Bethesda reder ut mikrotransaktioner i Fallout 76

Medlem
Skrivet av Dunder:

Gränsen går när det blir pay-to-win, fast då pratar vi såklart bara multiplayer-rollspel. Det kommer inte hända att man begränsar till en enda tröja, då ingen utvecklare (som jag känner till iaf) medvetet skjuter sig i foten på det sättet.

Du kan inte argumentera med extremfall på det sättet.

Ta det inte så bokstavligt talat... Det är principen, byt ut "en" mot "en liten pool av item-utseenden".

Kosmetiskt innehåll i t.ex ett RPG spelar roll. Blommiga pistoler i en arena-shooter för X-tkr/st spelar mindre roll.

Geeks Gaming
Skrivet av elPresidente:

För det första så pratar jag generellt om mikrotransaktioner där 99,9 % av konceptet är helt genomruttet. För det andra så undrar jag hur i hela friden kan du få det till "win-win för alla"? Ärligt talat tror jag att du måste läsa om det jag skrev. Det är väl i princip ännu sämre att du kan köpa till dig valutan som andra arbetar för i spelet. I och med att de vill tjäna pengar på mikrotransaktionerna, måste det finnas ett atteraktivt utbud av exempevis kosmetiska prylar, xp boosters, pets, hus/bunkrar eller annat tjaffs. Annars finns det ingen vits med att erbjuda tjänsten då ingen kommer spendera riktiga pengar.

Om jag är ute efter att hitta ett speciellt item (kosmetiskt, fränt pet, mount/fordon eller annat som får en att sticka ut) som kanske kräver lite hårdare grindning, vill jag väl inte att folk som är redo att slänga tusenlappar på tusenlappar kan köpa detta item på ett par sekundern. Det är absolut INTE en "win-win för alla". Hela prestigen med att hitta ett unikt föremål som andra inte har via spelet i sig, är ju själva vitsen med att leta föremål spelet.

Så nej, det är finns ingen win-win för alla!!

Fast då borde man väl också avskaffa alla auction halls i spel också? Där kan man ju köpa relativt unika saker så länge man har ingame-valuta till det? Alternativt göra alla drops till BOA.

Problemet jag har med hela grejen är att många pekar finger på att det förstör prestigen med hederligt grindad loot, det räcker ju inte för att lagstadga mot mikrotransaktioner.

När mikrotransaktioner däremot gör att man kan köpa sig fördelar över andra spelare (förmågor, bättre stats/gear) så säger även jag ”nej tack”.
Samma sak gäller när man kommer till det klassiska ”oj, du har slut på energi för idag. Köp energi för x pengar för att fortsätta spela eller vänta 2 veckor”.

Om det däremot gäller att någon kan springa omkring med en sombrero istället för en keps så kan jag inte bry mig mindre. Det är helt enkelt ett nytt sätt för vinstdrivande bolag att tjäna pengar. Och vinst kommer ALLTID vara ett av spelföretagens huvudfokus. Allt eftersom kostnaden för AAA-spel ökar (och även mindre spel) så ser jag hellre mikrotransaktioner för kosmetiska saker som inte ger fördelar ingame, än prenumerationstjänsten á MMO.

Att vi i sverige skulle lagstadga mot mikrotransaktioner (som någon nämnde tidigare) tror jag hade varit väldigt uddlöst då det hade gett gamers mer negativa effekter. Hade man gjort en lag mot det globalt tror jag vi hade fått se prenumerationskostnader på ett helt annat sätt igen.

Dock håller jag med att i en perfekt värld hade man köpt spelet och inte behövt lägga ut mer pengar efter detta. Det tror jag alla är överens om

Geeks Gaming
Skrivet av ebackman2:

Ta det inte så bokstavligt talat... Det är principen, byt ut "en" mot "en liten pool av item-utseenden".

Kosmetiskt innehåll i t.ex ett RPG spelar roll. Blommiga pistoler i en arena-shooter för X-tkr/st spelar mindre roll.

Jag tror dock risken för detta är i princip obefintlig. En stor del av just RPG består (iaf i min värld) ju av drops/loot. Om en studio hade gjort ett RPG där den ekvationen är borttagen så hade det nog inte sålt bra nog för att spelet/studion skulle överleva

Sen tror jag inte man kan göra den uppdelningen mellan RPG och shooters. Jag tror det spelar lika stor roll i alla genrers beroende på ens intresse. Se bara på Cs:go och fortnite, där omsetts en heeel del inkosmetiska grejer

Medlem

Skönt att se er kritisera det här skitspelet.

Känner man Bethesda rätt så kommer det även vara låst till antingen 30 eller 60 fps, med enorma problem om man lyckas låsa upp det ytterligare. Sen en Field of View på ungefär 80 som ger en sån där härlig huvudvärk efter en timmas speltid som man definitivt inte kan ändra förutom att googla en jävla how to guide och rulla runt i 500 configs. Sen sist men inte minst kan man garanterat räkna med en musacceleration från helvetet.

Dom är så inkompetenta på Bethesda att dom inte ens kan få det rätt.

Edit: tredjepersonsanimationerna ser bedrövliga ut dessutom, ser ut som nåt skitspel I Early Access på steam från någon indieutvecklare.

Medlem

Till er som försvarar fenomenet mikrotransaktioner med tex argument som "det är ju inget p2w", och liknande, kan jag ju bara nämna att för mig är en del av spelupplevelsen även det visuella som grafik, effekter, feta vapen, snygg utrustning, till och med hattar.
Och jag tror många gamers håller med, annars skulle de inte pröjsa massa stålars för sånt.

Att det coolaste av sånt kommer befinna sig bakom extra betalväggar är faktiskt för mig lite tråkigt.

Om jag får spekulera lite, många verkar tycka det är ok att kosmetiska saker får kosta extra pengar utöver spelets "grundkostnad", och detta för att förstärka spelet visuellt, men jag misstänker att få tycker det skulle vara ok att betala extra för att få högre upplösning.
Men det kanske kommer, (kanske redan finns, vad vet jag) och det jag tycker är oroande är att dagens mikrotransaktioner, som stödjer sig på argument som "det är bara kosmetiskt", kommer bli normen, och till slut kommer man få betala extra för allt möjligt skit.

Men som så många har sagt:
Så länge folk slänger ut pengar kommer skiten finnas, och antagligen gro.

Medlem

Tycker det är mycket underligt att diskussionen ännu inte gått över till en om ekonomi och hur otroligt billiga spel är idag jämfört med vad spelen kostar att producera. Där mikrotransaktioner kan vara en lösning för att priset ska kunna hållas nere för samtliga spelare på själva huvudprodukten.

Spel kostar lika mycket idag som för 20 år sedan och gissningsvis ännu längre tillbaka, medan produktionen av AAA spel har skenat iväg något otroligt. Då är det ju enkelt att se att kosmetiska föremål som är valfria är att föredra framför ett höjt spelpris.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Till er som försvarar fenomenet mikrotransaktioner med tex argument som "det är ju inget p2w", och liknande, kan jag ju bara nämna att för mig är en del av spelupplevelsen även det visuella som grafik, effekter, feta vapen, snygg utrustning, till och med hattar.
Och jag tror många gamers håller med, annars skulle de inte pröjsa massa stålars för sånt.

Att det coolaste av sånt kommer befinna sig bakom extra betalväggar är faktiskt för mig lite tråkigt.

Om jag får spekulera lite, många verkar tycka det är ok att kosmetiska saker får kosta extra pengar utöver spelets "grundkostnad", och detta för att förstärka spelet visuellt, men jag misstänker att få tycker det skulle vara ok att betala extra för att få högre upplösning.
Men det kanske kommer, (kanske redan finns, vad vet jag) och det jag tycker är oroande är att dagens mikrotransaktioner, som stödjer sig på argument som "det är bara kosmetiskt", kommer bli normen, och till slut kommer man få betala extra för allt möjligt skit.

Men som så många har sagt:
Så länge folk slänger ut pengar kommer skiten finnas, och antagligen gro.

Fast så är det ju inte. Jag gissar på att du struntade i att läsa artikeln och direkt valde att hoppa på tåget?

Att argumentera att det är dåligt för att det i framtiden kan leda till att de skulle begränsa upplösningen känns helt galet konstigt... Det skulle leda till konkurs, så jag har svårt att se någon göra det.

Skrivet av elPresidente:

För det första så pratar jag generellt om mikrotransaktioner där 99,9 % av konceptet är helt genomruttet. För det andra så undrar jag hur i hela friden kan du få det till "win-win för alla"? Ärligt talat tror jag att du måste läsa om det jag skrev. Det är väl i princip ännu sämre att du kan köpa till dig valutan som andra arbetar för i spelet. I och med att de vill tjäna pengar på mikrotransaktionerna, måste det finnas ett atteraktivt utbud av exempevis kosmetiska prylar, xp boosters, pets, hus/bunkrar eller annat tjaffs. Annars finns det ingen vits med att erbjuda tjänsten då ingen kommer spendera riktiga pengar.

Om jag är ute efter att hitta ett speciellt item (kosmetiskt, fränt pet, mount/fordon eller annat som får en att sticka ut) som kanske kräver lite hårdare grindning, vill jag väl inte att folk som är redo att slänga tusenlappar på tusenlappar kan köpa detta item på ett par sekundern. Det är absolut INTE en "win-win för alla". Hela prestigen med att hitta ett unikt föremål som andra inte har via spelet i sig, är ju själva vitsen med att leta föremål spelet.

Så nej, det är finns ingen win-win för alla!!

Nej, det är inte ännu sämre, det gör bara spelet mer tillgängligt för de som har jobb och inte kan spela hur många timmar som helst (vilket är vart de flesta Diablo 2-spelarna befinner sig i livet idag, för övrigt).

Grinding förstör spel mer idag än mikrotransaktioner, så jag ser hellre att den trenden dör ut. Att vissa vill se spel som ett andra jobb snarare än ett nöje man gärna lägger en del av sin lön på är väldigt tråkigt.

Att hitta föremål som ingen annan har händer inte för 99.9999% av spelarna så det argumentet faller ju direkt. Om man breddar det till "föremål som nästan ingen annan har", då är det ju bara att sätta en rimlig prislapp på dem så skapar mikrotransaktionerna inga problem där heller.

Win-win för alla, helt enkelt, vare sig man nu måste ha ett andra jobb när man kommer hem, eller hellre lägger lite pengar på sitt nöje.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast så är det ju inte. Jag gissar på att du struntade i att läsa artikeln och direkt valde att hoppa på tåget?

Att argumentera att det är dåligt för att det i framtiden kan leda till att de skulle begränsa upplösningen känns helt galet konstigt... Det skulle leda till konkurs, så jag har svårt att se någon göra det.

Njaej... jag struntade inte att läsa artikeln, men jag kanske tolkade den lite slarvigt.
Men jag läser den igen. In-game-valuta...Atomer...spelet kastar den på oss...visst, jag är med så långt.
Sen läste jag följande:
"På Xbox One kommer Fallout 76 med 500 atomer, oavsett om du bokar eller ej, men Bethesda har ännu inte klargjort hur dyra de är eller hur mycket du behöver spendera för att ha råd."
Hur dyra de är?
Dyra? Med vilken valuta då?
Är dessa Atomer nåt man endast förvärvar in-game, eller kan man spendera SEK för att få tillgång till mer?
Jag tolkar som det senare. Men om det är endast in-game så ber jag om ursäkt, jag läser artikeln slarvigt.

Mina argument står jag hur som helst fast vid, mot "det är ju inte p2w"-argumentet.

Men du har rätt i en sak: jag har för länge sen hoppat på tåget som är emot mikrotransaktioner i spel, men då den variant som betalas med den valuta jag får den 25e varje månad efter att ha arbetat.

Angående begränsad upplösning. Det var ett exempel och jag håller med dig om att det känns galet konstigt. Och det skulle antagligen leda till konkurs.
Idag.
Min poäng var att om fenomenet normaliseras så kommer det i framtiden inte kännas galet.

I en lika galen framtid:
Köp Elder Scrolls 7 för 1000 kr! För endast 200 kr till kommer in-game-musiken vara riktig orkester komponerad av en människa, inte slumpgenererad MIDI !
Fortfarande inte p2w...

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Njaej... jag struntade inte att läsa artikeln, men jag kanske tolkade den lite slarvigt.
Men jag läser den igen. In-game-valuta...Atomer...spelet kastar den på oss...visst, jag är med så långt.
Sen läste jag följande:
"På Xbox One kommer Fallout 76 med 500 atomer, oavsett om du bokar eller ej, men Bethesda har ännu inte klargjort hur dyra de är eller hur mycket du behöver spendera för att ha råd."
Hur dyra de är?
Dyra? Med vilken valuta då?
Är dessa Atomer nåt man endast förvärvar in-game, eller kan man spendera SEK för att få tillgång till mer?
Jag tolkar som det senare. Men om det är endast in-game så ber jag om ursäkt, jag läser artikeln slarvigt.

Mina argument står jag hur som helst fast vid, mot "det är ju inte p2w"-argumentet.

Men du har rätt i en sak: jag har för länge sen hoppat på tåget som är emot mikrotransaktioner i spel, men då den variant som betalas med den valuta jag får den 25e varje månad efter att ha arbetat.

Hur dyra de kosmetiska prylarna kommer vara att köpa med in-game valutan "atoms", är vad som menas. Huruvida man kan köpa mer atoms för IRL pengar framgår inte riktigt, men jag förutsätter att så är fallet då det funkar så i de flesta spel idag. Känns som en okej lösning.

Skrivet av Bulberfoot:

Angående begränsad upplösning. Det var ett exempel och jag håller med dig om att det känns galet konstigt. Och det skulle antagligen leda till konkurs.
Idag.
Min poäng var att om fenomenet normaliseras så kommer det i framtiden inte kännas galet.

I en lika galen framtid:
Köp Elder Scrolls 7 för 1000 kr! För endast 200 kr till kommer in-game-musiken vara riktig orkester komponerad av en människa, inte slumpgenererad MIDI !
Fortfarande inte p2w...

Fortfarande inte P2W, men kommer fortfarande leda till flopp. Det finns helt enkelt inget som pekar på att det skulle gå åt det hållet. Man går åt att göra spel mer lättillgänglia för alla, snarare än att begränsa innehåll/prestanda/whatever.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fortfarande inte P2W, men kommer fortfarande leda till flopp. Det finns helt enkelt inget som pekar på att det skulle gå åt det hållet. Man går åt att göra spel mer lättillgänglia för alla, snarare än att begränsa innehåll/prestanda/whatever.

Jag skulle kunna sätta pengar på att många spelföretag idag, framförallt på mobila plattformar, förlitar sig på beteendeanalyser som visar vad som stimulerar spelarnas köpreflexer. Spelmarknaden handlar i många fall redan nu mer om sätt att få in pengar än att ge en nöjd och glad spelcommunity vad den vill ha.
Påminner lite grann om något jag hörde angående socker i läsk (Cola tror jag), där man forskade intensivt efter EXAKT den gyllene medelpunkt (fanns visst ett ord för just detta) där man hade så mycket socker som det var möjligt utan att kräkreflexen vaknade.

Medlem

Fan, jag blir så äcklad av hur allt ska handla om pengar heeeeela tiden.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Fast då borde man väl också avskaffa alla auction halls i spel också? Där kan man ju köpa relativt unika saker så länge man har ingame-valuta till det? Alternativt göra alla drops till BOA.

Problemet jag har med hela grejen är att många pekar finger på att det förstör prestigen med hederligt grindad loot, det räcker ju inte för att lagstadga mot mikrotransaktioner.

När mikrotransaktioner däremot gör att man kan köpa sig fördelar över andra spelare (förmågor, bättre stats/gear) så säger även jag ”nej tack”.
Samma sak gäller när man kommer till det klassiska ”oj, du har slut på energi för idag. Köp energi för x pengar för att fortsätta spela eller vänta 2 veckor”.

Om det däremot gäller att någon kan springa omkring med en sombrero istället för en keps så kan jag inte bry mig mindre. Det är helt enkelt ett nytt sätt för vinstdrivande bolag att tjäna pengar. Och vinst kommer ALLTID vara ett av spelföretagens huvudfokus. Allt eftersom kostnaden för AAA-spel ökar (och även mindre spel) så ser jag hellre mikrotransaktioner för kosmetiska saker som inte ger fördelar ingame, än prenumerationstjänsten á MMO.

Att vi i sverige skulle lagstadga mot mikrotransaktioner (som någon nämnde tidigare) tror jag hade varit väldigt uddlöst då det hade gett gamers mer negativa effekter. Hade man gjort en lag mot det globalt tror jag vi hade fått se prenumerationskostnader på ett helt annat sätt igen.

Dock håller jag med att i en perfekt värld hade man köpt spelet och inte behövt lägga ut mer pengar efter detta. Det tror jag alla är överens om

Ta bort auction house? Varför skulle man göra det? Så länge valutan som används i auction houset endast erhålls genom spelet så ser jag inte problemet. Suck, direkt fastnad folk för ordet grinding. Det var bara ett exempel hur man kan lyckas finna ett item eller liknande.

Spelar ingen roll om man kan köpa en sombrero eller kepsar utan stats, jag vill hellre se både kepsen och sombreron integrerad i spelet utan riktiga pengar. Vill utvecklarna tjäna snabba och feta pengar så är det väl bättre de släpper mindre expansioner på löpande band. Exempelvis en ny dungeon/raid eller nytt område där ALLA får jobba/leta (spela) för de nya sakerna istället för att casha ut allt med riktiga pengar så fort man bara kan.

Personligen spelar det ingen roll vad du säger. Mikrotransaktioner bidrar endast till att man betalar dyra pengar för saker som egentligen redan skulle vart en del av spelet och samtidigt tillgängligt för alla. Bara för att vissa inte har tid att spela eller använda tiden på rätt sätt så ska detta inte leda till att delar av spelet förstörs/uteslutas för människor som inte har 20000kr att lägga på flashiga status-grejer.

Skrivet av Dunder:

Fast så är det ju inte. Jag gissar på att du struntade i att läsa artikeln och direkt valde att hoppa på tåget?

Att argumentera att det är dåligt för att det i framtiden kan leda till att de skulle begränsa upplösningen känns helt galet konstigt... Det skulle leda till konkurs, så jag har svårt att se någon göra det.

Nej, det är inte ännu sämre, det gör bara spelet mer tillgängligt för de som har jobb och inte kan spela hur många timmar som helst (vilket är vart de flesta Diablo 2-spelarna befinner sig i livet idag, för övrigt).

Grinding förstör spel mer idag än mikrotransaktioner, så jag ser hellre att den trenden dör ut. Att vissa vill se spel som ett andra jobb snarare än ett nöje man gärna lägger en del av sin lön på är väldigt tråkigt.

Att hitta föremål som ingen annan har händer inte för 99.9999% av spelarna så det argumentet faller ju direkt. Om man breddar det till "föremål som nästan ingen annan har", då är det ju bara att sätta en rimlig prislapp på dem så skapar mikrotransaktionerna inga problem där heller.

Win-win för alla, helt enkelt, vare sig man nu måste ha ett andra jobb när man kommer hem, eller hellre lägger lite pengar på sitt nöje.

Du har nog fortfarande inte riktigt förstått vad jag menar, så jag tar det igen. Du måste även sluta hänga upp dig på saker som "ingen annan har", våga kliva ut ur boxen när du läser om det jag skrev tidigare. Det jag menade är att många riktigt bra saker inte bara ska hittas kors och tvärs, som i Destiny 2. Har aldrig någonsin påstått att det ska finnas saker som endast 0,00001 av spelarna ska kunna hitta. Däremot ska man kunna hitta saker som man EXEMPELVIS kan vara stolt över, som sticker ut, kräver skills, lite extra tid och teamwork.

Jag repeterar, grinding var bara ett exempel på hur man lyckas hitta dessa saker/Items. Häng inte upp dig på grindning! Finns många fina lösningar som raids, dungeons eller andra bossar ute i världens som kan lösa detta problem. Så länge sakerna som man letar efter är intregrerat i gameplayet, så spelar det ingen roll. Då börjar alla utifrån samma kriterier.

Citerar mig själv "Bara för att vissa inte har tid att spela eller använda tiden på rätt sätt så ska detta inte leda till att delar av spelet förstörs/uteslutas för människor som inte har 20000kr att lägga på flashiga status-grejer.". Allt som läggs in i spelet ska ha en funktion som alla har tillträde till utan att behöva slänga ut flera tusen extra. Som jag skrev i ett tidigare svar, vill skaparna tjäna snabba och feta pengar så vill ja hellre se mindre expansioner, gedigen content på löpande band. Detta till en rimlig summa som en stor majoritet av spelarna har råd med.

Då pratar vi "win-win för alla"!

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag skulle kunna sätta pengar på att många spelföretag idag, framförallt på mobila plattformar, förlitar sig på beteendeanalyser som visar vad som stimulerar spelarnas köpreflexer. Spelmarknaden handlar i många fall redan nu mer om sätt att få in pengar än att ge en nöjd och glad spelcommunity vad den vill ha.
Påminner lite grann om något jag hörde angående socker i läsk (Cola tror jag), där man forskade intensivt efter EXAKT den gyllene medelpunkt (fanns visst ett ord för just detta) där man hade så mycket socker som det var möjligt utan att kräkreflexen vaknade.

Ja, det är väl inte särskilt konstigt. Gambling- och kasinosidor spenderar extrema pengar på det, så varför skulle inte spelföretag göra detsamma?
Ser inte hur det har någonting med mina inlägg att göra dock.

Skrivet av elPresidente:

Du har nog fortfarande inte riktigt förstått vad jag menar, så jag tar det igen. Du måste även sluta hänga upp dig på saker som "ingen annan har", våga kliva ut ur boxen när du läser om det jag skrev tidigare. Det jag menade är att många riktigt bra saker inte bara ska hittas kors och tvärs, som i Destiny 2. Har aldrig någonsin påstått att det ska finnas saker som endast 0,00001 av spelarna ska kunna hitta. Däremot ska man kunna hitta saker som man EXEMPELVIS kan vara stolt över, som sticker ut, kräver skills, lite extra tid och teamwork.

Jag repeterar, grinding var bara ett exempel på hur man lyckas hitta dessa saker/Items. Häng inte upp dig på grindning! Finns många fina lösningar som raids, dungeons eller andra bossar ute i världens som kan lösa detta problem. Så länge sakerna som man letar efter är intregrerat i gameplayet, så spelar det ingen roll. Då börjar alla utifrån samma kriterier.

Citerar mig själv "Bara för att vissa inte har tid att spela eller använda tiden på rätt sätt så ska detta inte leda till att delar av spelet förstörs/uteslutas för människor som inte har 20000kr att lägga på flashiga status-grejer.". Allt som läggs in i spelet ska ha en funktion som alla har tillträde till utan att behöva slänga ut flera tusen extra. Som jag skrev i ett tidigare svar, vill skaparna tjäna snabba och feta pengar så vill ja hellre se mindre expansioner, gedigen content på löpande band. Detta till en rimlig summa som en stor majoritet av spelarna har råd med.

Då pratar vi "win-win för alla"!

Jag förstår vad du skriver, men om du menar något annat så får du helt enkelt skriva det du menar istället
Du säger även att jag ska sluta hänga upp mig på vissa saker, men det är ju dessa saker som är kärnämnena i diskussionen, så det vore väldigt konstigt att inte prata om.

Fast grinding och dungeons/raids exkluderar ju inte varandra, de flesta spel med raids brukar ju tvinga spelarna att grinda dessa om man ska uppnå det du önskar, vilket enbart inkluderar de som har tid/ork att repetera samma gameplay om och om och om igen.

Alla har tillträde till allt i Fallout 76 (som vi vet än så länge i alla fall) utan att betala en krona, så där faller hela det argumentet också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar