Meganajs? Megaflopp? Hollywood-film med Mega Man på gång

Robot
Meganajs? Megaflopp? Hollywood-film med Mega Man på gång

Tiotusenkronorsfrågan: vem får huvudrollen?

#capcom, #film, #mega-man


Medlem

Var de inte snack om att Dicaprio skulle ha rollen för många år sedan?

Medlem

Vill se "The Rock " som Mega Man

Medlem

Det blir väl något jäkla PK skit där dom sätter in en tjej med vad som helst förutom "vit" hudfärg och Willy blir spelad av en trans som kommer ifrån månen och vill bli kallad för fiskfena för han känner sig så könsneutral just den dagen han får jobbet, o allt ska vara så PK som möjligt och skita i vad originalet var. =D

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

Det blir väl något jäkla PK skit

Nja, Japaner skiter i flyktingar och man äter Sushi på nakna tjejer. Slipper kanske Pkfjolleriet i Mega man iallafall.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Nja, Japaner skiter i flyktingar och man äter Sushi på nakna tjejer. Slipper kanske Pkfjolleriet i Mega man iallafall.

Visste inte att japaner styrde Hollywood


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ipren mannen som MegaMan och Christopher Lloyd som Dr Willy!


signatur

🐖💨💩

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Visste inte att japaner styrde Hollywood

Capcom känns ju som ett ganska Japansk bolag. Lär ju ha en del att säga till om

Skrivet av Tronic:

Ipren mannen som MegaMan

Medlem

1) megaman är först människa.
2) de Light är hans pappa eller något
3) dr. Willy är Lights bror.
4) hunden är med
5) någon bygger elaka robbotar
6) megaman förlorar en arm får en kanon arm
7) han vinner mot alla
8) nej det här blev fan inte bra haha!!

FM-guru
F.d. Sisyr

Föreställer mig smörja i stil med Pixels.

Gnällkuk

Tycker de borde gjort en Bollywood-variant av den, gamla skolan. Så det hade blivi en värdig b-film :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan väl tänka mig det som en anime men live-action? ...uhh... I believe it when I see it...

Medlem

Funderar på att skriva något helt orelaterat som svar på inläggen några rader upp men märker att påsen med trollgodis ligger hemma. Rackarns!

Angående filmen så har jag väldigt svårt att se hur något vettigt ska kunna resultera i en Mega Man-film. Måste ju finnas tusentals manus kring spel som är bättre för en filmatisering, eller? Lär inte bli en biomagnet för mig iaf, och jag lär nog ändå tillhöra målgruppen med mina 40+

Avstängd
Tiotusenkronorsfrågan besvarad
Medlem

Ska filmen vara bra får det vara en animerad film. Fast snyggt sådan. Typ såsom Appleseed eller Final Fantasy Advent Children

Medlem
Skrivet av Tronic:

Ipren mannen som MegaMan och Christopher Lloyd som Dr Willy!

Haha!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Natrium:

Det blir väl något jäkla PK skit där dom sätter in en tjej med vad som helst förutom "vit" hudfärg och Willy blir spelad av en trans som kommer ifrån månen och vill bli kallad för fiskfena för han känner sig så könsneutral just den dagen han får jobbet, o allt ska vara så PK som möjligt och skita i vad originalet var. =D

Originell och väldigt rolig kommentar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Det blir väl något jäkla PK skit där dom sätter in en tjej med vad som helst förutom "vit" hudfärg och Willy blir spelad av en trans som kommer ifrån månen och vill bli kallad för fiskfena för han känner sig så könsneutral just den dagen han får jobbet, o allt ska vara så PK som möjligt och skita i vad originalet var. =D

sånt här blir alltså uppröstat på FZ nu mera? klyschigare kliché får man ju leta efter. du låter ju PRECIS lika hyperbolisk som alla jävla PK-ryttare. bölar och vill vara ett offer.

Avstängd

Om de kan få med robotarna från Mega Man X1 i fin mörk och dyster CGI så är jag nöjd oavsett hur rullen blir! (hunden & Zero ska också med)

Folk måste sluta hoppas på filmadaptioner av spel. Se dem för vad de egentligen är: high-budget "fanmade" movies of games. Cool CGI, sucky story.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Capcom känns ju som ett ganska Japansk bolag. Lär ju ha en del att säga till om

Jo för att resident evil filmerna är ju väldigt nära källmaterialet

Frilansare

Vi hade en lärare i plugget som kallades för Mega-Daniel. True story.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi hade en lärare i plugget som kallades för Mega-Daniel. True story.

Vi hade en geografilärare som kallades för Världsdelen.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Mega Man!
Starring Ricky Gervais.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi hade en lärare i plugget som kallades för Mega-Daniel. True story.

På vilket sätt var han mega?

Medlem

Alltså, det är inte klargjort. Borde det inte vara Mega-Hen?


signatur

I drank what?

Medlem

Ska bli intressant och se hur detta utvecklar sig. Om det blir en live-action film av detta tror jag att de får göra en helt egen version av Mega Man, för hur sjutton ska man få till hans utseende och känsla från spelen utan att det blir för uppenbart hitte-på CGI?

Har nog aldrig tänkt "...tänk om de bara kunde göra en Mega Man film, då skulle mitt liv vara komplett?" Hade hellre sett följande gamla pärlor som spelfilm:
- Metroid/Super Metroid
- Castlevania (finns en hyfsat bra animerad Netflix serie nu iofs)
- Zelda
- Bioshock triologin, kanske främst Infinite?
- The Banner Saga triologin, gärna animerad i samma stil!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Nja, Japaner skiter i flyktingar och man äter Sushi på nakna tjejer. Slipper kanske Pkfjolleriet i Mega man iallafall.

Har alltid känt att jag är en japan innerst inne. Nu fick jag det bekräftat.

Medlem

Elijah Wood skulle funka tycker jag. Behöver inte vara en biffis

Medlem
Skrivet av jonis:

Haha var ju riktigt skoj såg ddt framför mig. Han behöver ju inte klä om sig heller.

1
Skriv svar