EA planerar remastrade Command & Conquer – till pc

Robot
EA planerar remastrade Command & Conquer – till pc

Det viskas om nyversion av gammalt C&C när serien fyller 25 år.

#command-and-conquer, #red-alert


Medlem
Medlem

Så om dom gör remasters av de gamla CnC titlarna, betyder inte det att dom kommer uppdatera copyrighten för original versionerna också?
med andra ord, projekt som OpenRA kommer inte vara lagligt nå mer pga spelen inte är abandonware nå mer.
Eller så kommer dom helt enkelt stänga ner t.ex. OpenRA för att skydda sin IP och säkra framtida försäljningar med de (kanske) kommande remasters


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så om dom gör remasters av de gamla CnC titlarna, betyder inte det att dom kommer uppdatera copyrighten för original versionerna också?
med andra ord, projekt som OpenRA kommer inte vara lagligt nå mer pga spelen inte är abandonware nå mer.
Eller så kommer dom helt enkelt stänga ner t.ex. OpenRA för att skydda sin IP och säkra framtida försäljningar med de (kanske) kommande remasters

Var först lite possetiv mot en remaster, men detta låter verkligen som något EA kan tänka sig göra...

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så om dom gör remasters av de gamla CnC titlarna, betyder inte det att dom kommer uppdatera copyrighten för original versionerna också?
med andra ord, projekt som OpenRA kommer inte vara lagligt nå mer pga spelen inte är abandonware nå mer.
Eller så kommer dom helt enkelt stänga ner t.ex. OpenRA för att skydda sin IP och säkra framtida försäljningar med de (kanske) kommande remasters

Abandonware existerar inte, och OpenRA är ett helt lagligt projekt.

Att de delar ut c&c-filer själva är kanske inte det (även om EA släppt c&c gratis) men jag tror EA inte orkar bry sig.

Medlem
Skrivet av KittyCatMan:

Var först lite possetiv mot en remaster, men detta låter verkligen som något EA kan tänka sig göra...

Indeed, låter verkligen EA i ett nötskal ^___________________________________^

Medlem

Och det hade EA inte kunnat komma på till EA Play, att folk hade gillat det här mer än deras skräp till mobilspel de visade istället. Tycker det här inte rättar många av EAs fel.

Medlem

Jag vill helst ha C&C Red Alert 2 + Yuri's revenge. Men jag antar att de borde göra det första spelet innan.

Men risken är väl att vi får MT upp över öronen.

Medlem

Väldigt kul med alla gamla RTS-spel som får remasters, dock säger det ganska mycket om hur fast dom verkar sitta när det kommer till att göra nya som har potential att slå igenom?

Medlem

Jag vill ha daikatana remaster


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Första Red Alert eller Tiberian Sun!

Medlem

Snälla red alert 2!!!

Medlem

Fight! Win! Prevail!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Bara jag som tycker dessa visuella "remasters" av äldre spel är totalt ointressanta? Ser hellre att de tar fram nya spel som tar genren vidare och gör den mer relevant.

Medlem

Command & Conquer: Renegade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Command and conquer generals

Medlem
Skrivet av Ankh:

Command & Conquer: Renegade

Om du vill spela ett nytt Renegade så finns Renegade X
https://renegade-x.com/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Omg hype! Vill se Red Alert 2 och Generals. Plz plz plz

Medlem

Dock finns ju detta som liknar en remake extremt mycket.

C&C redux

Medlem
Medlem

Jag skulle helt klart vara intresserad

Medlem

Kommer det en ny fläskig version av C&C: Generals så svimmar jag!

China will grow larger!

Medlem

Gör en remake istället för en remaster. Eller ännu hellre ett helt nytt spel! Tänk ett command and conquer där detalj nivån är som dagens bästa. Efter ett par strids fordon kört förbi skall lervällingen vara ett faktum. Skjuter man på en tanks så får den hål och bucklor i sig. Soldater söker skydd. På vinterbarnorna är det kallt och jävligt soldater fryser ihjäl om dom är för länge i kylan. Tänk det giftiga tiberiumet ska kunna mutera ens soldater om man går för nära. Jorden har blivit så skadad av Tiberiumet så den spricker upp och nya världar skapas med nya växter och djur. Kan komma på hur mycket som helst förstår inte varför denna brist på fantasi råder?

Medlem

Red Alert, köper det jag igen.
For king and country !

Medlem

Jag tror att jag upptäckte Warcraft, Warcraft II, Dune II och Command & Conquer samtidigt. Jag är inte mycket för att slänga pengar på remasters, men får jag ett nytt C&C med cheesy FMV så blir det pengaregn!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Gör en remake istället för en remaster. Eller ännu hellre ett helt nytt spel! Tänk ett command and conquer där detalj nivån är som dagens bästa. Efter ett par strids fordon kört förbi skall lervällingen vara ett faktum. Skjuter man på en tanks så får den hål och bucklor i sig. Soldater söker skydd. På vinterbarnorna är det kallt och jävligt soldater fryser ihjäl om dom är för länge i kylan. Tänk det giftiga tiberiumet ska kunna mutera ens soldater om man går för nära. Jorden har blivit så skadad av Tiberiumet så den spricker upp och nya världar skapas med nya växter och djur. Kan komma på hur mycket som helst förstår inte varför denna brist på fantasi råder?

Varför utveckla nya spel i en genre som behöver nya spel och innovation, när man kan sälja spel enbart baserat på nostalgi? Bara titta i tråden här så ser du hur hajpade folk är över att spela ett 100år gammalt spel..

Medlem

Omg yes!
Önskat ett c&c 1995 fast med lika flashig grafik som c&c 3 tiberiun wars. Och om dem skulle få till häftiga kartor som kör både klassiska natur Maps o lite mer high detail stadsbanor.
OCH att flygenheter har samma sköna styrning som i c&c generals.
Släng in lite förändringsbara / destructible element på kartorna så skulle det vara guld.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Bara jag som tycker dessa visuella "remasters" av äldre spel är totalt ointressanta? Ser hellre att de tar fram nya spel som tar genren vidare och gör den mer relevant.

Kan hålla med dig till viss del, men tänker oxå att det kan vara skoj att se ett sådant här kult lir få lite ny färg på sig, men önskar samtidigt som du säger att dom kan fortsätta utveckla serien med ny snaskiga grejer och content. Ha en trevlig helg.

Medlem

C&C Glömmer man ju inte, tror det var 1995 det såg ljuset GDI VS NOD. Spelade som en tok.
Något jag älskade med just detta spelet med första gången jag verkligen älskade musiken i ett spel annars gick man mycket på gfx mm 3dfx började se dagens ljus osv.

Lyssna och njut!

Medlem

C&C & Ra såklart.

12
Skriv svar