Red Dead Redemption 2 tar runt 65 timmar att spela igenom

Robot
Red Dead Redemption 2 tar runt 65 timmar att spela igenom

Rockstar har tagit sig igenom groteskt långa arbetsveckor.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Det är ju helt sjukt. Dags att säga upp sig från jobbet.

Inaktiv

Det är ju helt sjukt. Dags att säga upp förbokningen.

Medlem

65 timmar låter ganska kort för något så ambitiöst.

Medlem

Sweet. Kommer ta mig många veckor/månader att spela igenom

Testpilot

Enligt Howlongtobeat.com har Red Dead Redemption (1) en main story på 18 timmar. En ganska markant skillnad här alltså! Imponerande. Hoppas bara att det inte innebär sämre kvalité på uppdragen.

Medlem

Jag undrar om det bara är main quest som dom räknat på att ta 65 timmar, eller om alla side quests är inräknat i det.

Medlem

Fantastisk! Blev precis sjukskriven 3-4 månader. Så detta passar ju perfekt att plocka upp!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kamel:

Jag undrar om det bara är main quest som dom räknat på att ta 65 timmar, eller om alla side quests är inräknat i det.

Det framgår inte riktigt av artikeln: "The acting for Red Dead Redemption 2’s story mode is now complete, but as release day approaches, five hours of the 65-hour game are dumped." Men om jag får gissa så skulle jag tro att man räknar med huvuddelen av storyn. Gissar någon annan på något annat?


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Läst om många som är besvikna och tycker det är för kort (önskar jag hade så mycket fritid). Vet vi om det gäller main story eller spelet i helhet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Frasstheass:

Fantastisk! Blev precis sjukskriven 3-4 månader. Så detta passar ju perfekt att plocka upp!

Synd att du inte mår bra men skönt att du kan lindra din sjuka med lite kopojkar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör

Jag hoppas Rockstar gör ett ännu bättre spel än det fantastiska RDR, där enda egentliga bristen var att Mexiko kändes lite som en transportsträcka på vägen till sista delen. Det är långt viktigare än om RDR 2 är 18 eller 65 timmar långt. Jag menar: Gudfadern 2 hade inte varit bättre om den var två timmar längre.


signatur
Medlem

Detta är ett spel man måste utforska ned till minsta pixel. Kommer minst ta några månader.

Medlem

Nästa AGDQ eller ESA, RDR 2 klarat på 20 minuter.

KoP
Medlem

Ja jävlar. Rockstar kan det här med detaljer. 65 timmar är liiite för mycket. Hade nog nöjt mig med 25-30. Man har ju bara så pass mycket tid nuförtiden att man kan pressa in en timme här och en timme där. :/

Medlem

Fallout 4 hade 115.000 rader dialog, GTA 5 hade 160.000... Red Dead Redemption 2 har.... 500.000.

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/9od5vd/red_dead_red...

Medlem
Skrivet av Aletheides:

65 timmar låter ganska kort för något så ambitiöst.

Eh nej.

Medlem

Medeltiden för mainstory på gta 5 ligger på 31 timmar och 47 minuter. Så 65 timmar låter väldigt bra tycker jag

Medlem

Jag hade vart nöjd vid 20 för Main Story. Det här är... WoW!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Petrik:

Medeltiden för mainstory på gta 5 ligger på 31 timmar och 47 minuter. Så 65 timmar låter väldigt bra tycker jag

Det var precis det jag undrade, om nån visste hur länge det tar och spela igenom gta 5. För det minns jag tog lääänge för en annan och spela igenom. Så 65 timmar kommer då uppehålla mig lagom till att cyberpunk släpps.

Medlem

Haha.
Tycker om hur stor skillnad det är på folk angående speltid.
65 timmar är troligtvis ett spel jag aldrig kommer nå slutet på. Ett 8 timmars spel kan ta ett par månader att spela klart.
Sen finns det ju ungdomarna som matar 30 timmar under en helg utan problem och tycker det är lite om det inte varar längre än 2 dagar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det framgår inte riktigt av artikeln: "The acting for Red Dead Redemption 2’s story mode is now complete, but as release day approaches, five hours of the 65-hour game are dumped." Men om jag får gissa så skulle jag tro att man räknar med huvuddelen av storyn. Gissar någon annan på något annat?

Eftersom de skriver att det gäller acting samt 65 hour game, så gissar jag att det gäller sidequests där också. Då majoriteten av sidequests förmodligen kräver acting för dem också.

Medlem

@Aletheides:

RDR2 är världens största spel så du snackar i nattmössan

65tim för main mission är ju skitstort tänk alla sido mission o allt annat. Lär ta 200tim att fixa allt tills man når en Platina trophy

Moderator | Testpilot
Skrivet av submariner:

@Aletheides:

RDR2 är världens största spel så du snackar i nattmössan

65tim för main mission är ju skitstort tänk alla sido mission o allt annat. Lär ta 200tim att fixa allt tills man når en Platina trophy

Dock vet vi ju inte om det är bara main story de talar om eller hela spelet i stort. Vi får helt enkelt vänta och se.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dom har 500 000 dialograder, om vi för enkelheten skull säger att det tar 1 sekund att läsa en rad så har vi ca 139 timmar med vara dialog.

Det år ju ganska bra value om man tänker att de flesta spelen för 600 kr har kampanjer runt 15-20 timmar, så egentligen borde RDR2 kosta 1800 kr 😀

Medlem

Hur kan flera 100 timmarsveckor vara något man stoltserar med? Det är ju skamligt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

65 timmar låter ganska kort för något så ambitiöst.

Det beror väl helt på vad nämnda 65 timmar består av?

Skrivet av McNord:

Hur kan flera 100 timmarsveckor vara något man stoltserar med? Det är ju skamligt.

Tänkte samma sak. När jag jobbade 320 timmar per månad för x antal år sedan så var det inget arbetsgivaren skröt med direkt.

Medlem
Skrivet av McNord:

Hur kan flera 100 timmarsveckor vara något man stoltserar med? Det är ju skamligt.

Verkligen. Låter som riktigt dålig planering då spelet varit under utveckling i femtielva år och redan blivit försenat.
Verkar ju inte saknas pengar så skulle ju vara vettigare att fixa lite fler anställda...

100h ger för övrigt drygt 14h om dagen. Då jag själv i perioder jobbat i organisationer som drivit sina medarbetare på samma sätt så kan jag vittna om att det inte direkt är 14 kvalitativa timmar man får ut från sina arbetare efter en stund.
Sen vecka 2 så pallar ju folk knappt leverera 8h per dag så det blir ju nått i stil med diminishing returns.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frasstheass:

Fantastisk! Blev precis sjukskriven 3-4 månader. Så detta passar ju perfekt att plocka upp!

Jobbade du på Rockstar?


signatur
12
Skriv svar