Rockstar låter döende Julian uppleva Red Dead Redemption 2

Skribent
Skrivet av Nioreh:

Ja det hade det kanske. Kanske inte formulerat på det viset, men ser inga problem med att de nekar folk som ber om sådana saker.

Ingen har sagt det bokstavligen, men vi som säger att det är nåt annat får massa skit här.

Du hade med andra ord på fullaste allvar hellre sett att de inte uppfyllde en döende grabbs sista önskan eftersom du och vissa andra uppfattar det som "PR"...

Fy fan, mycket vidrigt läser man på nätet, men det här tar fan priset. Vilka äckligt själviska och småaktiga personer det finns. Undrar om du skulle resonera likadant om det var du själv eller någon du älskade som låg inför döden – knappast.

Medlem
Skrivet av Myran22:

Du hade med andra ord på fullaste allvar hellre sett att de inte uppfyllde en döende grabbs sista önskan eftersom du och vissa andra uppfattar det som "PR"...

Fy fan, mycket vidrigt läser man på nätet, men det här tar fan priset. Vilka äckligt själviska och småaktiga personer det finns. Undrar om du skulle resonera likadant om det var du själv eller någon du älskade som låg inför döden – knappast.

Hur fan kan du sitta och vräka ur dig sig sån skit mot mig? Ha lite hyfs. Jag är ingen hemsk människa, jag skulle aldrig kalla nån för äcklig och småaktig till skillnad från dig.

Det jag anser vara fult är att använda döende människor i sin PR-kampanj, vilket jag ser detta som.

Det finns ju säkert tusentals barn i samma sits som sitter och hoppas att de ska få uppleva en sak innan de dör. Det är klart de måste säga nej till den stora majoriteten av dessa. Nu såg de att Nintendo fick sjukt mycket PR när de lät cancersjuk kille spela Smash. Då drar Rockstar samma kort veckan efter. Ser du INGA som helst problem i detta??? Jag tycker det är lite fult gjort, och drar nytta av döende människor.

Medlem

So fucking what om dom får PR, det är ju inte så spelet direkt behöver PR.
Fint av Rockstar, de kunde gott ha låtit honom behålla spelet.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Hur fan kan du sitta och vräka ur dig sig sån skit mot mig? Ha lite hyfs. Jag är ingen hemsk människa, jag skulle aldrig kalla nån för äcklig och småaktig till skillnad från dig.

Det jag anser vara fult är att använda döende människor i sin PR-kampanj, vilket jag ser detta som.

Det finns ju säkert tusentals barn i samma sits som sitter och hoppas att de ska få uppleva en sak innan de dör. Det är klart de måste säga nej till den stora majoriteten av dessa. Nu såg de att Nintendo fick sjukt mycket PR när de lät cancersjuk kille spela Smash. Då drar Rockstar samma kort veckan efter. Ser du INGA som helst problem i detta??? Jag tycker det är lite fult gjort, och drar nytta av döende människor.

Fast nu var du ju grabbens pappa som kontaktade Rockstar och frågade om han kunde få spela det. Så varför är det fult gjort av Rockstar? Vad tycker du att dom skulle ha gjort istället om jag får fråga?

Medlem
Skrivet av Instant:

Fast nu var du ju grabbens pappa som kontaktade Rockstar och frågade om han kunde få spela det. Så varför är det fult gjort av Rockstar? Vad tycker du att dom skulle ha gjort istället om jag får fråga?

Som jag skrivit sedan första början är jag kluven i frågan. Säger inte att det var direkt fel av dem att göra detta. Men jag ser också problematik i det.

Jag tycker de ska vara konsekventa. Det lär knappast vara första eller sista gången de fått en liknande förfrågan. Om de tidigare tackat nej till dessa grejer så tycker jag inte det hade varit fel av dem att fortsätta göra det.

Som sagt, det jag tycker är rätt fult är att utnyttja döende personer för PR. Trots att det kanske upplevs som positivt av de utsatta.

Och för att vara övertydlig, bara för att jag är kritisk till dessa artiklar betyder det inte att jag missunnar personen upplevelsen. Det var säkert en jättepositiv upplevelse för den döende killen. Men så fort man ens höjer ett litet fundersamt finger så blir man totalt nedpissad med hat på detta forumet.

Alltså: OBS Jag hatar inte döende barn Sluta misstolka mig!!!

Medlem

Inga problem med att man går ut med detta,

Kan inte se hur detta skulle kunna missbrukas heller.

I alla fall som jag vet om så är det familjen som vill att spelutvecklaren gärna får hitta på nått kul.

Och om nu företaget gör det för goodwill för sitt eget varumärke så är det en win-win situation , finns inga förlorare.

Och att dom inte gör det för alla ser jag inga problem med alls.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Tror du på riktigt att jag är avundsjuk på en döende kille?

Min grundpoäng var att jag tycker det är fult av företagen att samla PR-poäng på döende människor. Förstår inte hur ni kan sätta Nintendo och Rockstar på så höga hästar att de aldrig skulle göra en sån här grej från nåt annat än sina goda hjärtan.

Tror du på riktigt jag hyllar Rockstar? Jag säger det fanns någon där som brydde sig. Som företag har de ett enda syfte - tjäna pengar. Du vet, precis som alla andra företag.

Det vi hyllar är att killen fick sin önskan uppfylld. Sen att du har ett problem med det, det får stå till dig. Uppenbarligen verkar du ha empatiska problem.

Skrivet av Nioreh:

Man kan vara kritisk till detta utan att vilja vara i killens situation

Varför är du kritisk till att de uppfyllde hans önskan? Varför vill du neka killen hans önskan? Varför är det viktigt för dig att han inte fick spela innan han dog?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Tror du på riktigt jag hyllar Rockstar? Jag säger det fanns någon där som brydde sig. Som företag har de ett enda syfte - tjäna pengar. Du vet, precis som alla andra företag.

Det vi hyllar är att killen fick sin önskan uppfylld. Sen att du har ett problem med det, det får stå till dig. Uppenbarligen verkar du ha empatiska problem.

Kan ni som hävdar att JAG är oempatisk sluta kasta skit på mig. Jag har i flera inlägg förtydligat mitt synsätt. Jag gläds med personen, men ser problem med situationen. Sluta misstolka mig och sluta kalla mig för saker tack.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför är det viktigt för dig att han inte fick spela innan han dog?

Herregud!? Var har jag skrivit detta???

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Herregud!? Var har jag skrivit detta???

Ja, de måste ju vara konsekventa enl. dig, så då måste de antingen skicka 2 anställda med spelet till ALLA som är döende (inte ekonomiskt försvarbart) eller inte göra det för NÅGON. Linjen du driver. Det går inte tolka som något annat än en mix av:

1, Avundsjuka.
2. Småsinthet.
3. Brist på empati.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, de måste ju vara konsekventa enl. dig, så då måste de antingen skicka 2 anställda med spelet till ALLA som är döende (inte ekonomiskt försvarbart) eller inte göra det för NÅGON. Linjen du driver. Det går inte tolka som något annat än en mix av:

1, Avundsjuka.
2. Småsinthet.
3. Brist på empati.

Eftersom du enbart faller ner på ad hominem-argument så är det ju svårt att argumentera mot dig. Jag tänker inte falla till din nivå. Vill du misstolka mig och tillskriva mig diverse epitet så varsågod.

Som jag tydligt skrivit redan från början är jag kluven i frågan. Jag missunnar inte killen hans upplevelse, men ser även problematik med Rockstar och Nintendos agerande. Man får alltså inte se denna problematik utan att vara småsint och avundsjuk enligt dig. Jag tycker tvärt om att det är nyttigt att se det ur ett lite större perspektiv.

Medlem
Skrivet av Instant:

Okej. Jag förstår din synpunkt. Det är en ganska knepig situation att "döma" eller vad man ska säga men det är just därför jag inte tänker så mycket på Rockstar i det hela, gött för dom om dom får PR, utan bara tycker det var kul för honom att han fick lite solsken i livet den sista tiden han har kvar iaf. Säger inte att du inte tycker samma sak om grabben men du förstår vad jag menar

Tack för att du tog dig tid att förstå mig. Vissa verkar inte ge mig den chansen

Medlem

Tror många hade varit mindre kritiska till detta om Rockstar t.ex. donerat en summa som motsvarat den PR'n dem fick av detta till någon forskning inom sjukdomen.

Sedan tycker man att dem kunde låta honom behålla spelet.

Medlem

Sjukt bra PR. White Knight Rockstar. GG!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Man kan vara kritisk till detta utan att vilja vara i killens situation

Berätta gärna mer.. vill gärna veta hur du resonerar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Berätta gärna mer.. vill gärna veta hur du resonerar

Läs tråden. Har skrivit många långa svar redan.

12
Skriv svar