Spelminnen ni får gåshud av?

Skribent
Spelminnen ni får gåshud av?

Är på gåshuds-humör, så ni vill jag veta: vilka spelminnen fick ni gåshud av?

Enda kravet: fick ni gåshud av det, om ja -> posta det här så jämför vi varandras gåshudsmaterial.

Pluspoäng om ni postar bilder på ert gåshud.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent

En solklar scen för mig är i Halo 3, the storm.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Geeks Gaming

Första stegen utanför tutorialen i Lord of the rings online var sjukt mäktigt på sin tid (iaf för en lotr-nörd som mig )

Sen har vi såklart valfri sekund i Alien isolation.... usch

Medlem

Ögonblicket då man kliver ut från Vortex rikers och in i dusk horison, en helt främmande planet.
Soundtracket säger jag bara....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett stort dramatiskt Hollywoodögonblick, och ett litet personligt som fuktar ögonen.

Tråddemonen
Testpilot

Denna

Skribent

Kastar in en till, Ori and the Blind Forest, introt. 10 min av gåshud.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Moderator | Testpilot

Är ett tag sedan men det här är nog det som gett mig gåshud på senaste. Jag får inte ofta gåshud av spel faktiskt utan det är mest av film och serier av någon anledning.

Öppningen i Breath of the Wild är dock en stor favorit. Överlag gillar jag Open World-spel, rollspel och Zelda så det här var en underbar kombination.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av magma:

Ögonblicket då man kliver ut från Vortex rikers och in i dusk horison, en helt främmande planet.
Soundtracket säger jag bara.... https://www.youtube.com/watch?v=Ig1ZuwTjFwE

Detta! Tycker fortfarande Unreal har något speciellt. Får nästan samma känsla när jag spelar det idag som då.

Medlem

Första stegen som Human Paladin i northshire i world of warcraft. Tror detta var 2006 när TBC kom.

Ambassadör
Xbox
Det räcker med detta för mig...

signatur

Jump in.

Medlem

När man i Mass Effect för första gången börjar förstå att den här berättelsen är större än bara en f.d. elitsoldat "gone rogue":

Och Leviathan DLC till Mass Effect 3 som gräver djupare i Reapers bakgrund:

Slutnivån på pusselspelet Braid, som vävt in små textstycken till en slags kärlekshistoria, vänder på alltihopa och får en att inse vem det är som egentligen är skurken. Helt fantastiskt:

Medlem

Väldigt svårt att få gåshud från spel/filmer etc om det inte är riktigt bra.

Fire Emblem: Path of Radiance till Gamecube gjorde dock att jag fick
gåshud vid flera tillfällen

Medlem

Fuck yeah!

Skägg.
10 Chambers

Regnet i A Link to the Past.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det där är ändå ett stort ögonblick men tyvärr ett jag glömmer allt för ofta. Det var magiskt på något sätt om man var van med Zelda (eller spel rent generellt) från NES och sedan hoppade till det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

@Mortaigne: Så mycket ja på Mass Effect. Total gåshud. Relaterat till det, så älskade jag referenserna till trilogin i Andromeda.

Utöver de gamla vanliga favoriterna, så är SOMA det senaste spelet som fortfarande får mig att grubbla om nätterna. Helt magiskt spela av lilla Frictional Games.

Medlem

När jag och en vän som skulle flytta från staden vi båda växte upp i för att plugga på högskola för första gången råkörde vi Dune 2 på Amiga 500an. Dagen innan han skulle flyttade klarade vi spelet
Det var en underbar helg vi där. Ett gott minne.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag och min bror runt 10 år när vi hörde detta första gången, och det kommer nog alltid leva med oss.

Medlem

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Måste lägga in en till, finns en gammal klassiker som alltid ger mig rysningar få fort jag hör musiken!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bioshock Infinite introduktionen:

Bioshock introduktionen:

Medlem

SSX till Playstation 2. Var så jävla snyggt och blev så imponerad av att snön blev nerpressad av brädan och höll sig så genom hela racet.

Tyckte att det var sjukt häftigt att kunna se hur alla har åkt.

Medlem

I Bioshock

när man får veta att man har varit programmerad hela tiden.

I Metal Gear Solid 5 och

twisten på slutet, you are big boss and so is he.

Medlem

Halo har många såna ögonblick, mycket tack vare musiken.

Medlem

That fucking choir @28:50

Medlem

När Gough i Dark Souls säger: "At thy twilight, old thoughts return, in great waves of nostalgia"

Det tidigaste minnet av gåshud var första gången jag vann mot Mike Tyson i Punch-Out. Inför sista ronden så sa tränaren "Put him away" och det kändes så oerhört stärkande att få höra att man dittills hade dominerat mot en så svår motståndare.

Medlem

Av någon anledning får jag alltid gåshud av detta:

Medlem

Run Like Hell (PS2)

Skriv svar