Starten för Odyssey är bästa Assassin's Creed-starten den här generationen

Robot
Starten för Odyssey är bästa Assassin's Creed-starten den här generationen

Klår bland annat Origins och Syndicate.

#assassins-creed-odyssey, #ubisoft


Quake-konnässsör

Hur är det i spelet, "Nu-tiden" eller hur man ska säga. Hänger man med i den storyn om man ska börja spela Odyssey istället för Origin?

Hade för mig i de tidigare spelen så är det en liten story i nu-tiden som man följer också.

Ambassadör
Xbox

Det är intressant att se vilka spel som överträffar sina förväntningar/föregångare den här fullsmockade spelhösten.

Forza Horizon 4 har dubbelt så många spelare som föregångaren vid release, AC Odyssey säljer som smör. Shadow of the Tomb Raider kan det vara värre med?

Undrar hur BLOPS, Fallout 76 och Battlefield V kommer att stå sig i konkurrensen?

Risken är väl att RDR2 kväver en del av dem när det släpps. Vilket jäkla smörgåsbord för oss gamers!


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny
Skrivet av almblad:

Hur är det i spelet, "Nu-tiden" eller hur man ska säga. Hänger man med i den storyn om man ska börja spela Odyssey istället för Origin?

Hade för mig i de tidigare spelen så är det en liten story i nu-tiden som man följer också.

Ja, skulle jag påstå. Den nya nutids-hjältinnan gör entré i Origins men den biten är ganska liten där. Vill du inte bli spoilad om vad som händer Layla i Origins skulle jag dock börja där, men det är en smaksak. Du lär i alla fall hänga med, är svaret på frågan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Intressant hur lovordat Oddyssey blir, tycker det är bra efter att ha spelat 6-7 h, men Origins tycker jag var så mycket bättre. Stämningen, världen och framförallt inlevelsen (läs immersion). Bågskyttet är tex sämre i Oddyssey.
Känns överlag som en annan re-skinnad, större version av Origins

Tråddemonen
Testpilot

Verkar som att Fredrik har gnistat en ny kärlek inom spelvärlden.

Medlem

Ja jag gillart iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Härligt med lite goda nyheter.

Medlem

Jaha, jo är väl bra att dom får pengar till Beyond Good & Evil ifs.


signatur

subterranean homesick alien

Gen
Medlem

Hur går det med de tekniska detaljerna som optimering osv? Hört mycket dåligt om hög CPU load osv, något som Origins också hade i början.

Medlem
Skrivet av Gen:

Hur går det med de tekniska detaljerna som optimering osv? Hört mycket dåligt om hög CPU load osv, något som Origins också hade i början.

jag refundade spelet efter en timme pga kass optimering. visst, vissa bryr sig inte om fps och de flesta konsolspelare nöjer sig med 30. fine. men har man suttit med en trimmad speldator i flera år och tar minst 60 fps för givet (men ligger oftast långt över det) så vägrar jag sitta och sega omkring i 30 fps. jävla huvudvärk.

för skojs skull så testade jag att köra med alla settings på low och kom ändå inte över 45 fps.

Medlem

Tycker det är bättre än Origins


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av almblad:

Hur är det i spelet, "Nu-tiden" eller hur man ska säga. Hänger man med i den storyn om man ska börja spela Odyssey istället för Origin?

Hade för mig i de tidigare spelen så är det en liten story i nu-tiden som man följer också.

Ja det gör du.

Quake-konnässsör
Medlem
Skrivet av quadratis:

jag refundade spelet efter en timme pga kass optimering. visst, vissa bryr sig inte om fps och de flesta konsolspelare nöjer sig med 30. fine. men har man suttit med en trimmad speldator i flera år och tar minst 60 fps för givet (men ligger oftast långt över det) så vägrar jag sitta och sega omkring i 30 fps. jävla huvudvärk.

för skojs skull så testade jag att köra med alla settings på low och kom ändå inte över 45 fps.

Då kan den inte vara så värst trimmad om du inte ens kommer över 45 på low settings..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av almblad:

Hur är det i spelet, "Nu-tiden" eller hur man ska säga. Hänger man med i den storyn om man ska börja spela Odyssey istället för Origin?

Hade för mig i de tidigare spelen så är det en liten story i nu-tiden som man följer också.

Det gör du tveklöst. Över huvud taget har ju "nutidsdelen" varit oerhört ointressant sedan Desmond Miles försvann.

Avstängd
Skrivet av almblad:

Hur är det i spelet, "Nu-tiden" eller hur man ska säga. Hänger man med i den storyn om man ska börja spela Odyssey istället för Origin?

Hade för mig i de tidigare spelen så är det en liten story i nu-tiden som man följer också.

Det är knappt någon nutids-story i varken Origins eller Odyssey, det fokuseras inte så mycket på den nu för tiden så du kan börja spela vilket du vill.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av bleken:

Då kan den inte vara så värst trimmad om du inte ens kommer över 45 på low settings..

Han skrev ju "men har man suttit med en trimmad speldator i flera år". Så kanske var flera år sen han uppdaterade den.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Han skrev ju "men har man suttit med en trimmad speldator i flera år". Så kanske var flera år sen han uppdaterade den.

Precis.
Men skulle vara bra att veta vad han har för hårdvara. Blir lättare att kommentera om det är ett dåligt optimerat spel eller hårvara som inte uppfyller dagens krav.
Kör 70-80 fps 2560x1440 på Very High med i7-6700k 4GHz - nVidia 1080 - DDR4 32GB 3000MHz - SSD 860. Hårdvaran är från 2016.
I mitt tycke så är spelet inte dåligt optimerat det är bra optimerat men kan troligtvis optimeras bättre.

Medlem

Exakt vad som sas om Origins också, och det var det tråkigaste spelet 2017. Längesedan jag fick sån buyers remorse efter jag köpte det...

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Exakt vad som sas om Origins också, och det var det tråkigaste spelet 2017. Längesedan jag fick sån buyers remorse efter jag köpte det...

Köp via steam så är det bara att ångra köp, du får spela max två timmar men det räcker ju du lär märka om spelet är något för dig eller ej på den tiden.
Är det konsol du spelar vet jag inte om det går men de följer väl samma EU lagar antar jag.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köp via steam så är det bara att ångra köp, du får spela max två timmar men det räcker ju du lär märka om spelet är något för dig eller ej på den tiden.
Är det konsol du spelar vet jag inte om det går men de följer väl samma EU lagar antar jag.

Sony erbjuder bara öppetköp så länge du inte har klickat på download-knappen så den är nästintill oanvändbar. Tack ändå!

Medlem
Måste spel mer än två timmar.
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köp via steam så är det bara att ångra köp, du får spela max två timmar men det räcker ju du lär märka om spelet är något för dig eller ej på den tiden.
Är det konsol du spelar vet jag inte om det går men de följer väl samma EU lagar antar jag.

Saker börjar hända som gör spelet intressant efter 4-6 timmar. I början tänkte jag vad fan är det här. Nu är jag helt såld. Älskar att man kan göra builds på ett helt annat sätt. Man kan välja att bli en super lönnmördare, fighter, tank och så vidare. Helt beroende på hur man vill spela spelet. Jag har byggt en ”Battlemaster”

”Play style: Battle Master is a straightforward, damage-dealing build that relies on multiple active abilities used in rotation. Never stop fighting and make the most of your special moves”

Gen
Medlem
Skrivet av FZappa:

Precis.
Men skulle vara bra att veta vad han har för hårdvara. Blir lättare att kommentera om det är ett dåligt optimerat spel eller hårvara som inte uppfyller dagens krav.
Kör 70-80 fps på Very High med i7-6700k 4GHz - nVidia 1080 - DDR4 32GB 3000MHz - SSD 860. Hårdvaran är från 2016.
I mitt tycke så är spelet inte dåligt optimerat det är bra optimerat men kan troligtvis optimeras bättre.

I vilken upplösning då? Faktiskt hyfsat viktig information när man pratar FPS

1
Skriv svar