Trög Dator, Hjälp!

Medlem
Trög Dator, Hjälp!

Skulle installera Face IT Anti-Cheat på min dator och för det krävdes det att man installerade Windows uppdateringar (som jag inte gjort på år och dar). När jag skulle stänga av min dator sent på kvällen tog det alldeles för lång tid så jag stängde av datorn med knappen trots att det stod att man inte ska stänga av mitt under uppdateringarna. Big mistake.

Nu är min dator jättetrög. Vissa enkla grejer på datorn tar jättelång tid. Trots det är CPU Usage bara på 1 %.
När jag laddar ner från Steam så pausas det och sätts igång och pausas etc hela tiden.
Flytta en fil eller stänga av något program tar flera minuter.

Någon som har en aning vad man kan göra? Har testat alla möjliga Windows repair åtgärder, program etc.
Har även installerat om alla uppdateringar från början. Dratt ut alla kablar och startat om datorn från början.
Inget hjälper

Avstängd
Medlem
Skrivet av xtrem11:

ty men jag har Windows 7 fortfarande, haha

Avstängd
Skrivet av Rackaren:

ty men jag har Windows 7 fortfarande, haha

Då har du nämnt det största problemet du har med datorn. Uppgradera till windows 10 så är problemet löst för den här gången.

Medlem

En windows 7 dator som du inte uppdaterat på år och dar.
Det kan bli en.väldans soppa.
Jag skulle faktiskt rekomendera dig att installera windows 10.
Du låter som en ytterst casual användare och för casual är win 10 bäst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare

Måste hålla med de andra, win 10 ÄR bättre än win 7, jag va också högst tveksam till att byta, men mycket nöjd nu.

Medlem

Kanske är disken full?

Medlem

Ena disken verkar ha pajjat på nåt vis. Så nu hittade jag problemet iaf

KoP
Medlem

Installera Win 10 och se till att ha dom senaste uppdateringarna. Varför har du kört på en utdaterad Win 7 version? Verkar inte vettigt. :'D

1
Skriv svar