Den 25 maj är tydligen i början av juni

Kontot avslutas
Den 25 maj är tydligen i början av juni

Jag sökte på internet idag och gick in på loading.se twitter sida och läste om att loading var 99 procent färdigt.
Där stod det även ett meddelande till alla deras användare att Loading kommer starta igen den 5 oktober (alltså idag) och jag som är en gammal loading.se användare blev väldigt glad att de äntligen kommer tillbaka.

Jag har inte haft loading sen början men eftersom jag ändå hade det fram till sidan lade ner den 25 maj (jag reagerade på att den stängdes samma dag som GDPR började att gälla) så tycker jag att det är ganska så ironiskt att de på sin twitter skriver att sidan lades ner i början av juni. Något som jag tänker fråga de vad de menar med när jag väl har ett konto där igen.

Loadings twitter foto: https://mobile.twitter.com/loadingse/status/10463855509980774...

Men samtidigt var det väl bra att Loading lades ner, under den tiden så har jag istället försökt att söka mig till andra sidor.
Först hittade jag en sida som jag hade känt till sen tidigare som jag trodde var bättre än vad den var.
Men jag upptäckte snart att många av dess medlemmar talade om att både FZ och Loading var så PK (mest loading) och chefredaktören som i en av sina bloggar typ försvarade en rasistisk handling pga att han tyckte att något annat var värre som egentligen inte ens gick att jämföra med varandra.
Alla dessa saker fick mig att bestämma mig för att aldrig mer logga in på den sidan men istället började jag vara här på FZ mycket mer.

Jag måste säga att FZ är en av de bästa spel sidorna som jag har haft, det går inte ens att jämföra med Loading, de är väldigt bra fast på ett annat vis.
Jag kommer i fortsättningen att använda mig av både FZ och loading.


signatur

ゼルダの城

Skägg.
10 Chambers

Kul att du hittade hit! Det ska bli intressant att se vad nya Loading är för något. De har alltid haft ett litet men starkt community.


signatur
Kontot avslutas
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kul att du hittade hit! Det ska bli intressant att se vad nya Loading är för något. De har alltid haft ett litet men starkt community.

Tack! Det är kul att vara här med
Ja, det kommer bli jätte intressant att se.
Jag läste även att de har fått två nya chefredaktörer, en av dessa känner jag till sen tidigare när jag hade loading.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag väntar och ser när loading tar och startar upp idag.
Jag har även förberett ett inlägg som jag ska ta och posta så fort som jag kan och får möjlighet till det.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

De skulle öppna upp kl 20.00 idag, men redan nu tio minuter över så har det inte hänt något.

Blir kul att se när de kommer igång.


signatur

ゼルダの城

Skägg.
10 Chambers

Uppe nu. Inget av gamla forumet följde med, uppförsbacke.


signatur
Medlem

Vad är det med modern design? Ser ut som sidan är gjord för en mobil eller nåt. Ser helt sjukt ut på en 27 tum stor datorskärm. Jättestora knappar, bara bilder och rubriker, ingen vettig meny eller nåt.

Moderator | Testpilot

@Nioreh: Man vill ju inte vara den men min första reaktion var "Det där ser ju för jävligt ut". Givetvis något som man kan ge feedback om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Vad är det med modern design? Ser ut som sidan är gjord för en mobil eller nåt. Ser helt sjukt ut på en 27 tum stor datorskärm. Jättestora knappar, bara bilder och rubriker, ingen vettig meny eller nåt.

https://i.imgur.com/HfXif5e.jpg

Testade sidan i 4k. Verkligen inte anpassad för datorer med högre upplösning än 720p.

Testade på mobilen och ser bättre ut där men långt ifrån medelmåttig eller bra på något sätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers

Det är inte lätt att ta fram en funktionell sida med noll i budget. Tror nog att de är lika medvetna om problemen som besökarna


signatur
Kontot avslutas

Ja, det finns mycket än så länge som man saknar med sidan som jag hoppas kommer att tillkomma.

Men även att jag inte kan något om programmering så håller jag med Carl.
Det kan inte vara lätt att ta fram en sida bara från ingenting.
Men de söker även folk som kan vara med och finansiera sidan, så det blir kul att se om de får ihop tillräckligt så att de kan fortsätta att driva den i framtiden.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Det känns som att Loading har stannat till lite. Ser inte att den utvecklas så mycket just nu.
Längtar ibland tillbaka till hur den var förr.


signatur

ゼルダの城

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ZeldasCastle:

Det känns som att Loading har stannat till lite. Ser inte att den utvecklas så mycket just nu.
Längtar ibland tillbaka till hur den var förr.

Svårt att driva en sajt enbart på passion.


signatur
Kontot avslutas

Det är tur att ni på FZ finns då


signatur

ゼルダの城

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ZeldasCastle:

Det är tur att ni på FZ finns då

Tack


signatur
Inaktiv

"Det är inte lätt att ta fram en funktionell sida med noll i budget. Tror nog att de är lika medvetna om problemen som besökarna" Egentligen finns det ju hur många enkla alternativ för det som helst, även för forum, som är mycket bättre än 1998-hemsidan som är uppe nu. Att de vill ha Patreon-betalningar för att hålla detta uppe är knappt godkänt.

Nya Loading kommer inte leva jättelänge känns det som. Jättelåg aktivitet redan.

Kontot avslutas

https://loading.se/post/5c2bed0ba1fcc9001dd63951

Jag reagerade på en sak när jag kollade igenom vad det är för nytt på loading.
Att de satsar på att upprätthålla sina regler är ju väldigt bra och inte tolererar vad som helst. Det som också är väldigt bra är att få bort homofobiska troll från sidan, men att sen göra en tråd där de hänger ut alla som har gjort fel det känns som att det borde bryta mot någon form av lag eller så. Eller?

Visst, jag försvarar inte dåligt uppförande men jag tycker att det när någon bryter mot regler och beter sig illa så ska det vara moderatorerna på sidan som tar upp det med den som har brutit mot reglerna på sidan och sen avstänga personen i fråga under en viss tid.
Här kör istället loading en häxjakt på de som bryter mot reglerna och sen lägger de upp det i en särskild tråd där alla kan se vilka som har blivit avstängda och sen ge de en stämpel för typ resten av deras tid på sidan.
Alla människor gör ju fel (vissa grövre fel än andra) men alla kan ju lära sig av sina misstag och förbättra sig.

Detta som loading gör tycker jag låter väldigt fel att göra, jag var på väg att kommentera det på den tråden men jag vill inte lägga mig i och bråka med de.

Vad tycker ni?
Är det rätt eller fel att lista de som har brutit mot reglerna?


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Är det rätt eller fel att lista de som har brutit mot reglerna?

Kanske onödigt, samtidigt fanns det där även med på gamla Loading. I ett stort community vill folk helt enkelt veta varför användare man "träffar" varje dag kanske plötsligt blivit bannade/varnade av moderatorer, som har makt över vanliga användare. Är man öppna med sina anledningar undviker man "myteristämningen".

Det blir däremot mycket märkligare på nya Loading eftersom det knappt är ett community, det är alldeles för litet för att vara medialt relevant på riktigt..... så där kommer ju den här "hänga ut" auran som du säger, som att en lärare börjar prata om ett stökigt barn direkt med klassen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är inte lätt att ta fram en funktionell sida med noll i budget. Tror nog att de är lika medvetna om problemen som besökarna

Hört talas om squarespace?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Demonsluger:

Hört talas om squarespace?

I ungefär varje podcast man lyssnar på De är säkert jättebra på att bygga en rak och enkel hemsida, osäker på om de har enkla communityfunktioner att implementera.


signatur
1
Skriv svar