Är Reign of Terror undertiteln på Diablo 4?

Robot
Är Reign of Terror undertiteln på Diablo 4?
Medlem

Titeln är slående lik Warcraft 3 "Reign of Chaos". Diablo-RTS?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Postern på Diablo visar ju tydligt att det inte är samma reinkarnation av Diablo som finns i D3 eftersom den var kvinnlig. Om det här ska vara en "klassisk" bild av Diablo eller en kommande ska jag låta vara osagt.

Edit: jämför med denna https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/max_1200/5c...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Räkna med en remaster av första eller andra

Kanske båda spelen i ett paket

Varför ska blizz skapa ett nytt när dom vet att folk lägger ner tid på seasons i Diablo 3

Men vem vet, kanske är Diablo 4


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Sådan jävla hype! Jag hoppas på ett Diablo 4. Om inte annat ett nytt expansions pack till D3! Sen utöver det remaster på Diablo 2!

Warcraft 3 + TFT remaster!

Sådant hopp inför denna Blizzcon!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan vara ett MMO i samma värld under en Reign of Terror av prime evils.

Medlem

Fick lite Dungen Kepper vibbar av den Diablo bilden

Medlem

Diablo ser ju helt efterbliven ut på den där bilden... Vad fan är det där för leende? Som att han käkat en citron så att munnen skrumpnat ihop och sedan råkar släppa en pinsam fjärt inför det coola demon-gänget som han försöker bli en del av.

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Räkna med en remaster av första eller andra

Kanske båda spelen i ett paket

Varför ska blizz skapa ett nytt när dom vet att folk lägger ner tid på seasons i Diablo 3

Men vem vet, kanske är Diablo 4

Newsflash, Blizzard vill tjäna pengar. D3 lär knappast dra in några pengar vid det här laget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Rafner:

Diablo ser ju helt efterbliven ut på den där bilden... Vad fan är det där för leende? Som att han käkat en citron så att munnen skrumpnat ihop och sedan råkar släppa en pinsam fjärt inför det coola demon-gänget som han försöker bli en del av.

ja jag håller med, wtf ? ser ut som en demon som försöker se ball ut på en selfie....

Medlem

D4 känns ju på tok för tidigt så det lär det knappast vara men jag skulle bli riktigt positivt överraskad om det var det som gäller


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

D4 känns ju på tok för tidigt så det lär det knappast vara men jag skulle bli riktigt positivt överraskad om det var det som gäller

tidigt??? är du knäpp? du vet när d3 släpptes va? 2012 så 6 år sedan ....

Medlem

Måste köpa blizzcon biljett för att få tillgång till butiken...what the?
Jäklar vilket liv det hade blivit om t ex EA och Ubi Soft gjort samma sak xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Den här "läckan" snurrade runt för 1 vecka sedan https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/9lmr1b/the_next_diab...

Ta det med en nypa salt bara!!! Men kan vara kul läsning för att stilla hypen eller bli ännu mer hypad ;).


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Kan nästan garantera det är någon expansion till Diablo 3, men jag vill så klart ha väldigt fel. Men vi kan bara hoppas på det bästa att Blizzard ger oss ett nytt Diablo spel.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

tidigt??? är du knäpp? du vet när d3 släpptes va? 2012 så 6 år sedan ....

Om jag är knäpp för att jag har egna åsikter so be it!

Vore grymt ifall det handlar om D4 dock


signatur
Medlem

VI måste få nytt blod i DIablo....jag pratar inte om grafiken för den är alltid superb, men spelmekanik, tjockare story, mer RPG element och lite mer vågade bitar i det. Om 4:an blir bara en fortsättning, visst, det kan vara kul, men Blizzard kan göra bättre, det vet jag. De är grymt duktiga, de har talangen, artisterna och game designers, som om de kunde så skulle de kunna revolutionera denna titel.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Gen
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Om jag är knäpp för att jag har egna åsikter so be it!

Vore grymt ifall det handlar om D4 dock

Jag håller med den andre Hur kan sex år sedan vara tidigt? D3 är ju fullkomligt sönderspelat hundratusentals gånger om och seasons tillför inget nytt utan ger oss bara variationer på tillgänglig content.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Diablo ser ju helt efterbliven ut på den där bilden... Vad fan är det där för leende? Som att han käkat en citron så att munnen skrumpnat ihop och sedan råkar släppa en pinsam fjärt inför det coola demon-gänget som han försöker bli en del av.

Han ler inte, han ser ut sån 🙃

Medlem
Skrivet av Javas:

Måste köpa blizzcon biljett för att få tillgång till butiken...what the?
Jäklar vilket liv det hade blivit om t ex EA och Ubi Soft gjort samma sak xD

Mm samma visa samma år, Blizzard vet att dom fortfarande har massa goodwill så dom kan gira loss.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

D3 presenterades första gången i Paris 2008, och släpptes 2012. Så det är väl inte helt orimligt att de presenterar D4 nu och släpper det 2022. D3 kör du ju fullt ös nu igen med släpp till Switch och troligen crossplatform framöver. Men blir ju lagom att dra ur det sista ur den trasan i 3-4 år innan D4.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

tidigt??? är du knäpp? du vet när d3 släpptes va? 2012 så 6 år sedan ....

Det tog 12 år mellan 2:an och 3:an så halva tiden måste ju sägas vara extremt tidigt?

//LD

Medlem
Skrivet av Javas:

Måste köpa blizzcon biljett för att få tillgång till butiken...what the?
Jäklar vilket liv det hade blivit om t ex EA och Ubi Soft gjort samma sak xD

Skrivet av FejkFejksson:

Mm samma visa samma år, Blizzard vet att dom fortfarande har massa goodwill så dom kan gira loss.

Som jag förstår det av texten på siten, till skillnad mot vad @Tomas Helenius skriver, så är den öppen för biljetthållare redan nu. Men öppnar för alla den 18:e.

Medlem
Skrivet av waeress:

Som jag förstår det av texten på siten, till skillnad mot vad @Tomas Helenius skriver, så är den öppen för biljetthållare redan nu. Men öppnar för alla den 18:e.

Så man betalar för?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@FejkFejksson: Betalar gör folk (not me, never) för att följa allt från Blizzcon online via officiella streams. Dom som alltså har köpt digital biljett till Blizzcon har förtur till att köpa merch (vilket är galet i sig, men antar att det finns efterfrågan nog att få det levererat innan Blizzcon)

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Det tog 12 år mellan 2:an och 3:an så halva tiden måste ju sägas vara extremt tidigt?

//LD

  • Fast det var på den tiden då ingen "nojjade" in sig på halvtaskiga uppföljare varje/vartannat år.

  • Blizzard fokuserade på WoW samt hade missfall med Starcraft: Ghost samt Titan mmo.

  • D2 fick ljumma betyg, Ingen titel med topp betyg för att vara ett AAA-spel.

Kombinera allt det där och 12 år låter rimligt innan de vågade sig på Diablo igen.

D3 fick även värre bemötande.

Men tror Blizzard har resurser numera att kunna satsa och våga lite.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

phi
Medlem

Givetvis är det D4 som är på gång. Det fattar vem som helst som hängt med lite och har koll på Blizzards rekryteringar de senaste två åren. Det kommer ingen fler expansion till D3 och det är inget mobilspel eller remake det handlar om.

D4 presenteras på Blizzcon.

Medlem
Skrivet av cybo:

Kombinera allt det där och 12 år låter rimligt innan de vågade sig på Diablo igen.

D3 fick även värre bemötande.

Men tror Blizzard har resurser numera att kunna satsa och våga lite.

Fast DIablo 3 var ju nästan fast i ett lite...development hell...dom började ju om 2 ggr typ?

Avstängd

Något slags nytt Diablo kommer, remaster, remake, eller helt nytt.

Se schema där först något nytt om Diablo presenteras:
https://blizzcon.com/en-us/schedule#fri-nov-2
Sedan sista dagen hålls en Q&A bara för Diablo:
https://blizzcon.com/en-us/schedule#sun-nov-4

Säger ju att det verkar vara något "viktigt" angående det nya i Diablo-universumet.

Medlem

Hoppas helt klart på World of Diablo eller D4

12
Skriv svar