Undvik buggen som kan krascha din PS4

Robot
Undvik buggen som kan krascha din PS4

Det kan vara läge att se över sekretessinställningarna.

#playstation-network


Medlem

helt sjukt om detta är sant :/

Medlem

https://www.vg247.com/2018/10/13/ps4-message-exploit-bricking...

"Sony hasn’t issued a warning as of press time, but just to be safe, SET YOUR MESSAGES TO PRIVATE on your PS4 for now"

Nemo´s kommentar i Vg247 artikeln

"As goofy as it sounds, it's definitely real. It's a bug in how the console processes unicode if I understand it correctly. Makes it think there are more characters than there actually are, and it ends up overwriting legitimate code, such as the line telling it to return to the previous function. The sad thing is these are usually painfully easy to catch and fix. :\"

Video om Iphone "buggen"

Medlem

Loggade in och ändrade nu. Tack för tipset!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Tur man inte spelar online.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kan inte problemet uppstå om man gör en vän förfrågan med meddelandet som kraschar konsolen?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kan inte problemet uppstå om man gör en vän förfrågan med meddelandet som kraschar konsolen?

Jo. Sätt den inställningen till att ingen ska kunna bjuda in dig till team eller vänförfråga dig.

Medlem

Detta ska jag göra när jag kommer hem från jobet. Har varit irriterad ett tag på alla meddelanden jag får från okända personer där det bara står 'hi'. Eller det senaste där det stod 'i'm new to online dating'. Inte lätt att skilja på tinder och psn.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar