Star Citizen-eventet bjöd på maffig ny Squadron 42-trailer

Robot
Star Citizen-eventet bjöd på maffig ny Squadron 42-trailer

Se tre minuter från rymdkampanjen.

#squadron-42, #star-citizen


Medlem

Undrar hur många gånger dom kommer att flytta fram det hehe.

Medlem

Star Citizen: Forever


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta är det enda jag är intresserad av. SP som ett mega stort Freelancer.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Releasehästryttare

Snyggt, men hade uppskattat trailern mer om de inte hade haft kändisar.

Medlem

Lyckats ragga upp Scully från X-files?

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Undrar hur många gånger dom kommer att flytta fram det hehe.

Det är väl lättare att bara be om mer pengar hela tiden, folk verkar ju älska att kasta pengar på dem

It's done when it's done, but keep feeding us cash.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mm, ser bra ut. Gör klart och släpp nu, för helvete.

Medlem

De har lagt ett par dollar på kända ansikten iaf. Det där talet på slutet känns som taget rakt från Armageddon/Independence Day/Insert valfri amerikansk patriotfilm här, fast värre.

Medlem

Chris har sedan Wing Commander 3 gjort spel med en hel del kändisar, han var även en av de första spelutvecklarna som gjorde det. Mark Hamill var huvudpersonen i Wing Commander 3 vill jag minnas (även John Rhys-Davies medverkade i det spelet) och i Privateer 2 har jag för mig Clive Owen var med.

Kanske har folk missat att Chris Roberts efter en lång tid som spelutvecklare valde att lämna industrin och fokusera på film istället, han gjorde filmen som var baserad på Wing Commander och var med och producerade filmerna Lord of War och Lucky Number Slevin.

Medlem
Lörd of Wår
Skrivet av PcGamer:

Chris har sedan Wing Commander 3 gjort spel med en hel del kändisar, han var även en av de första spelutvecklarna som gjorde det. Mark Hamill var huvudpersonen i Wing Commander 3 vill jag minnas (även John Rhys-Davies medverkade i det spelet) och i Privateer 2 har jag för mig Clive Owen var med.

Kanske har folk missat att Chris Roberts efter en lång tid som spelutvecklare valde att lämna industrin och fokusera på film istället, han gjorde filmen som var baserad på Wing Commander och var med och producerade filmerna Lord of War och Lucky Number Slevin.

Va?! Lord of War är en av mina favoritfilmer och är för övrigt Sci-fi nörd så nu blev jag genast mycket gladare

Medlem

Chris roberts skapade Wing Commander serien. Det är en spelserie som sätter stort fokus på berättandet och inlevelse. Man kände sig som att man medverkade i en spelfilm med Mark Hammil i huvudrollen. Chris Roberts var före sin tid i mycket när det gäller Spelutveckling.

Wing Commander 3, Wing Commander 4, Wing Commander Prophesy samt Privateer 2: The Darkening var spel som också beskrevs som interaktiva filmatiseringar då de tog storytelling så långt de kunde på den tiden (90tal) , vilket var live action film. Många kända skådisar som varit med där. Events mellan uppdrag visades som filmer. Man kunde tex se en bar på ett skepp där karaktärer står och gruffar med varandra i form av animerade live action skådespelare, klickar man på dessa karaktärer så spelas en live action film upp om det som händer i den situationen. När man rör sig mellan rum i Skeppet så spelas även det upp som live action film, alla karaktärer som pratar med dig i spelet när du flyger uppdrag spelas upp video osv, allt för Chris Roberts ledord "immersion".

Chris Roberts är director för Wing Commander 3 och 4. Däremot så spelades Wing Commander Prophesy samt privateer 2 in efter Chris Roberts lämnat Origin systems för att skapa Digital Anvil så han var "bara" delaktig i scriptet till dessa.

Just på grund av Chris Roberts tidigare produktioner av Wing Commander och Privateer så var ett av de största och mest efterfrågade stretch goalsen att han skulle använda sina kontakter för att göra Squadron 42 till en värdig arvtagare till Wing Commander och inkludera kändisar i rollerna precis som förr. Något han inte hade några problem att fixa tack vare sina kontakter sedan Wing Commander tiden samt sin tid som film director. Han har då även kunnat boka in skådisarna för inspelningssessioner med "full performance capture" när skådisarna varit inne i en period mellan andra produktioner. Det har också gjort det möjligt att hålla priset nere. En stor orsak att de accepterar att vara med i en produktion som detta är för att Chris Roberts gjort sig känd som en "Visionär, en Steven Spielberg för nytänkande inom Spel produktion" som Gary Oldman utryckte det.

Mark Hamil är en av de skådisar han arbetat med förr:

Lika så John Rhys Davies:

Så här går full performance capture till när de spelar in skådisarna till spelet, vilket görs på Imaginarium studios:

Imaginarium studios som ägs av denna herre som spelar gollum i LOTR filmerna:

De developers som ansvarade för utvecklingen av Privateer 2 och Wing commander prophesy var devs som stannade kvar i Origin Systems efter Chris lämnade för att starta Digital Anvil. De devs som var tongivande och ledande i utvecklingen av dessa spel rekryterade Chris Roberts när han startade upp Foundry 42 i Storbrittanien och de sitter på ledande positioner nu i utvecklingen av Squadron 42.

Det finns många hopklippningar på Youtube av filmsekvenserna i Wing Commander spelen så man kan få en upfattning av hur det fungerade.

Här är några exempel:

Wing Commander 3 (1994):

Wing COmmander 4 (1996):

Wing Commander Prophesy (1997):

1
Skriv svar