Får vi Diablo 4 på årets Blizzcon? Det verkar så!

Robot
Får vi Diablo 4 på årets Blizzcon? Det verkar så!

Det officiella schemat pekar på ett avtäckande av seriens fjärde del.

#blizzard, #blizzcon, #diablo


Medlem

kan tänkte mig att dom suktar efter nåt likande Lost Ark i Diablo universet. Hade varit fett imao. Gärna där man ser karaktären lite längre ifrån så man får en större view av världen runt omkring sin character.

Medlem

Blir Diablo 4 ett MMO är jag med 98% sannolikhet inte intresserad.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Bennii:

Blir Diablo 4 ett MMO är jag med 98% sannolikhet inte intresserad.

De två procenten är det sista som lämnar människan, Bennii. Eller hoppet, jag minns inte hur uttrycket går.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Meh! GE MIG WARCRAFT 4.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

kan tänkte mig att dom suktar efter nåt likande Lost Ark i Diablo universet. Hade varit fett imao. Gärna där man ser karaktären lite längre ifrån så man får en större view av världen runt omkring sin character.

Det hade varit riktigt coolt fakitkst. Lost Ark ser verkligen fantastiskt ut och får vi något liknande fast i Diablo universumet så hade jag verkligen inte tackat nej.

Skrivet av Bennii:

Blir Diablo 4 ett MMO är jag med 98% sannolikhet inte intresserad.

Mitt tips skulle inte vara att slänga det i väggen ännu. Är det något likt Lost Ark som också är ett "Diablo mmo" så kommer det troligen kunna bli riktigt bra.

Gjorde en tråd om spelet nyligen som du kan läsa lite om här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Excitement in this corner!

Medlem

Starcraft 2 har en "Whats next" panel på dag 2.

Medlem

Eller så får vi en ny expansion bara


signatur
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

De två procenten är det sista som lämnar människan, Bennii. Eller hoppet, jag minns inte hur uttrycket går.

Men det är så skönt att vara en hopplös pessimist. Jag behöver aldrig bli besviken.

Inaktiv

Jag har en tendens att alltid tröttna på MMO relativt snabbt, dock lika naiv varje gång och införskaffar det lik förbannat.

Men om nu foliehatten är på och det skulle kunna vara ett MMO så är det nog ett av de mer lovande.

Testpilot
Skrivet av robbis:

kan tänkte mig att dom suktar efter nåt likande Lost Ark i Diablo universet. Hade varit fett imao. Gärna där man ser karaktären lite längre ifrån så man får en större view av världen runt omkring sin character.

Lost Ark ... huh? Nyfiken , berätta mer om detta!

Medlem

MMO i samma stil som d3, kanske. Det är väl lösningen för att kunna dra in pengar efter försäljningen. D3 har ju inte fått speciellt mycket kärlek i jämförelse med alla deras andra spel som drar in en massa pengar på mikrotransaktioner.

Tror knappast att de kommer att försöka konkurrera ut wow med ett 3e-persons-mmo.

Medlem

World of Sanctuary i ett thirdperson perspektiv. Finns så mycket att hämta ur hela Diablo lore

Medlem

Kanske gör man ett Diablo likt Tibia? Det skulle vara intressant helt klart

Gen
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

De två procenten är det sista som lämnar människan, Bennii. Eller hoppet, jag minns inte hur uttrycket går.

"Man ska leva på hoppet sa loppan"?

Medlem

Fan, röstade fel. Hoppas verkligen inte på ett MMO!

Medlem

Äntligen!


signatur

Meep!

phi
Medlem

Diablo 4 MMO i third person och Dark Souls-strider tack.

Medlem

Ett Diablo mmo? Hah! Aldrig. WoW har den biten fixad.

Jag tror ett Diablo 4 och sen också en Diablo 2 remaster medans vi väntar på en vinter release 2019/2020 eller ett Diablo 3 dlc med Druid eller någon annan klass.

Aldrig känt sådan här hype inför en Blizzcon förut!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanske är diablo med sociala hubbar, typ i städer som man ser många andra spelare? Instanser/raids som kräver flera spelare. Det hade jag gillat


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gnällkuk
Skrivet av Harakiri:

Lost Ark ... huh? Nyfiken , berätta mer om detta!

Kan rekommendera fler klipp från honom. Riktigt lovande mmo från Koreanska Smilegate. Däremot finns inget sagt om att det kommer till väst mer än att de gärna vill i framtiden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Blir ju lite B om dom gör en kopia av wow, fast i diablo då. Men ska ändå bli intressant och se vad det är. Tröttnade ganska snabbt på senaste diablo, handlade ju bara om att grinda gear i princip.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Blir ju lite B om dom gör en kopia av wow, fast i diablo då. Men ska ändå bli intressant och se vad det är. Tröttnade ganska snabbt på senaste diablo, handlade ju bara om att grinda gear i princip.

Till skillnad från de tidigare diablospelen menar du?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Men det är så skönt att vara en hopplös pessimist. Jag behöver aldrig bli besviken.

Den devisen har jag levt efter hela mitt liv. Det är därför jag har samma jobb som när jag gick ut gymnasiet, inte vill plugga för att jag inte har någon förväntan eller förhoppning. Det är därför jag inte träffar nya människor för att jag riskerar att bli besviken.
Skitliv.
Mitt tips är, rädda sig ur gropen så fort du kan!

Medlem
Skrivet av breahl:

Blir ju lite B om dom gör en kopia av wow, fast i diablo då. Men ska ändå bli intressant och se vad det är. Tröttnade ganska snabbt på senaste diablo, handlade ju bara om att grinda gear i princip.

Det gör typ alla ARPGs oc MMO spel. Men håller med dig D3 var tråkigt efter nån vecka. Spelet kändes fattigt och sakna djup.
Path of exile som också är sjukt grindigt har jag dock lagt ner typ 100x tid. All gear och möjligheter att bygga olika karakärer gör det galet beroendeframkallande.

Får se hur Blizzard lyckas med D4. För mig är PoE redan den sanna själsliga uppföljaren till D2.

Medlem

Jag har inte varit intresserad av ett Blizzard-spel sedan (innan) SC2 och D3, men om D4 blir ett MMO eller ännu bättre MMORPG (vilket man antar då Diablo är ett RPG) så blir jag genast intresserad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

D3 var för mig en besvikelse jämfört med det storartade Diablo 2. För streamlined så det var uppenbart neddummat. De collectors editions jag ångrar mest köpet av. Köpte ändå collectors till första expansionen och blev lika besviken.

Spel som behåller sin komplexitet och därmed liknar gamla D2 mer fast tar det vidare, som tex Titan Quest och Grim Dawn, har tilltalat mig mer.

Så jag hoppas ett Diablo 4 inte fortsätter i samma vaniljfyllda IKEA form som D3...

Medlem

Diablo mmo, nja helst inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag skulle kunna va intresserad av ett MMO för första gången isåfall. OM det görs bra. Aldrig fastnat i WoW men Sanctuary kan jag relatera mer med med tanke på alla timmar man plöjt ner över hela serien. Annars är jag bra nyfiken på va dom tänker hitta på. Om dom tar ett lika stort steg från trean till fyran som med tvåan till trean (lägger ingen värdering om bra/dåligt, bara stor skillnad) Så är jag jäkligt peppad på en uppföljare!

12
Skriv svar