EA: Vi kommer inte att lägga in mikrotransaktioner i C&C-remastern

Robot
EA: Vi kommer inte att lägga in mikrotransaktioner i C&C-remastern

Kanske lika bra att EA sätter rätt ton från början.

#command-and-conquer, #electronic-arts, #mikrotransaktioner, #remaster


Medlem

Bättre än såhär blir det inte gott folk. Hatten av till EA, riktigt kul för oss gamla rävar som spelade dessa spel när det begav sig.

Medlem

Om vi får en riktig remake, och de håller det de säger om microtransaktioner, så blir detta fantastiskt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om vi får en riktig remake, och de håller det de säger om microtransaktioner, så blir detta fantastiskt!

Det är skillnad på Remaster och Remake.

Remake = Spelet gjort från scratch, helt nytt
Remaster = Fixad version, som bättre texturer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är skillnad på Remaster och Remake.

Remake = Spelet gjort från scratch, helt nytt
Remaster = Fixad version, som bättre texturer

Jupp vet det, läste fel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag vågar väl presentera mig som någon form av expert inom serien. Har man frågor, önskemål eller något annat så skriv. Ska försöka svara på det jag kan, som utomstående. Har ingen direkt länk till EA.

Medlem

Tror jag först när jag ser det 😂


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tror jag först när jag ser det 😂

samesame

Medlem

Hahaha tack antar jag? De har inte där att göra från första början men antar att de ser sig som good guys nu?

Medlem

Att mikrotransaktioner ens är en tanke. På en remaster av ett spel. Herregud. Det fanns väl inte mikrotransaktioner i C&C back in the days? Aja ska inte klaga. Det bästa EA har gjort på år och dar.

Medlem

Something smell fish about this........ hmmm ...... Känner ni inte också? EA och ingen mikrotransaktion? mannen, för att få den tillit behövs det mer än sån här. Men det är verkligen en bra början. Kanske det kan pressentera " there is light times" och inte "dark times"


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Something smell fish about this........ hmmm ...... Känner ni inte också? EA och ingen mikrotransaktion? mannen, för att få den tillit behövs det mer än sån här. Men det är verkligen en bra början. Kanske det kan pressentera " there is light times" och inte "dark times"

Att göra en remaster är förhållandevis enkelt både rent tekniskt och när det gäller att plocka poäng för nostalgi. Detta är ett riktigt genidrag från EA när det gäller både försäljning av en gammal IP samtidigt som det bidrar till att reparera deras rykte genom att inte implementera mikrotransaktioner i ett spel där det inte finns någon anledning att ha det.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

ne man kan ju tycka dom ska lärt sig nu efter alla shit stormar dom haft kring sina spel

Medlem

Var är det man brukar säga "fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me"

Jag har inte och kommer inte glömma vad EA gjorde med Syndicate men framför allt kommer jag minnas hur de hanterat Dungeon Keepers IP. Hur de inte hade några som helst problem med att ta en sådan hyllad spelserie och göra om den till ett spel som främst gick ut på att betala.

Så nu ska man hylla EA för att de gör något som borde vara "standard", nej det funkar inte så och jag minns alltför väl årets E3, många C&C fans trodde inte sina ögon och öron (själv vart jag inte förvånad, snarare väntat från ett företag som idag bär namnet EA).

Så jag tror nog att jag tar denna nyhet med en stor nypa salt tills jag ser det färdiga resultatet.

Medlem

Tror detta kan bli kul både för oss som spelade det förr och de nya som växt upp och inte testat på denna typ av spel. Vet inte hur många timmar man suttit.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Avstängd
Skrivet av Divion:

Bättre än såhär blir det inte gott folk. Hatten av till EA, riktigt kul för oss gamla rävar som spelade dessa spel när det begav sig.

Sant! Gamla rävar bryr sig inte om skins, P2W, utan bara den mysiga spelkänslan och det/den legendariska ljudet/musiken.

Det räcker med WAV/FLAC-ljud, 4K upplösta texturer, men samma "stela" spelmekanik så det känns som det gjorde när det begav sig.

Nu vill jag se dessa remasters snabbt, gärna vid första kvartalet 2019, så rör på påkarna, EA!!!

Eller ja, här begav det sig på första uppdraget (om du lyssnar noga i början så hör du YAK-planen spränga oljetunnorna i första Soviet-uppdraget):

Medlem

We build for China!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

We build for China!

Gillade Generals, Zero Hour var nästan i klass med Brood War, riktigt bra spel=)

Medlem

Känns helt sjukt att det har gått så långt att det är en positiv nyhet när någon tillkännager att de inte skall lägga till skiten.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@PcGamer: Riktigt bra spel är det, men jag vet inte om jag vill kalla det ett riktigt C&C. Har ju inget alls att göra med resten av serien, och byggsystemet är helt annorlunda.

Medlem

Kommer ohåg när jag köpte första C&C. Det var i en affär i Stockholm som hette Tradition. Mmm minnen.
Hade ingen aning om vad det var för spel. Såg bara kartongen i butiken. Kunde inte motstå.
Men vilken upplevelse när jag startade spelet. Ljidet musiken grafiken animationerna. Allt var rätt!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

En remaster på C&C Red Alert 2 skulle inte ha vart fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kaealy:

Hahaha tack antar jag? De har inte där att göra från första början men antar att de ser sig som good guys nu?

Va? En snubbe frågade om det skulle finnas mikrotransaktioner i spelet, och han svarade nej.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Va? En snubbe frågade om det skulle finnas mikrotransaktioner i spelet, och han svarade nej.

Att säga " We will not be adding any microtransactions to a C&C Remaster" är inte det samma som att säga ett enkelt nej. Det har en helt annan "intonation", de tycker att de gör oss gamers en tjänst att de inte lägger till det. Du är skapligt korkad om du tolkar det på något annat sätt.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

We build for China!

"Meet your new owner!"


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

En remaster på ettan, gör det nån glad?
Red Alert 2 och Generals skulle kunna bli en fin remake, men en sketen remaster?

Jag håller inte andan.

Medlem

EA dödade Westwood. Jag har ej glömt och jag förlåter det ej.

Spelar än idag då å då c&c-->red alert 3, spelen.

Magin bakom c&c å red alert, var magisk!

CD Westwood
CD redalert
Redalert


signatur

R.I.P The_maxx

Backloggens befriare
Skrivet av Pretorian24:

Kommer ohåg när jag köpte första C&C. Det var i en affär i Stockholm som hette Tradition. Mmm minnen.
Hade ingen aning om vad det var för spel. Såg bara kartongen i butiken. Kunde inte motstå.
Men vilken upplevelse när jag startade spelet. Ljidet musiken grafiken animationerna. Allt var rätt!

Tradition var fasen tider det...


signatur

Ad hoc addendum

MEG
Medlem

Tror inte på EA, först när spelet har kommit så vet vi vad de har hittat på...


signatur

Death is only the beginning

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kaealy:

Att säga " We will not be adding any microtransactions to a C&C Remaster" är inte det samma som att säga ett enkelt nej. Det har en helt annan "intonation", de tycker att de gör oss gamers en tjänst att de inte lägger till det. Du är skapligt korkad om du tolkar det på något annat sätt.

Haha. "Grinig gamer bestämmer vad andra menar och grinar när han blir ifrågasatt".

Det var ju ovanligt!

12
Skriv svar