Microsoft vill att "vem som helst" ska kunna streama Halo eller Red Dead 2

Robot
Microsoft vill att "vem som helst" ska kunna streama Halo eller Red Dead 2

Ger sig på molnstreaming med sitt Project xCloud.

#cloud-streaming, #playstation-now, #xcloud


Releasehästryttare

Read dead 2, mycket bra läsnings spel, men tvivlar på att det är nått bra streaming spel

Medlem

Läs eller dö!

Frilansare
Skrivet av Devan:

Read dead 2, mycket bra läsnings spel, men tvivlar på att det är nått bra streaming spel

Skrivet av shelter:

Läs eller dö!

Läsförståelse är viktigt i vilda västern!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Joakim Bennet:

Läsförståelse är viktigt i vilda västern!

Alla analfabeter fångas med lasso och dras efter hästar!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Ogillar skarpt idén om molnbaserade tjänster. Vill kunna ha filer lokalt och lira offline...

Medlem

Det här är framtiden. Inge nya konsoler var 10:e år. alla har samma hela tiden via en månads avgift. jag gillart!

Inaktiv
Skrivet av Flugsaft:

Det här är framtiden. Inge nya konsoler var 10:e år. alla har samma hela tiden via en månads avgift. jag gillart!

Jag tror extra input lagg, låg fps och dålig bildkvalitet blir svårt att fixa om man ska satsa på streamade spel.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag tror extra input lagg, låg fps och dålig bildkvalitet blir svårt att fixa om man ska satsa på streamade spel.

Samt att spel säkerligen kommer att plockas bort i utbudet efter ett tag, vilket gör det omöjligt att kunna få för sig att spela igenom favoritspelet som har blivit 10+ år gammalt...

Nej tack till streamad framtid!

Medlem

10 MBit bara?

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

10 MBit bara?

Det är nog lägsta godtagbara dippen för att bibehålla en bekväm spelupplevelse. Det står i bloggen att de vill sänka den ytterligare, men som sagt, det är nog lägsta godtagbara dippen.

Medlem

Ser det som trevlig möjlighet när det väl släpps , har för mig dom köpte upp ett annat bolag som hade en färdig produkt som dom nu anpassar till sin miljö,

Sen hur väl det fungerar i praktiken kan man bara sia om när vi pratar tunga spel titlar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag tror det är naivt att tro att detta inte är en giantisk marknad om 5-10 år. Men för att dra en paralell så går det ju fortfarande att köpa Blu-Ray om man hellre vill det, vilket jag också tycker är viktigt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Jag säger varken bu eller bä. Frågan är att vi vet för lite för att ha en åsikt. Med all rätt ska man vara orolig när vi inte vet så mycket om det. Innebär detta att man måste hyra spel? Hur kommer detta påverka konsoler i framtiden och utveckling av hårdvara? vad händer med spelutvecklingen, kommer den gynnas så att vi fortfarande får awesome spel. Hur kommer konkurrenterna Sony och Nintendo att anpassa sig om det här slår igenom stort? Tv-spel är på väg att förändras men är det för att spelarna vill det eller för att företagen har hittat mer gynnsamma sätt att dra in pengar? Jag vill gärna ha en åsikt men jag vet för lite

Medlem

Testade OnLive och även om det kanske är bättre idag med tjänster som främst PS Now så såg jag inte något som jag skulle lägga mycket pengar på. Vissa spel funkade helt ok men då var det inte heller frågan om direkt hög upplösning. Ser många som jämför att streama spel med att streama filmer, det är en stor skillnad på att sända över en video kontra sända video samt input till och från servern tillbaks till spelaren. Detta märktes väldigt tydligt när jag körde Street Fighter 4 mot AI´n, var nästan helt ospelbart och påminde mig inte så lite om när Z-TV körde Street Fighter 2 med input från telefonerna (Hugo är var ett annat spel som kördes på det här sättet).

Streaming av spel kan funka som "demo" men personligen har jag inget intresse att "köpa" spel på det här sättet, som en tjänst där man hyr spel ser jag däremot en viss marknad men det kommer aldrig kunna ersätta normal hårdvara som man kör på hemma. Är inte alls intresserad av en sådan framtid, äger mer än nog med spel för att inte behöva köpa ett enda spel under hela min livstid.

Medlem

Säger nej till streaming av spel och film. Jag måste äga varan i fysisk eller digital version. Jag gillar och samla på grejer. Iaf spel, film och serier.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tror personligen att någon form av streaming kommer vara vad som gäller i framtiden men att det är lång väg dit.
Finns så många som har medioker uppkoppling & titta bara på USA efter borttagandet av "Net neutrality", internetleverantörerna styr och ställer precis hur dom vill nu. Många har datacaps vilket skulle göra streaming i all form är nästan ohållbart.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag tror extra input lagg, låg fps och dålig bildkvalitet blir svårt att fixa om man ska satsa på streamade spel.

Absolut idag ja. Men i framtiden tror jag detta blir inga problem att fixa.

1
Skriv svar