Konamis Suikoden-upptåg får fansen att drömma om en comeback

Robot
Konamis Suikoden-upptåg får fansen att drömma om en comeback

Återlanserar japansk webbportal.

#jrpg, #konami, #suikoden


Medlem

Oj hoppas hoppas! Suikoden är en av mina absoluta favoriter bland spelserier!

Medlem

Var insnöad på jrpg under den tiden, lirade 1:an och 2:an. Varmaste minnena är nog från första spelet, härligt nostalgisk man blir.

Inaktiv

Suikoden! Hoppas, hoppas!!

Medlem

Älskade 1an och 2an.
3an vill jag minnas var till ps2 och blev ful3d däe tappade jag intresset sen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem

fy fan. min favorit serie! skulle det komma ett nytt hade jag varit gladast.

ett av de få spelen man grät en skvätt till


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

1-3 är riktigt underskattade JRPG:n för sin tid. Riktigt bra spel, gillar dem mer än vad jag gillar FF spelen från samma tid. Visst det var inte lika fräna och banbrytande i grafik och teknik, men det var extremt stabila spel.

Efter det har jag inte kört något av dem, såg att ett gäng av PS2 spelen finns på PS4. Körde Tierkreis till DS och visst, det var helt ok, men det var inte lika bra som de första 3.

Medlem
Skrivet av Esri:

1-3 är riktigt underskattade JRPG:n för sin tid. Riktigt bra spel, gillar dem mer än vad jag gillar FF spelen från samma tid. Visst det var inte lika fräna och banbrytande i grafik och teknik, men det var extremt stabila spel.

Efter det har jag inte kört något av dem, såg att ett gäng av PS2 spelen finns på PS4. Körde Tierkreis till DS och visst, det var helt ok, men det var inte lika bra som de första 3.

PS2 spelen är bra de också. Det jag ansåg vara det svagaste av dem var Suikoden 4 som utspelar sig i en övärld där man åker runt på skepp mellan öar. Men i jämförelse med andra JRPGn från samma tid så är även Suikoden 4 fantastiskt. Sedan får man inte glömma Suikoden Tactics. Mycket trevligt tactics spel. utspelar sig under samma era som Suikoden 4 om jag inte mins fel.

Medlem

Tror det enda Suikoden jag inte lyckats spela igenom är Suikoden Tierkreis, vilket var totalt skräp. Så hoppas de återvänder till serien.

1
Skriv svar