Rockstar går igenom de olika vapentyperna i Red Dead Redemption 2

Robot
Rockstar går igenom de olika vapentyperna i Red Dead Redemption 2

Håller hype-elden varm hela vägen fram till release.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Ser absolut fram emot detta spel. Men "no chance in hell" att jag skulle få för mig att boka spelet innan man har läst/sett recensionerna.

Avstängd
Skrivet av Exxo:

Ser absolut fram emot detta spel. Men "no chance in hell" att jag skulle få för mig att boka spelet innan man har läst/sett recensionerna.

Tror jag väntar lite också. Har fullt upp med Assassin's Creed just nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Tror jag väntar lite också. Har fullt upp med Assassin's Creed just nu.

Är ju främst sp delen som intresserar med dessa spel så det skadar inte att ligga ett eller två år efter och köpa det billigare.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ser absolut fram emot detta spel. Men "no chance in hell" att jag skulle få för mig att boka spelet innan man har läst/sett recensionerna.

Har journalister någonsin gett ett spel utvecklat av rockstar medelmåttiga betyg?

Tråddemonen
Testpilot

En fråga är ju hur mycket vapen spelaren kan hålla på en gång, dvs hölsor och vapen med axelband lär ju vara något inom spelet som kan underlätta bärandet. Det kanske har en motverkad effekt till hur mycket ammunition man kan hålla om man istället väljer att ha vapen som tar upp all kapacitet.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Har journalister någonsin gett ett spel utvecklat av rockstar medelmåttiga betyg?

Japp, men de kan man nästan räkna på ett finger.

Medlem

En mer korrekt rubrik borde vara
”Håller hype-elden varm hela vägen fram till release?”
😊

Medlem

Längtar efter att få skräddarsy ett repetergevär in absurdum.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Witchfinder:

Längtar efter att få skräddarsy ett repetergevär in absurdum.

Stora frågan jag grubblar på är om alla detaljer i slutändan kommer bädda för ett roligt spel.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är ju främst sp delen som intresserar med dessa spel så det skadar inte att ligga ett eller två år efter och köpa det billigare.

Haha nej så länge kan jag inte vänta på ett sånt här stort spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kommer försöka invänta pc version


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Zimpan:

En fråga är ju hur mycket vapen spelaren kan hålla på en gång

Två pistoler/revolvrar och två gevär (eller ett gevär + båge)

Vill du byta måste du antingen plocka upp från fiender eller ta dig till din mobila inventories (en av dina hästar).

Medlem

Har bara en ps4 och en 1080p tv, finns det någon mening att uppdatera till PS4 pro utan att byta ut TVn? Är hypad men vill inte riktigt lägga ut 15+kkr för ett spel....

Avstängd
Skrivet av Redsolo:

Har bara en ps4 och en 1080p tv, finns det någon mening att uppdatera till PS4 pro utan att byta ut TVn? Är hypad men vill inte riktigt lägga ut 15+kkr för ett spel....

Blir väl hur som helst lite bättre grafik tror jag med PS4 pro och sedan kan jag tänka mig att det är snabbare laddningstider.


signatur

PS5 och inget annat.

Quake-konnässsör
Tråddemonen
Testpilot

@Namn Namnsson: Bara två av allt? Det var ju lite trist, jag trodde man skulle kunna ha åtminstone fler revolver hölstrar innanför jackor, på midjan etc etc.

Medlem

Förhandsbokar dirr. Dehär är solklart att det kommer vara skit bra!

Medlem
Skrivet av Redsolo:

Har bara en ps4 och en 1080p tv, finns det någon mening att uppdatera till PS4 pro utan att byta ut TVn? Är hypad men vill inte riktigt lägga ut 15+kkr för ett spel....

Varför inte one x istället för ps4p så får du en kraftfullare konsol och tillgång till både xbox och PlayStation?

Medlem
Medlem
Set trot jag.
Skrivet av Gustav Höglund:

Stora frågan jag grubblar på är om alla detaljer i slutändan kommer bädda för ett roligt spel.

För rollspelsfsntaster i alla fall, som mig. Älskar verkligen alla detaljer. Raka sig, bada, bli vän med hästen, borsta den, se till att vapnen är oljade och så vidare.

Medlem

Najs, släpp det till PC också så köper jag det.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Namn Namnsson: Bara två av allt? Det var ju lite trist, jag trodde man skulle kunna ha åtminstone fler revolver hölstrar innanför jackor, på midjan etc etc.

Jo det var min reaktion också först, men känner att vi nog får lita på att R* ger oss en väl genomtänkt upplevelse

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, den där snubben bara skiter ur sig massa clickbaitvideos om RDR 2 för att få views (och det funkar).

Medlem
Skrivet av breahl:

Blir väl hur som helst lite bättre grafik tror jag med PS4 pro och sedan kan jag tänka mig att det är snabbare laddningstider.

Nej, skillnaden är inte särskilt stor om du inte byter gill en 4K TV. Skaffa en som kan köra HDR viktigt då det är den stora skillnaden.

Medlem

@Namn Namnsson: Just det här nog det jag är mest negativt ställd till av det jag har läst. Jag har alltid gillat att man kan ha alla vapen på sig i R*s spel. Det här känns som att det kan bli en onödig, irriterande detalj bara för realismens skull...

Medlem

@Jozo: Ja vi får se hur det fungerar rent praktiskt sett. Jag gillar egentligen tanken bakom det, men förstår folks skepticism. De försöker ju göra en slags western-simulator med RDR2 och det är jag fyhelvetiskt taggad för, men det är ju naturligtvis inte något som faller alla i smaken.

1
Skriv svar