Kvällsrulle: första timmen i Fallout 76

Robot
Kvällsrulle: första timmen i Fallout 76

Den första timmen i ett spel kan avgöra om du fortsätter att spela eller ej.

#fallout-76


Medlem

Ser ju rätt trist ut :/

Medlem

Jag har fortfarande inte sett något som övertygar mig. Dessutom, det ni gjorde på en timme brukar ta mig ca 15 minuter. Var mest segt att titta på. Spelet verkar inte vara särskilt kul och den jävla motorn borde ha pensionerats för 10 år sedan.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av ohGr:

Ser ju rätt trist ut :/

Håller tyvärr med :/

Medlem

Oh my poor fallout franchise, what have have they done to you? Men vem vet, kanske kan man hitta roliga hattar! Stojjigt!

Skrivet av Metroid:

Jag har fortfarande inte sett något som övertygar mig. Dessutom, det ni gjorde på en timme brukar ta mig ca 15 minuter. Var mest segt att titta på. Spelet verkar inte vara särskilt kul och den jävla motorn borde ha pensionerats för 10 år sedan.

Japp, blev en ganska seg start. Blir också ett annat tempo när man spelar flera personer.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Japp, blev en ganska seg start. Blir också ett annat tempo när man spelar flera personer.

Till det sämre? Såg skittråkigt ut minst sagt, brukar ju vara att såna här spel är roliga i börjar och blir tråkiga när man börjar närma sig "end game". Bådar ju inte direkt gott även om jag personligen aldrig kommer spela detta.

Medlem

inget man betalar för upplever jag


signatur

//monster

Skrivet av kaealy:

Till det sämre? Såg skittråkigt ut minst sagt, brukar ju vara att såna här spel är roliga i börjar och blir tråkiga när man börjar närma sig "end game". Bådar ju inte direkt gott även om jag personligen aldrig kommer spela detta.

Ah, menar främst att det ser segare ut på video än det kändes att spela. Mycket snack i micken men det kan man inte höra pga mutat ljudspår. Inte optimalt kanske, men bra att kunna se gameplay!

Medlem

Är nog ensam på fz om att jag är taggad på detta xD

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Flugsaft:

Är nog ensam på fz om att jag är taggad på detta xD

Som jag sa i Fräcka Fredag är jag försiktigt optimistisk. Jag fastnade verkligen inte i Fallout 4 och kom igenom trean med nöd och näppe. New Vegas har jag påbörjat säkert 2-3 gånger utan att bli indragen. Jag tror Fallout behöver ett rejält omtag.

Jag minns också hur snacket gick inför Fallout 3, om hur perspektivet förstörde spelet och att serien var död. Det gick väl sådär


signatur
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är nog ensam på fz om att jag är taggad på detta xD

Jag är också taggad! Har alltid efterfrågat möjligheten att uppleva Fallout med vännerna. När jag nu får chansen tänker jag vara optimistisk!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som jag sa i Fräcka Fredag är jag försiktigt optimistisk. Jag fastnade verkligen inte i Fallout 4 och kom igenom trean med nöd och näppe. New Vegas har jag påbörjat säkert 2-3 gånger utan att bli indragen. Jag tror Fallout behöver ett rejält omtag.

Jag minns också hur snacket gick inför Fallout 3, om hur perspektivet förstörde spelet och att serien var död. Det gick väl sådär

Det kan jag helt hålla med om. Sen anser jag inte det heller så värst viktigt om det inte blir min typ av spel, allt måste inte falla mig i smaken för att det ska bli bra. Jag lägger ner intresse på single player spelen men det skadar mig inte att detta finns.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luciphear:

Det kan jag helt hålla med om. Sen anser jag inte det heller så värst viktigt om det inte blir min typ av spel, allt måste inte falla mig i smaken för att det ska bli bra. Jag lägger ner intresse på single player spelen men det skadar mig inte att detta finns.

Näe, det är ju alltid ett intressant förhållningssätt = är det inte min kopp thé är det bajs.


signatur
Medlem

Jag upplever att Bethesda gång på gång missat vad det var som gjorde Fallout 1 och 2 till såna fantastiska spel. Jag har inget emot multiplayermiljön eller att man kör 3D. Men personligheten från de isometriska spelen är liksom inte där.

Med det sagt så är dessa spel underhållande på sitt sätt, men det är inte några genuina Fallout-spel i mina ögon.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Såg inte överjäkligt roligt ut, men som sagt så är detta precis i starten efter char creation och säger inte mycket om endgame eller ens resan dit. Däremot så ser man lite hur spelet fungerar, combat, ui osv. Hade inte förväntat mig så mycket mer än så under en kort visning.

Tror det säkert kan bli kul att spela med ett antal vänner. Till skillnad från många andra så hade jag nog gärna sett pvp på en högre nivå, att man faktiskt förlorar något på att dö och att det ger något att ta fighten med spelare.

Fallout är dock fallout så blir säkert ett köp oavsett

Medlem

Jag är väl inte supertaggad, men om man ska säga nåt positivt så tycker jag bättre om den här färgsättningen.
Jag föredrar apokalyps med grönt gräs.

Medlem

Jag vägrar se filmen, och jag ska försöka undvika så mycket beta-gameplay som möjligt. Jag vill vänta till release istället.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är nog ensam på fz om att jag är taggad på detta xD

Absolut inte, folk älskar bara att klaga på sånt andra klagar på, och skriver kommentarar de vet kommer få likes. Det blev mycket mer sånt när detta like-system infördes.

Det hade inte skapats co-op/mmo-varianter av tidigare spel (av community:t) om folk inte hade önskat multiplayer i Fallout-världen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Såg riktigt hjärndött ut. Tur att man inte förbokade. Dom får göra ett nytt fallout utan massa skit multiplayer.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som jag sa i Fräcka Fredag är jag försiktigt optimistisk. Jag fastnade verkligen inte i Fallout 4 och kom igenom trean med nöd och näppe. New Vegas har jag påbörjat säkert 2-3 gånger utan att bli indragen. Jag tror Fallout behöver ett rejält omtag.

Jag minns också hur snacket gick inför Fallout 3, om hur perspektivet förstörde spelet och att serien var död. Det gick väl sådär

Håller med om mycket du skriver.

Fallout: New Vegas är / var dock bättre än F3, men det tar ganska lång tid att spela innan man känner suget att återvända. Tror inte på deras nya idé här tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag måste ställa er frågan, vad gjorde ni i klippet egentligen?

Det tog er en timme att göra en halv quest?

Jag förstår att ni ville utforska världen osv, men ni gav oss som läsare ingen information alls om hur själva main gameplayet är, vi såg typ ingen combat, vi såg knappt någon quest.

Ni får nog faktiskt ta erat ansvar som provsperlare på lite större allvar i fortsättningen, för den här typen av inslag känns som en bortkastad chans ärligt talat.

Ni hade möjligheten att visa oss spelet, ni sprang runt och letade knick-knacks.

Kom igen bättre kan ni för fan!


signatur

P.L.U.R

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Kanske kommer en informativ tråd i framtiden. Sitter och försöker sugas in utav spelet, kan hosta en spelkväll på FZ med medlemmar som vill spela på PS4 vid beta release.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Kanske kommer en informativ tråd i framtiden. Sitter och försöker sugas in utav spelet, kan hosta en spelkväll på FZ med medlemmar som vill spela på PS4 vid beta release.

Ja ni visar upp atmosfären i spelet helt klart.

Men ni missar allt annat. Man fick lixom inte ut något av vad spelet kommer vara ni pratar inte ens om systemen i spelet ni upplever.

Lite kommentar hade varit nice över videon.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, det är ju alltid ett intressant förhållningssätt = är det inte min kopp thé är det bajs.

din stavning av te är bajs

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Loxus:

din stavning av te är bajs

Haha, hatar faktiskt det ordet lite. Inte snyggt hur man än gör.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SorbP:

Ja ni visar upp atmosfären i spelet helt klart.

Men ni missar allt annat. Man fick lixom inte ut något av vad spelet kommer vara ni pratar inte ens om systemen i spelet ni upplever.

Lite kommentar hade varit nice över videon.

Håller med, vi brukar försöka göra sånt när vi har tillfälle. Läs gärna förhandstitten för lite kontext.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Kanske kommer en informativ tråd i framtiden. Sitter och försöker sugas in utav spelet, kan hosta en spelkväll på FZ med medlemmar som vill spela på PS4 vid beta release.

Låter som en plan!


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Det kommer något matigt mot kvällen eller natten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Det kommer något matigt mot kvällen eller natten.

😮


signatur
1
Skriv svar