Resident Evil 2-gameplay med fullständigt vidriga lickers (sov gott)

Robot
Resident Evil 2-gameplay med fullständigt vidriga lickers (sov gott)

Handtag, famntag eller... lickerkyss?

#capcom, #resident-evil-2


Medlem

Någon som vet om detta kommer till PC?

edit: stod ju i slutet av videon att det kommer till steam. Jag är dum.

Medlem

Ser riktigt nice ut RE2 var det sista RE spelet jag gillade, så ska bli kul!


signatur

I drank what?

Medlem

Såg c:a 1.5 minuter av den.

Såg två monster som tydligen var helt ofarliga, ena brydde sig inte alls och den andra slutade bry sig när hon gick ut genom en dörr.

Har jag missuppfattat något?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Såg c:a 1.5 minuter av den.

Såg två monster som tydligen var helt ofarliga, ena brydde sig inte alls och den andra slutade bry sig när hon gick ut genom en dörr.

Har jag missuppfattat något?

Lickers är blinda och reagerar bara på ljud.

Medlem

Är det bara jag som saknar låsta kameravinklar? Det var ju det som gjorde Resident Evil mer skrämmande. Annars var väl grafiken inget dom behöver skämmas för.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Stör mig oerhört på såna här gameplay-videor där den som styr karaktären bara spelar konstigt. Först är han/hon duktig på att smyga förbi lickers. Sen ska man av någon aning in i bårrummet och lysa filmiskt med ficklampan på några lappar på väggen innan man utan vidare motivering börjar leta efter lik. Då tänkte jag att "Aha! Det kanske är något på någon kropp vi söker efter". Så det låter ju som en rimlig förklaring till att man gick in i den här återvändsgränden till rum och börjar leta efter döingar.

Men det förklarar inte att dom "får panik" så snart liket vaknar till liv och siktar lika dåligt som en 3-åring kastar en tennisboll. Jag satt med hörlurar och tänkte bara "varför vänder dom sig inte till vänster, det låter ju jättemycket därifrån?" varpå det blir mycket riktigt kommer en attack därifrån.
Och istället för att stanna och faktiskt avsluta de enda två fienderna i det rummet, där man bevisligen hade en anledning till att vara (varför börjar man annars leta efter lik i en värld där de döda lever?), går man tillbaka till licker-rummet och skjuter upp hela stället istället för att smyga som senast?!?!.

Nä, sjukt irriterande video för min del.

Medlem

Är det på riktigt ett sätt att marknadsföra genom att spela som en total noob? Cringear och blir nästan arg av alla missar och konstiga rörelser (!)

Medlem

Har ej kikat på videon och komr ej att göra det häller, vill ha så få spoilers som möjligt fram tills det är dags att sätta klorna i det! Det får en att studsa i stolen när det väl är dags!

Medlem

Yea that would be a no from me dawg.

1
Skriv svar