Star Citizen 3.3 – bättre prestanda och ansiktsmimik från dig

Robot
Star Citizen 3.3 – bättre prestanda och ansiktsmimik från dig
Medlem

Live-streamen igår hade som vanligt vad som snart borde kallas "Star Citizen Stream Moments" där man missat att kalibrera FOIP med följden att spelaren såg ut som om han inte visste om han skulle kräkas eller göra nummer 2
Spelaren glömde även att heala sig efter att ha skadat sig efter ett fall och dog således när han föll igen!

Men detta överskuggades av alla imponerande features som visades.

- Live spelandet av ett uppdrag såg riktigt bra ut.
- Gene-splicing där man blandar olika skådespelares ansiktsdrag för att fylla universumet med unika men verklighetstrogna spelare/NPC:er
- Cloud-tech för att fylla rymden med enorma nebulosor etc.
- En fördjupning i hur man tänker om flygmekaniken i spelet.
- Byggandet av världar

Dessa anföranden har inte släppts på Youtube än men jag kommer länka dom här när så sker.

Medlem

Brukar inte version 1.0 vara det färdiga spelet?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Brukar inte version 1.0 vara det färdiga spelet?

Star Citizen är inte ett spel utan en kosmisk pil i knät.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

eld
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Brukar inte version 1.0 vara det färdiga spelet?

Varierar från projekt till projekt.

Medlem

Går det att spela nått ur Squadron 42 nu ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Går det att spela nått ur Squadron 42 nu ?

Nej.
Dom har varit väldigt noga med att inte spoila Squadron 42.
I princip all tech i Star Citizen återfinns i Squadron 42 så det är åtminstone en fingervisning om hur det kommer se ut men annars, ingenting.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Brukar inte version 1.0 vara det färdiga spelet?

När man läser det i de flesta fall så är de noga med att lägga till ett "Alpha" innan versionsnummret. Så det är Alpha 3.3 som ska släppas. Vet inte diskussionen bakom men de föredrog väl det framför att sätta massa nollor innan.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Brukar inte version 1.0 vara det färdiga spelet?

Counter-Strike hade samma system innan det släpptes skarpt. Minns version 7.0 när det fortfarande var i betastadiet.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Counter-Strike hade samma system innan det släpptes skarpt. Minns version 7.0 när det fortfarande var i betastadiet.

Jaha, vare därför tex cs 1.6 hette 1.6?

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Jaha, vare därför tex cs 1.6 hette 1.6?

Nä, de körde det som betanamn, beta 6.0 osv. Efter beta 7.1 släpptes spelet och började då om som 1.0, så alla stortider som t.ex 1.3 va ju när spelet hade släppts.

Medlem

Versionsnummer har ingen lag. Alla gör mer eller mindre som de vill, vilket är otroligt förvirrande. Ubuntu tex använder år/månad (18.04 tror jag är senaste). Det mest logiska imo (som också börjar bli väldigt stort) är Semver: https://semver.org

Medlem

Det dröjer ännu ett tag innan Alpha 3.3 kommer till huvudservern.
Men Cloud Imperium har öppnat upp testservern för alla backers, så man kan prova det redan idag.

(Testservern brukar annars köra med långsam utbredning baserat på användarens tidigare deltaganden)


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Får vi Squadron 42 2019 och Star Citizen 2020 så är jag nöjd. Jag blir fortfarande blown away varje gång jag ser presentationer från Star Citizen. Finns det något onlinespel som har ens i närheten av deras ambitionsnivå? Jag är medveten om att det ständigt framflyttade releasedatumet börjar närma sig Duke Nukem Forever-nivåer, men jag tycker ändå frågan är relevant. Mycket imponerande tech speciellt i onlinesammanhang. Jag håller tummarna för att när spelet väl släpps så är det stabilt och välfungerande.

Medlem

Hade svinkul med 3.3 i helgen.
La upp en liten video på hur det såg ut när jag hade glömt kalibrera FOIP.

"Stroke citizen"
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/9nu7ah/remember...

Medlem
Skrivet av Brona:

Finns det något onlinespel som har ens i närheten av deras ambitionsnivå? Jag är medveten om att det ständigt framflyttade releasedatumet börjar närma sig Duke Nukem Forever-nivåer...

Det är faktiskt på helt normal nivåer att ett spel tar 7-8 år att utveckla.

Se på alla de senaste AAA, icke-uppföljare, spelen som Anthem och Cyberpunk (Som jag älskar att nämna)


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Det är faktiskt på helt normal nivåer att ett spel tar 7-8 år att utveckla.

Se på alla de senaste AAA, icke-uppföljare, spelen som Anthem och Cyberpunk (Som jag älskar att nämna)

Cyberpunk är ett single player spel. Det går att "fuska" mycket mer när man utvecklar ett spel för endast en kamera(en spelare). Anthem är såvitt jag förstått ett spel för mindre grupper i en statisk värld likt Destiny. Star Citizen är mycket mer omfattande i skala, öppen och världen ska vara mer spelardriven (tänk Eve Online).

1
Skriv svar