Rockstar låter döende Julian uppleva Red Dead Redemption 2

Robot
Rockstar låter döende Julian uppleva Red Dead Redemption 2
Medlem

Det här börjar ju bli löjligt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Alltid lika rörande och bra att dom bryr sig om fansen!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det här börjar ju bli löjligt.

På vilket sätt då ?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det här börjar ju bli löjligt.

Jag tycker det var en fin gest, vad vet vi egentligen vad Jurian har för relation till RDR?

Fragtjuv

Fin gest tycker jag. Förstår inte varför det skulle vara löjligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

På riktigt eller PR trick?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Turbodog:

På riktigt eller PR trick?

Både och, givetvis. Två flugor i en smäll.

Jag tycker alltid såna här gester blir lite nedsolkade av publiciteten runt dom. Oftast handlar det om något som inte kostar någonting alls för den som utför gesten men som ändå ger sport/filmstjärnan eller som i detta fall spelstudion stora mängder värdefull "Gratis PR".

Det må så vara, att det kanske är helt oavsiktligt men det känns ändå som det sår vissa tvivel om hur genuin medmänskligheten faktiskt är. Eller så är jag helt enkelt en gammal cyniker.

Medlem

Jag har en hemsk förkylning som hållt i sig i flera dagar nu, skulle verkligen vilja spela Red Dead 2 innan det är försent. Snälla Rockstar om ni läser det här, skicka mig en tshirt.

Medlem

Fint men sen så tänker jag på de tusen andra döende barnen som har precis samma önskan men inte får den möjligheten...

Är jag pessimist nu?

Medlem

Vet inte vad jag tycker om de här historierna. Visst, kul för personen. Men inte fasen gör Nintendo eller Rockstar detta utan att tänka på PR-värdet. Det finns ju väldigt många döende, ska de åka på turné till varenda en? Eller räcker det med att lotta fram en random för att få tillräckligt med bra PR av det?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Fint men sen så tänker jag på de tusen andra döende barnen som har precis samma önskan men inte får den möjligheten...

Är jag pessimist nu?

Jag skulle säga du är typiskt svensk. "Om inte alla kan få, så ska INGEN FÅ!!!! VARFÖR FICK HAN MEN INGEN ANNAN?!?! -HFÖOUEWHFÖOEuwhföuewhföuheFöföNOFD!!"!"!!!!!"

Och till er andra som gnäller, VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL OM NÅGON ANNAN FICK DET, ELLER DET BLEV PR?!?! Killen är DÖENDE. Han DÖR SNART. Hans FAR, inte HAN SJÄLV, bad Rockstar om en tjänst, och de uppfyllde den på det sätt de valde. De hade kunnat ignorera honom men vet ni vad, någon på Rockstar har ett hjärta och BRYR SIG. Sen om det är kalkylerat för PR eller inte, VEM FAN BRYR SIG? Killen dör inom någon vecka och det enda han ville var att spela ett spel, och ni sitter på ett jävla forum och GNÄLLER över att han fick en önskan uppfylld?!?!

Fy fan för er. Sluta vara så jävla svenska och VÄX UPP FÖR FAN! Om 3 jävla veckor kan ni ge Rockstar era pengar, och spela spelet hur mycket ni vill. DENNA KILLEN KAN INTE DET. Ni får mig att vilja spy.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag skulle säga du är typiskt svensk. "Om inte alla kan få, så ska INGEN FÅ!!!! VARFÖR FICK HAN MEN INGEN ANNAN?!?! -HFÖOUEWHFÖOEuwhföuewhföuheFöföNOFD!!"!"!!!!!"

Och till er andra som gnäller, VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL OM NÅGON ANNAN FICK DET, ELLER DET BLEV PR?!?! Killen är DÖENDE. Han DÖR SNART. Hans FAR, inte HAN SJÄLV, bad Rockstar om en tjänst, och de uppfyllde den på det sätt de valde. De hade kunnat ignorera honom men vet ni vad, någon på Rockstar har ett hjärta och BRYR SIG. Sen om det är kalkylerat för PR eller inte, VEM FAN BRYR SIG? Killen dör inom någon vecka och det enda han ville var att spela ett spel, och ni sitter på ett jävla forum och GNÄLLER över att han fick en önskan uppfylld?!?!

Fy fan för er. Sluta vara så jävla svenska och VÄX UPP FÖR FAN!

Håller med, blir fan mörkrädd av att höra vissa här. Fan spelar det för roll, killen fick uppleva något han önskade innan han går bort.

Medlem

Låt snubben behålla exemplaret, ge han ett digitalt ex eller nått.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag skulle säga du är typiskt svensk. "Om inte alla kan få, så ska INGEN FÅ!!!! VARFÖR FICK HAN MEN INGEN ANNAN?!?! -HFÖOUEWHFÖOEuwhföuewhföuheFöföNOFD!!"!"!!!!!"

Och till er andra som gnäller, VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL OM NÅGON ANNAN FICK DET, ELLER DET BLEV PR?!?! Killen är DÖENDE. Han DÖR SNART. Hans FAR, inte HAN SJÄLV, bad Rockstar om en tjänst, och de uppfyllde den på det sätt de valde. De hade kunnat ignorera honom men vet ni vad, någon på Rockstar har ett hjärta och BRYR SIG. Sen om det är kalkylerat för PR eller inte, VEM FAN BRYR SIG? Killen dör inom någon vecka och det enda han ville var att spela ett spel, och ni sitter på ett jävla forum och GNÄLLER över att han fick en önskan uppfylld?!?!

Fy fan för er. Sluta vara så jävla svenska och VÄX UPP FÖR FAN! Om 3 jävla veckor kan ni ge Rockstar era pengar, och spela spelet hur mycket ni vill. DENNA KILLEN KAN INTE DET. Ni får mig att vilja spy.

Så man får inte vara kritisk för fem öre så fort det börjar närma sig ett känsligt ämne? Allt ska vara puttenutt, ååååå vad medmänskligt och fint!

Spyr

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag skulle säga du är typiskt svensk. "Om inte alla kan få, så ska INGEN FÅ!!!! VARFÖR FICK HAN MEN INGEN ANNAN?!?! -HFÖOUEWHFÖOEuwhföuewhföuheFöföNOFD!!"!"!!!!!"

Och till er andra som gnäller, VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL OM NÅGON ANNAN FICK DET, ELLER DET BLEV PR?!?! Killen är DÖENDE. Han DÖR SNART. Hans FAR, inte HAN SJÄLV, bad Rockstar om en tjänst, och de uppfyllde den på det sätt de valde. De hade kunnat ignorera honom men vet ni vad, någon på Rockstar har ett hjärta och BRYR SIG. Sen om det är kalkylerat för PR eller inte, VEM FAN BRYR SIG? Killen dör inom någon vecka och det enda han ville var att spela ett spel, och ni sitter på ett jävla forum och GNÄLLER över att han fick en önskan uppfylld?!?!

Fy fan för er. Sluta vara så jävla svenska och VÄX UPP FÖR FAN! Om 3 jävla veckor kan ni ge Rockstar era pengar, och spela spelet hur mycket ni vill. DENNA KILLEN KAN INTE DET. Ni får mig att vilja spy.

Håller själv med att det är klassiskt svenskt tänk där, men kanske chilla lite?

Medlem

WTF? Vad är det för fel på några av er här i kommentarsfältet?

Medlem

@1337Figaro: Lite det här tror jag...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Så man får inte vara kritisk för fem öre så fort det börjar närma sig ett känsligt ämne? Allt ska vara puttenutt, ååååå vad medmänskligt och fint!

Spyr

Vad fan är det för fel på medmänsklighet?
Det är precis det här som är problemet idag. Det sociala klimatet blir bara hårdare och mer hjärtlöst i takt med att vi blir allt mer avtrubbade och pessimistiska/misstänksamma mot allt och alla. Extremism, främlingsfientlighet, en misstro mot alla goda gärningar... Varje dag dras vi djupare in i skiten och de som faktiskt försöker göra något bra blir förlöjligade eller avfärdade som SJW's (enligt den populära feltolkningen) och snowflakes. Vad gör det om de potentiellt tjänar PR/good-will på det? De har hjälpt en ung (antar jag) kille som förmodligen levt ett liv där iaf de senaste 14 åren (hela livet?) säkerligen varit ett helvete både fysiskt och mentalt och som nu står inför det faktum att han kommer vara död inom några veckor, att för en stund känna sig lite speciell på ett positivt sätt.
Självklart finns det säkerligen hundratals, tusentals andra som man tycker också borde få samma chans men det skulle inte fungera. Vad är då alternativet? Ska vi inte rädda 1 person från ett brinnande hyreshus eftersom vi inte kan rädda resterande 99? Är det bättre att bara stå där på avstånd och fucking filma infernot för att få ett nice Youtube-klipp att ladda upp och få en massa views?

Det är så jävla enkelt att sitta där bakom skärmen och vara "kritisk" på avstånd; att blockera alla känslor så man inte behöver ta ställning till någonting och faktiskt riskera känna något för en främmande människa. Vad hade ni tänkt om det här var er son/bror/vän? Jag märker ibland hur jag själv förgiftas och dras in i samma tankar och jag hatar det för jag fattar iaf hur jävla fegt och ansvarlöst det är. I en tid som den här så är alla sådana här små positiva och medmänskliga saker ännu viktigare.

Men... som någon annan sa, om några veckor så kan ni köpa det och spela hur mycket ni vill. Samtidigt så begravs den här killen och hans familj sörjer.

Mycket nöje...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Om man hela tiden ska leta efter hemliga agendor eller möjliga gynnsamheter i allt som har med välgörenhet att göra så kan man lika gärna lägga ner allt på en gång. Det går liksom inte att INTE få massa PR när man som kändis gör någonting bra för någon annan. Att man väljer att fokusera på att leta efter hemliga agendor, när det i själva verket inte behöver finnas några, förstår jag inte alls. I slutändan handlar det ändå om att en person fick en önskan uppfylld, och den personen skiter fullständigt i till vilken anledning.

Vad tar ni med er av den här historien? Att Rockstar får mer PR över ett spel som varit hype:at i typ 6 år? Att inte alla döende får sina önskningar uppfyllda och nu är det orättvist att denna personen fick det? Själv fokuserar jag på att någon hos Rockstar tyckte det var värt att skicka två anställda till en döende grabb att få spela deras spel som sin högsta önskan inför sin oundvikliga bortgång inom ett par veckor. Att grabben fick känna att det finns folk som bryr sig och att medmänsklighet även finns hos de som vill tjäna pengar. Att någon helt utomstående ansträngde sig åtminstone på någon nivå för någon annans skull.

Denna nyheten gav i alla fall mig ett leende, men det är uppenbarligen upp till var och en att bestämma vad man vill fokusera på här i livet.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Så man får inte vara kritisk för fem öre så fort det börjar närma sig ett känsligt ämne? Allt ska vara puttenutt, ååååå vad medmänskligt och fint!

Spyr

Klart man får vara kritisk men att vara kristisk över detta på det sättet som vissa här är tycker iaf jag är jävligt löjligt. Jag är glad för att killen fick sin önskan uppfylld och tänker inte mer än så på det. Att folk nästan beter sig som dom vore avundsjuka på killen tycker jag är jävligt anmärkningsvärt.

Medlem

@Instant: Den svenska avundsjukan. Det är inte ett direkt nytt fenomen. Går hand i hand med Jante.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Instant: Den svenska avundsjukan. Det är inte ett direkt nytt fenomen. Går hand i hand med Jante.

Tror du på riktigt att jag är avundsjuk på en döende kille?

Min grundpoäng var att jag tycker det är fult av företagen att samla PR-poäng på döende människor. Förstår inte hur ni kan sätta Nintendo och Rockstar på så höga hästar att de aldrig skulle göra en sån här grej från nåt annat än sina goda hjärtan.

Skribent
Skrivet av Nioreh:

Tror du på riktigt att jag är avundsjuk på en döende kille?

Min grundpoäng var att jag tycker det är fult av företagen att samla PR-poäng på döende människor. Förstår inte hur ni kan sätta Nintendo och Rockstar på så höga hästar att de aldrig skulle göra en sån här grej från nåt annat än sina goda hjärtan.

Så det hade varit bättre om de svarat på pappans förfrågan med: "Hej, vi vill inte samla PK-poäng på döende människor, så din son får dö utan att lira Red Ded Redemption 2"?

Det är väl klart som fan att det är bra PR, men det innebär inte att det inte finns en viss mån av medmänsklighet också. Och huruvida det är ett PR-stunt eller inte spelar ingen som helst roll för personen som faktiskt spelar roll – den döden grabben. INGEN har för övrigt sagt att detta endast görs eftersom Nintendo och Rockstar har så goda hjärtan; det var något du tramsigt nog hittade på själv för att ha något att argumentera mot.

Medlem
Skrivet av Myran22:

Så det hade varit bättre om de svarat på pappans förfrågan med: "Hej, vi vill inte samla PK-poäng på döende människor, så din son får dö utan att lira Red Ded Redemption 2"?

Ja det hade det kanske. Kanske inte formulerat på det viset, men ser inga problem med att de nekar folk som ber om sådana saker.

Skrivet av Myran22:

INGEN har för övrigt sagt att detta endast görs eftersom Nintendo och Rockstar har så goda hjärtan; det var något du tramsigt nog hittade på själv för att ha något att argumentera mot.

Ingen har sagt det bokstavligen, men vi som säger att det är nåt annat får massa skit här.

Medlem

@Nioreh: Min kommentar var inte riktad på det sättet. Jag tror inte någon är avundsjuk på killen eftersom han har cancer. Men det känns som att några föregående kommentarer uttrycker sig som om dom var avundsjuka. Och dom verkar vara lite väl skeptiska. Vad är problemet med att rockstar lät grabben spela? Visst fine dom får bra PR men själva artikeln syftade ju mest på att visa att världen inte är så jävla hemsk (hela tiden iaf) och att han fick en ljusglimt i sitt liv som han kanske inte haft på flera år. Jag tycker iaf att det är fint gjort av dom oavsett syfte.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Vet inte vad jag tycker om de här historierna. Visst, kul för personen. Men inte fasen gör Nintendo eller Rockstar detta utan att tänka på PR-värdet. Det finns ju väldigt många döende, ska de åka på turné till varenda en? Eller räcker det med att lotta fram en random för att få tillräckligt med bra PR av det?

Varför kan det inte vara båda två. Det är faktiskt människor som jobbar på Rockstar inte robotar. De flesta människor har medkänsla .

Medlem

Exakt samma diskussioner var det kring den döende killen som fick se episod 7 innan han dog.
Buhu.. varför fick han men inte jag?

Skärp er för fan.. hur jävla småsint får man va egentligen?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Exakt samma diskussioner var det kring den döende killen som fick se episod 7 innan han dog.
Buhu.. varför fick han men inte jag?

Skärp er för fan.. hur jävla småsint får man va egentligen?

Man kan vara kritisk till detta utan att vilja vara i killens situation

12
Skriv svar