Fortnite har dragit in 2,7 miljarder via iOS på bara 200 dagar

Robot
Fortnite har dragit in 2,7 miljarder via iOS på bara 200 dagar

Men det finns ett spel som slår Fortnite.

#fortnite, #ios


Medlem

Och så även Apple som tar 30% skrattar hela vägen till banken

Flakmonkey

Skulle vara intressant att se hur mycket de sedan drar in under samma period på PC, Android, PS4, Switch, Xbox One, etc... Kan ju ge lite perspektiv på den här debatten om varför utvecklare och utgivare satsar på det ena, det andra eller som i fallet med fortnite alla plattformar

Medlem

sjuka summor! men det är bra, då kanske vi får bättre spel!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

sjuka summor! men det är bra, då kanske vi får bättre spel!

Ja till slut kanske.
Först ska en spykaskad av dåliga kopior casha in också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så mycket skit folk lägger pengar på.

Jag undrar hur mycket barn 10-15 år lägger på Fortnite i snitt. Jag tror det är ganska högt, särskilt när man privat fått höra historier om barn som sålt sina konsolspel på blocket för att kunna köpa skins till Fornite...

Medlem

Den stora nyheten måste väl ändå vara att Pokémon Go fortfarande lever? Jag trodde i var fall att det var passe (vilket jag iofs baserar på att dottern inte längre spelar det, vilket måhända är en ganska begränsad målgruppsundersökning).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nomman:

Den stora nyheten måste väl ändå vara att Pokémon Go fortfarande lever? Jag trodde i var fall att det var passe (vilket jag iofs baserar på att dottern inte längre spelar det, vilket måhända är en ganska begränsad målgruppsundersökning).

Det har fått ett uppsving igen, mycket tack vare raider, trading och liknande funktioner många efterfrågat.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har fått ett uppsving igen, mycket tack vare raider, trading och liknande funktioner många efterfrågat.

Där ser man! Kul! 🙂


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ja Fortnite har man ju hört hur populärt det är, samt Pokemon GO efter förra sommaren. Men resten av spelen som nämndes, aldrig hört talas om dem. Ändå drar de in såna mängder. Jag har verkligen noll koll på spel idag, vad folk faktiskt lägger ner pengar på.
Men Odyssey, det köpte jag. Det känns som traditionellt skoj.

Medlem

Brukar köpa battlepass till grabben och nåt skin ibland, tycker ändå dom kommer med rätt mycket kontent i jämförelse med andra spel..

Medlem

Fint men va fan hände med PUBG till xbox, har inte hört ett skvatt om spelet de senaste halvåret. Gick dom i konkurs eller vill ingen spela det längre ?

Medlem
Skrivet av submariner:

Fint men va fan hände med PUBG till xbox, har inte hört ett skvatt om spelet de senaste halvåret. Gick dom i konkurs eller vill ingen spela det längre ?

De är nog rädda och väntar för att de vet att BR i BO4 och BF5 båda kommer att ta många av deras spelare. Jag är mest intresserad över BF5 BR, om man kan förstöra allt på kartan så kommer spelet att slå alla andra BR på fingrarna.

1
Skriv svar