Hands-on – Fallout 76

Robot
Hands-on – Fallout 76

FZ har spelat tre timmar av Fallouts nya onlinevärld.

#bethesda, #fallout-76, #hands-on, #pc, #ps4, #xbox-one


Medlem

Så länge stress uteblir så tror jag det blir kanon. Att man inte känner att man måste stressgöra en massa saker för att få en edge i spelet. Det där med först till kvarn-loot låter onekligen som nåt för de speedrunnare som har allra vassast armbågar.

Medlem

Har de sagt något om att kunna hosta egna servers?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

pass


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Att det bara är 24 personer per server låter underbart, tycker jag. Då blir känslan av utforskande mer genuin (än t.ex. i wow).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

Har de sagt något om att kunna hosta egna servers?

I en artikel på PC Gamer säger Bethesda följande:

Citat:

Will Fallout 76 get private servers?

Yes! At QuakeCon 2018 on August 11, game director Todd Howard confirmed again that private servers are part of the plan. "That is definitely something that we are doing. We are committed to it. It's not just having a private server, it's being able to mod it," he said in a Q&A panel. "It's something that, given the online nature of it, is going to be very, very complicated, but we're committed to it and we've been starting to design what that system is going to look like. It's a complicated problem but one that we're one-hundred-percent committed to solving."


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Ankh:

Har de sagt något om att kunna hosta egna servers?

https://www.pcgamer.com/fallout-76-private-servers/

Kort svar: Ja men inte när spelet släpps

Medlem

Hype! Verkar kunna bli riktigt bra, något som folk önskat länge från Fallout-serien.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hype! Verkar kunna bli riktigt bra, något som folk önskat länge från Fallout-serien.

Jasså? I vilken parallell dimension har folk länge önskat sig ett MMO-Fallout?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Spelet ser ut som skit. Satt bara och väntade på snurrande-huvudet-syndromet. Nej, jag tänker vara en rabiat nej-sägare till denna bajsmacka. Men frossa på ni andra


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Jasså? I vilken parallell dimension har folk länge önskat sig ett MMO-Fallout?

Ingen aning, men särskilt i denna. Detta kan väl dock knappast kallas för ett MMO.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Om motorn är likadan som den var i Fallout 4, så håller jag med Roy Batty -- i högsta grad en bajsmacka. Sedan tror jag personligen att det här med Fallout utan story kommer att vara dötrist i längden, men det är min subjektiva åsikt.

Medlem

Roligt för de som tycker detta verkar vara intressant men personligen är det betydligt lägre odds på att jag installerar FO4 igen med ny modlista än att jag köper det här spelet

Medlem

Nu är det väl ändå på tiden att Bethesda uppgraderar grafikmotorn ordentligt? Denna smörjan ser ut som något från 2011 å körs på DirectX 9.

Grafik är verkligen inte allt å inte något man skall rata ett spel för, men när det kommer till just Bethesdas spel med deras motor så vägrar jag ens peta på deras produkter. Och det är inte enbart för att dom ser föråldrade ut, utan alla tekniska begränsningar som tillkommer, t.e.x. en FPS som är låst till 60fps. Går man över så fuckar fysiken ur.

Medlem

"Mikrotransaktionsvalutan kallas för “Adam” och ska bara kunna användas för att köpa kosmetiska föremål."

Kallades dem inte för ATOM?

phi
Medlem

Det här är inte Fallout enligt mig. Inget köp för min del.

Skrivet av FZGA_MER:

"Mikrotransaktionsvalutan kallas för “Adam” och ska bara kunna användas för att köpa kosmetiska föremål."

Kallades dem inte för ATOM?

Tack, helt rätt! Fixat.

Medlem

Ser ut som det hade kunnat varit ett någorlunda kul spel, men för 600kr plus Mikrotransaktion? Aldrig i livet.

Detta ser verkligen ut som en titel som borde kosta 200kr, kan verkligen inte rättfärdiga att betala 600kr + MTX för detta spel.

Medlem

Förstår inte att många är så otroligt negativa till detta. Sure det är inte som gamla fallout etc. Men komigen, lite creds borde man ge dom för att sikta mot privata servers med community mods? Är ju ett potentiellt gigantiskt steg framåt i MMO eller semi MMO genren?

Inaktiv

Hade inte 100% bestämt mig om man skulle köpa eller inte, hade små förhoppningar. Nu när man sett gameplay så vet man. Inget köp men nu slipper man undra och kolla på mer videos iallafall. Hoppas däremot det blir bra för dom som gillar vad dom ser.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Jasså? I vilken parallell dimension har folk länge önskat sig ett MMO-Fallout?

Inte MMO men co-op. Har velat ha det sen Fallout 3.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av DEWE:

Förstår inte att många är så otroligt negativa till detta. Sure det är inte som gamla fallout etc. Men komigen, lite creds borde man ge dom för att sikta mot privata servers med community mods? Är ju ett potentiellt gigantiskt steg framåt i MMO eller semi MMO genren?

Instämmer! MMO-liknande värld med privata servrar och sina egna moddar. Kan bli makalöst kul (och galet, med rätt moddar).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Drömmer om dagen när Bethesda äntligen ger upp den där 200 år gamla motorn..

Medlem

Hur kan spelet se så bedrövligt ut? Av de video jag sett ser det sämre ut än Fallout 4. Och det var ju inget visuellt mästerverk precis.

Medlem

Tror jag gärna tittar på när folk på Twitch spelar det men det ser inte ut att vara något för mig.

Medlem

Modifierad fallout 4 motor och basbyggande (som var det absolut sämsta med fallout 4)
Gör att jag kommer inte bry mig ett skvatt om detta spel.
Fallout behöver nå nytt, men detta känns som sämsta tänkbara


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mer o mer övertygad om att detta inte är något för mig tyvärr.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Var lite sugen på detta, inte nu längre

Medlem

Settlementdelen var duktigt beroendeframkallande även om det var buggigt och frustrerande då och då. Blir nog ett par hundra timmar spenderade på det här liret


signatur
Skrivet av DEWE:

Förstår inte att många är så otroligt negativa till detta. Sure det är inte som gamla fallout etc. Men komigen, lite creds borde man ge dom för att sikta mot privata servers med community mods? Är ju ett potentiellt gigantiskt steg framåt i MMO eller semi MMO genren?

Ja, blir intressant att se hur privata servrar och moddar kommer förändra gameplayet! Mycket av negativiteten beror nog på att folk vill ha ett Fallout 5. 76 verkar gjort för dem som älskade basbyggandet från Fallout 4 och som vill springa runt i en multiplayer lekplats. Finns ju en spelarbas för det också.

12
Skriv svar