Funcom visar upp 20 minuter gameplay från Mutant Year Zero: Road to Eden

Robot
Funcom visar upp 20 minuter gameplay från Mutant Year Zero: Road to Eden

En anka, ett vildsvin och en människa (?) går in på en bar..

#funcom, #mutant-year-zero, #the-bearded-ladies


Moderator | Testpilot

Hoppas spelet faktiskt håller sig och blir bra. Mycket av mitt intresse till en början är att det utspelas i Sverige.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Funderat på att köpa X-com 2, men då ska man kanske vänta på att köpa Mutant istället? Får hoppas det blir bra, samtidigt får man ju mer per krona om jag köper X-com 2.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Funderat på att köpa X-com 2, men då ska man kanske vänta på att köpa Mutant istället? Får hoppas det blir bra, samtidigt får man ju mer per krona om jag köper X-com 2.

X-COM/X-COM 2 är riktigt bra om inte bäst i dess genre. Det finns en anledning till att alla dessa spel jämförs med X-COM.
Tror inte du kommer bli besviken om du gillar den stilen av spel.

Hoppas också att mutan kommer bli bra men av det jag sett har det inte lika mycket djup. Kan ha fel dock.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:

Funderat på att köpa X-com 2, men då ska man kanske vänta på att köpa Mutant istället? Får hoppas det blir bra, samtidigt får man ju mer per krona om jag köper X-com 2.

Jag skulle säga att du ska köpa X-Com. Spelet är stapeln i genren och då får du samtidigt reda på om du tycker den typen av spel är kul och kan köpa mutants senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Håkan: Dom är inte helt samma typ av spel heller. Mutant är mer RPG/exploring/adventure med turbaserade strategiska strider av Xcom typ.
Medans Xcom är mer actioninriktad strategi med mycket mer fokus på striderna och inte direkt nått exploring/adventure eller lika många rpg inslag.

Medlem

Sån jävla gräslig grafik ändå. Nästan lika generisk som titeln.

Wasteland 2 finns redan.

Phoenix Point ser mer lovande ut isåfall.

Det ser ut som det helt saknar egena idéer och som det dessutom inte tycks brytt sig om att plocka på sig existerande sådana från något annat än formulär 1A 2018 (mja, 2015.. men det har väl varit under utveckling ett tag).


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Anton Q:

Sån jävla gräslig grafik ändå. Nästan lika generisk som titeln.

Wasteland 2 finns redan.

...för den som vill ha en ännu mer generisk grafik, och en ännu mer generisk titel.

Medlem

Tveksam, kommer nog att vänta och se hur det blir när det släpps och hur mottagandet blir. Karaktärsutveckling i all ära men det roligaste med Mutant med penna och papper var att skapa helt galna karaktärer. Det är synd att den biten redan är gjord.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

...för den som vill ha en ännu mer generisk grafik, och en ännu mer generisk titel.

Ja precis det jag mena that slot has been filled


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Anton Q: Finns det ens spel baserade på rollspelet mutant innan? Du vet att det är ett penna+papper rollspel det är baserat på va? (phoenix point är ju ännu tristare, xcom utvecklare gör xcom clone?)

Medlem
Skrivet av spikes:

@Anton Q: Finns det ens spel baserade på rollspelet mutant innan? Du vet att det är ett penna+papper rollspel det är baserat på va? (phoenix point är ju ännu tristare, xcom utvecklare gör xcom clone?)

Såvitt jag vet nej, det här är första gången och även om jag inte kört mycket Mutant så körde jag tillräckligt för att bli rejält "hookad" (har även spelet här hemma, blir lite sugen på att ta fram det igen) hoppas spelet lyckas återskapa det som gjorde orginalet så underhållande=)

Medlem

så jävla fett alltså. hoppas man kan välja mer karaktärer om någon dör eller så.
undertiden om man inte orkar vänta finns ju Krater av fatshark.

Medlem

En uppdatering. Funcom/Bearded Ladies körde en timme livestream igår:

#nyhetstips

1
Skriv svar