Rykte: Nintendo släpper en uppgraderad version av Switch nästa år

Robot
Rykte: Nintendo släpper en uppgraderad version av Switch nästa år

Men vad som ska ändras under huven är inte bestämt ännu.

#nintendo, #nintendo-switch


Moderator | Testpilot

Har svårt att se vad de skulle kunna uppgradera som ska känns värt mödan och som inte gör konsolen för dyr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Det vore på tiden att det kom en uppdaterad version, det är inte så jättestor skillnad mellan Wii U och Switch i prestanda vs övriga konsoler. om Switch vill finnas kvar på marknaden och hänga med i racet med nya AAA titlar från tredjeparts tillverkare så måste dom stärka hårdvaran.

Visserligen är det ett par stora Nintendo titlar på G inom kort som kanske sätter fart på Switch igen.

Jag undrar vad som skulle hända om Sony och Microsoft skulle göra en portabel version av Xbox och Playstation (en ny PS Vita)

Gen
Medlem

Jag har sagt detta många gånger tidigare men hade personligen gärna sett en docked only version med överklockad SoC och aktiv kylning som då tillåter 1080p/60fps i alla spel. Typ en Pro modell eller så som inte kostar för mycket mer (alla vet att Nintendo är lite väl duktiga på att ta betalt).

Alla vill inte springa runt med Switchen i bakfickan.

Inaktiv

@xverminator känns generellt som att folk köper som köper Switch inte är ute efter samma spel sol folk som köper PS/XB även om det släpps ett halvers Call of Duty till Nintendo nu och då. Visst att kraftful hårdvara kan vara bra om man ska göra spel som ser mer realistiska ut men stilmässigt har Nintendo och inte haft några problem att göra spel som fantastiska ut som BotW och Mario Odessey för att nämna ett fåtal.

Dock som du säger märker man att en del 3e parts spel som portas inte blir nå vidare som MXGP 3 på Switch.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@xverminator känns generellt som att folk köper som köper Switch inte är ute efter samma spel sol folk som köper PS/XB även om det släpps ett halvers Call of Duty till Nintendo nu och då. Visst att kraftful hårdvara kan vara bra om man ska göra spel som ser mer realistiska ut men stilmässigt har Nintendo och inte haft några problem att göra spel som fantastiska ut som BotW och Mario Odessey för att nämna ett fåtal.

Dock som du säger märker man att en del 3e parts spel som portas inte blir nå vidare som MXGP 3 på Switch.

Jag tror inte folk har krav på att spelen måste se mycke bättre ut grafiskt, konsolen måste bara orka med att kunna köra dem över huvud taget. Spel utbudet för Switch är klart begränsat och många tredjepartstillverkare backar ur precis som på Wii U pga för klen hårdvara. Cod släpptes tex för Wii U och var spelbart och såg hyfsat bra ut.

Mario Odessey hade typ kunnat gå att köra på Wii U som tex nya Zelda gick med marginella skillnader. Switch släpptes för tidigt enligt mig, Nintendo kunde ha väntat minst ett år till med lansering och fått mer saker på plats, det känns som det var ett stressat släpp med många kompromisser, vilket Switch får lida av.

Men jag hoppas verkligen det kommer ny hårdvara, jag skulle helst önska en Switch Pro mer riktad för stationärt spelande med mer kraft, men att man kan ta med den om man vill men då med kanske halverad grafikprestanda. Exempel om Assassin's Creed: Odyssey skulle finnas till ett framtida Switch Pro så får man liknande prestanda som på Xbox One/PS4, men tar man loss Switchen i portabelt läge så strippas de grafiska detaljerna till hälften så man ändå håller 30 fps och hyfsad batteritid. Jag skulle inte gråta över om en sådan konsol skulle vara ca 1 cm tjockare än nuvarande Switch om det fanns mer cpu/gpu prestanda och starkare batteri. Skulle lätt kunna lägga en tusenlapp mer för detta än nuvarande Switch.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har svårt att se vad de skulle kunna uppgradera som ska känns värt mödan och som inte gör konsolen för dyr.

Bättre de borde kunna öka batteritiden med samma prestanda eller stanna på 3 timmars batteritid men med bättre prestanda. Utan att den blir dyrare. Även ökad komfort i bärbart läge hade jag uppskattat.

Medlem

Om de redan släpper en ny så blir jag lite less faktiskt. Kan de inte kompromissa och göra en dockningsstation som har hårdvara som uppgraderar spelen när Switch är dockad?

Inaktiv

Hoppas.
Finns en hel del att uppgradera/fixa.
Jag är med på att hosta upp pengar till en ny.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bättre de borde kunna öka batteritiden med samma prestanda eller stanna på 3 timmars batteritid men med bättre prestanda. Utan att den blir dyrare. Även ökad komfort i bärbart läge hade jag uppskattat.

Jo klart man kan påpeka vad man vill ha men har som sagt svårt att komma på något vettigt som inte skulle göra konsolen dyrare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köper direkt. Älskar switch och då spelar jag inga nintendos egna spel på den

Medlem

Enklaste vägen känns som att erbjuda en uppdaterad variant som presterar lika bra habdburen som dockad. Därmed inkludera högre upplösning på displayen.
Känns lite för tidigt för en helt ny konsol. Mer troligt med en PRO där de finslipar den nuvarande konsolen.

Lustigt att många vill att den skall vara enbart stationär då det bästa med Switch är att den är bärbar, man har väl spelat kanske 5 procent av tiden i dockat läge.
Om det kommer en ny version så borde de satsa mer på de bärbara aspekterna om något; längre batteritid, ljusstarkare skärm och skönare kontroll.
Hoppas bara att det inte blir som New3ds där det har släppts spel som inte fungerar eller är ospelbara på den gamla versionen. Satsa på att höja fps, inte göra mer krävande spel.

Medlem

Jag kan tänka mig att vi får se en nyare variant men vettefan om det händer så fort. Vad kan de lägga till som känns värt för att lansera en ny version?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo klart man kan påpeka vad man vill ha men har som sagt svårt att komma på något vettigt som inte skulle göra konsolen dyrare.

Brukar vara tvärtom när konsoler uppdateras och får energieffektivare cpu/gpu. Xbox 360s var billigare än vanliga xbox one s var billigare än vanliga. Samma brukar väl även gälla på PlayStation sidan?

Medlem

Jag hade helt klart velat att Switchen redan från börjat hade 4K i dockat läge. Och 1080P i 60FPS i bärbart läge. Givetvis bättre batteritid och så vidare.
Den inriktningen hade Switch säkerligen haft om den nyintroducerades 2019, vilket kanske var planen ifrån början. Men i och med att Wii U sålde så dåligt så var Nintendo tvungna att agera och därav att Switchen blev som den blev. Jag är dock nöjd Switch ägare tack vare Nintendos exklusives.

Jag tror dock definitivt på en uppgraderad Switch. Jag tror dock att det är frågan om uppgraderingar som nämns i artikeln. Det vore den mest naturliga uppgraderingen, att förbättra batteritid samt introducera en bättre skärm. Kanske att de kan få in lite mer kraft och därav möjliggöra mer 60FPS spel på sin höjd.
Däremot blir det INTE tal om 4K. Det steget är för stort och med tanke på att varken kassetterna eller SD-kort har särskilt stora lagringsutrymmen i förhållande till hårddiskar så blir det svårt att få plats med 4K texturer. Kolla Red Dead Redemption 2 t.ex. Spelet tar ju i sitt grundutförande över 100gb!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Moderator | Testpilot
Skrivet av jOnÄTÄn:

Brukar vara tvärtom när konsoler uppdateras och får energieffektivare cpu/gpu. Xbox 360s var billigare än vanliga xbox one s var billigare än vanliga. Samma brukar väl även gälla på PlayStation sidan?

PS4 slim kostade lika mycket, vilket är ju givetvis bra, men tycker ju personligen inte den kom med några vettiga nyheter heller så att den var värd att köpa om man redan hade en PS4a.

Bästa exemplet på en ny och bättre version skulle väl ändå ha varit NEW 3DS.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Min uppfattning är att Nintendo redan testar många konsumenters smärtgräns med sina priser, särskilt då allt runtomkring Switchen är hutlöst dyrt. Nya Joy Cons? 800 kr tack. Ny docka? det blir en tusenlapp. Ett spel som kostar ca 150-200 kr på PS4 eller Xbone? Det blir en femhundring om du vill spela på Nintendos maskin!

Vad Nintendo behöver är en bättre ström av solida spelsläpp till Switchen som inte är indie-spel och som inte släppts till vartenda format redan. Ska de fokusera på uppgraderad hårdvara så hade jag nog som andra rekommenderat en ny docka med egen hårdvara inuti, vilket i praktiken innebär en helt ny konsol som är en icke-portabel Switch.

I övrigt undrar jag lite för egen del om Asus och Razors försök att introducera mobiltelefoner med fokus på gaming kan hota Switchen ytterligare.

Medlem

Tur att man inte köpt Switch än då!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Köper dag ett. Switch är den enda fräscha konsolen sedan Dreamcast <3

En pc och switch är optimalt för mig. Hade det funnits några pengar i en beg. PS4:a hade den rykt direkt.

Medlem

Jag bwhöver imgen ny swtich. Jag vill ha fler spel! 🙄

Skrivet av uberpwnage2.0:

PS4 slim kostade lika mycket, vilket är ju givetvis bra, men tycker ju personligen inte den kom med några vettiga nyheter heller så att den var värd att köpa om man redan hade en PS4a.

Bästa exemplet på en ny och bättre version skulle väl ändå ha varit NEW 3DS.

PS4 Slim kom inte med så mycket nyheter ja, men däremot erbjöd den en snabbare uppkoppling till internet än en PS4 fat. Men det kanske du redan visste.

En bättre ersättning för en som redan ägde en PS4 fat vore kanske en PS4 Pro. Och ifall någon skulle välja mellan PS4 fat och PS4 slim borde han välja slim istället.

Om New 3DS, jag tycker att det är synd att det inte kom några fler exclusives till den. Men på något skumt sätt fanns det ändå fler spel, något Monster Hunter-spel var inte jättebra optimerat för gamla 3DS, kanske läst om fler exempel.

On topic: tycker förövrigt att en uppgradering till Switch ska ha större lagringsutrymme (Switch-kunder pratar om flera problem kring detta). Har ingen Switch själv, men köper jag en Switch så köper jag förmodligen en senare och häftigare utgåva.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

PS4 slim kostade lika mycket, vilket är ju givetvis bra, men tycker ju personligen inte den kom med några vettiga nyheter heller så att den var värd att köpa om man redan hade en PS4a.

Bästa exemplet på en ny och bättre version skulle väl ändå ha varit NEW 3DS.

Sony kanske är kass med sina uppdateringar med med xbox kom det allt bra grejer till slim versionen.
Xbox one s. Lite snabbare gpu. Energieffektivare. uhd blu Ray. Och äntligen inbyggd nätdel.
Det du verkar vara ute efter är ju vad one x och ps4 pro är fast med samma pris och det är nog svårare.

Medlem

En Switch XL med större skärm och 1080p hade varit trevligt

Medlem

Jahapp, går det ryktet igen...

Medlem

En tio procent förbättring av Switchen's prestanda till det fashionabla priset av en dryga 50 procent's prisöhöjning, vilket är i stil med hur Nintendo brukar agera om de nu får för sig att uppgradera den.

Medlem

En rimlig uppgradering av dess inre och skärm, samma format så det går att nyttja befintliga tillbehör, erbjud en omfattande inbyteskampanj för befintliga ägare, tillåt spel att köras i lägen likt PS4 Pro för att den gamla inte ska bli inaktuell och öppna för G-sync!

Sen är det bara att realisera eSport-drömmen de gav oss en skymt av inför releasen!

Avstängd

Nintendo skulle kunna göra en riktig fuling här: lansera Switch 2.0 2019 i samband med Metroid Prime 4 & Pokémon Gen8 och så är spelen endast optimerade för Switch 2.0 precis som när vissa spel bara fungerade på New 3DS (XL).

Frågan är om de har räknat ut benefits vs risks här. Hur stor är risken att majoriteten av folk som redan har Switch 1.0 vägrar köpa ett nytt bara för dessa 2 gigantiska kommande spel?

Medlem

bara den störande tjocka svarta ramen runt skärmen försvinner, vilket jag tror kommer hända på en uppdaterad switch

12
Skriv svar