Se flygsim-drömmen DCS: F-14 Tomcat avtäckas

Robot
Se flygsim-drömmen DCS: F-14 Tomcat avtäckas

– You can be my wingman any time.
– Bullshit! You can be mine.

#dcs, #dcs-ajs-37-viggen, #dcs-f-14-tomcat


Medlem

Heatblur är bäst. <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Medlem

Minnen! ^_^

Medlem

Danger Zone!

Sploosh!

Medlem

Jag hittade startsekvensen från Top Gun filmen på Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=UVRUxtPKK-w), körde ljudet från filmen från start och startade DCS videon på 16:50 ca. och tittade på den utan ljud...coolt...härlig Top Gun känsla!!!

Medlem
Medlem

10-åringen inom mig jublar och kräver att jag genast ska uppgradera datorn, skaffa ett VR-headset och en ordentlig flygspak. I 26 år har han väntat på detta, sedan han satt vid skrivbordet i pojkrummet med en egenkomponerad cockpit bestående av gamla stereo-komponenter, någon gammal instrumentpanel från processindustrin samt en egentillverkad flygspak.

Den vuxna delen av mig tycker också att detta är en fantastisk nyhet, men är lite mer reserverad då han inser att han förmodligen aldrig kommer ha tillräckligt med tid/pengar/engagemang för att spela detta.

Quake-konnässsör

Riktigt roligt och nu kommer man få börja leka igen Måste börja få ihop sin simrig och beställa lite andra joysticks, detta kommer inte bli billigt.

Folk tycker Star Citizen är dyrt, men detta börjar inte bli riktigt billigt heller. Men det är en jävla konst vad utvecklarna gör i Heatblur, och vilket jekla arbete som ligger bakom varje skepp är underbart.

Såg också att Heatblur har lagt upp "Säkert Köp" från när ni gjorde recensionen på AJS-37 Viggen på deras hemsida.

Medlem

"* The F-14A and the TARPS pod will follow later during the Early Access period and the tutorials and campaigns will be implemented and expanded during this early access as well. "

Ni glömde kopiera in den biten

Alltså: F-14B först, sedan A.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Redaktör
Skrivet av Shimo:

"* The F-14A and the TARPS pod will follow later during the Early Access period and the tutorials and campaigns will be implemented and expanded during this early access as well. "

Ni glömde kopiera in den biten

Alltså: F-14B först, sedan A.

Oops! Så går det när man inte har pilotglasögonen på sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

10-åringen inom mig jublar och kräver att jag genast ska uppgradera datorn, skaffa ett VR-headset och en ordentlig flygspak. I 26 år har han väntat på detta, sedan han satt vid skrivbordet i pojkrummet med en egenkomponerad cockpit bestående av gamla stereo-komponenter, någon gammal instrumentpanel från processindustrin samt en egentillverkad flygspak.

Den vuxna delen av mig tycker också att detta är en fantastisk nyhet, men är lite mer reserverad då han inser att han förmodligen aldrig kommer ha tillräckligt med tid/pengar/engagemang för att spela detta.

Detta trodde jag om AJS 37 Viggen. Nu är jag fast i DCS Träsket. Just do it.

Medlem
Skrivet av JonathanRL:

Detta trodde jag om AJS 37 Viggen. Nu är jag fast i DCS Träsket. Just do it.

Någon som testat köra med Vive pro i DCS ?

Redaktör
Skrivet av zauii89:

Någon som testat köra med Vive pro i DCS ?

Ja, jag körde det i våras. Den högre upplösningen gör underverk, instrumenten syns mycket bättre än med original-Viven och Rift. Men det är fortfarande långtifrån perfekt.


signatur
Medlem

Vad skulle ni säga ger den bästa upplevelsen i DCS; VR Headset eller en riktigt bra skärm (eller tre)?

Redaktör
Skrivet av Guybrush82:

Vad skulle ni säga ger den bästa upplevelsen i DCS; VR Headset eller en riktigt bra skärm (eller tre)?

I fråga om inlevelse är VR heeeeeelt överlägset. Istället för att titta på ett spel på en skärm (eller tre) är man fysiskt inne i cockpiten - så känns det. VR är som gjort för flygsimmar: snabb överblick över allt som händer på himlen, man lutar sig fram och kollar instrumenten, bra överblick vid landning med mera.

Fast VR har stora nackdelar också. Krångligt att ta på och av, man ser inte joystick/tangentbord/omgivning, det är ofta buggigt, även Vive Pro är för lågupplöst för att vara riktigt bra, det är dyrt, har höga systemkrav, med mera. Men... det är så jävla bra!


signatur
1
Skriv svar