WW2 Singleplayer shooter?

Medlem
WW2 Singleplayer shooter?

Hallå där!
Jag är på jakt efter ett ww1 / 2 singleplayer shooter.
Nyligen köpte jag Enemy Front gjord av CI Games. Det var inte jätte dåligt men inte jätte bra. Det var på rea, och för 30kr var det värt, och jag hade även skoj.

Jag har antagligen spelat nästan varenda ww2 shooter som finns, alla Medal of Honor ww2 spel, men jag kan inte minnas om jag någonsin spelat MoH airborne, men det verkar ha problem med Win10 så jag avvaktar tills det går ner under hundralappen.

Jag har även spelat alla Brothers in Arms spel.

Någon konstig skräck ww2 fps som heter Necrovision.

Sniper Art of Victory.

Alla Sniper Elite-spel.

Wolfenstein reboot spelen.

Alla cod ww2 spel, förutom det senaste spelet, cod: wwII. Jag är inte intresserad av multiplayer så jag vill inte betala 500-600kr för en 6 timmars singleplayer kampanj.

Battlefield ww2 spelen och BF1.

Jag har också spelat några obskyra ww2 spel som jag inte kommer ihåg titlarna på.

Har jag täckt alla ww2 solo player shooter spel som finns?

Medlem

Kanske inte vad du är ute efter men har du kört Hidden & Dangerous? Ser att du kört Brothers in Arms spelen (tänkte tipsa om dem men du kände ju redan till dem) och till viss del påminner de spelen lite om just Hidden & Dangerous. Annars finns ju Red Orchestra men jag antar att du mer är ute efter SP-delen och Red Orchestra 2 har visserligen en sådan med men den är så där, det är däremot i MP som spelet verkligen kommer till sin rätt. Gillar man Battlefield men vill har mer realism så tror jag man kommer finna Red Orchestra 2 väldigt underhållande var dock beredd på att det är ett avsevärt mycket svårare spel än BF.

Annars kanske Post Scriptum kan vara inressant, har sett detta spel nämnas en del för de som gillar WW2 shooters=).

Edit: Såg att du frågade efter solo, ja jag tror du kört merparten av de WW2 spel som finns, av spelen jag nämner ovan så kanske du kan finna Red Orchestra 2´s SP-del underhållande, den är som sagt var inte dålig men inte i klass med det du finner i spel som CoD eller Brothers in Arms heller tråkigt nog, det är främst ett MP-spel med bot support.

Personligen gillar jag Hidden & Dangerous, spelet finns i två versioner, en gratis version och en som kostar pengar, finns hos GoG och Steam med, har jag för mig (vill minnas att gratis versionen saknar vissa symboler, tror inte de ändrat på antalet uppdrag däremot).

Medlem

@PcGamer: Hidden and dangerous har inte åldrats så bra, tyvärr. Men tack för tipset.
Red orchestra 2 är ett av få online spel jag har spelat sönder.
Post scriptum får jag inte att fungera bra på mitt system. Jag får väldigt suddig lod och ser inte andra spelare. Har testat olika settings men blir inte av med det. Min PC är utdaterad och spelet i sej verkar vara lite dåligt optimerat och antar att det har med både och att göra.
Men som sagt, det är en solo kampanj jag är ute efter. Det blir nog ett köp av cod wwII när det blir billigare.

Medlem

Är själv stort fan av WW 2 FPS (SP) och jag kan inte komma på några andra SP spel som även är shooters, körde dock för inte så länge sedan Hidden & Dangerous själv och ja grafiskt imponerar det ju inte lika mycket idag som det gjorde när det släpptes och interfacet kunde varit bättre. Kan däremot säga att själva spelet fortfarande håller, avsevärt mycket svårare än dagens, ofta, skrattretande enkla spel.

Återkommer med fler tips om jag skulle komma på något spel som jag missat eller hittar något på nätet som jag tror kan vara värt att köra, är som sagt var ett stort fan av WW2 shooters med=).

Medlem

@PcGamer: Nja, det är inte grafiken jag hänger upp mej på, men ui'n håller jag med om. För mej är det någon "känsla" i spelet som saknas. Jag kan inte förklara hur eller vad. Fick lite samma "någonting saknas"-känsla när jag försökte spela om cod world at war.

Medlem

försök skaffa COD:WWII på rea eller begagnat

Medlem

@Quiz: Jorrå, ska hugga cod wwii om priset är rimligt.

1
Skriv svar