som mixtrar och har sig bara för att få "optimala" inställningar. är därför jag kör mina multiplayer spel på Xbox där alla har lika förutsättninger, om man inte räknar bra ping som fördel.

eld
Medlem
Skrivet av Atilaa:

att folk orkar... om det ger någon fördel borde det klassas som fusk och vara förbjudet. är så trött på folk som mixtrar och har sig bara för att få "optimala" inställningar. är därför jag kör mina multiplayer spel på Xbox där alla har lika förutsättninger, om man inte räknar bra ping som fördel.

eller större tv och bättre ljud, samt att man kan köpa upp sig till en xbox one x och få ännu mer fps och upplösning.

Medlem

Samma taktik som med cod 2 för vadå, 10 år sen. Tänk då hur det blev med den redan då kassa grafiken jämfört med idag.

Medlem

Bara kassa spelare som måste göra nått sånt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

@bennii sant men jag tycker inte man ska prata om PC- eller konsolspelarna som homogena grupper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seraium:

Bara kassa spelare som måste göra nått sånt.

Haha, därför folk som Ninja kör det?


signatur
Inaktiv

Man kan vara kung på spelet i 4k också

Avstängd
Skrivet av ubn87:

Samma taktik som med cod 2 för vadå, 10 år sen. Tänk då hur det blev med den redan då kassa grafiken jämfört med idag.

cod 2 tio år sen, wut?

Medlem

Är inte det här lite som att boxas med taggtråd på handskarna?
Man vinner kanske enklare men va fan liksom.

fov_130 is teh shit (was the shit)

Medlem

Korkat!
Förlorar ju allt vad FOV heter.
Så varför inte sätta ett förstoringsglas framför skärmen?
Eller skaffa glasögon om gubbarna på skärmen är så små och suddiga att ni inte ser dem?

Eller jag vet. Skaffa en större skärm!
Då får ni både (visuellt) större gubbar, men bibehåller FOV.

Medlem

Jag lirar inte fortnite, och även om jag gjorde det så skulle jag vägra lira på en lägre upplösning än vad min monitor klarar av och hårdvaran självklart.

1
Skriv svar