MFC
Medlem
Fuglesang-TV

Vill tipsa om LiveStation där man kan se Fuglesangs rymdpromenader. Kvällens promenad drar väl igång kring 23-snåret så passa på. Nasa-TV finns väl förvisso på nasas hemsida också men LiveStation är ett ganska trevligt sätt att se "tv" på vid datorn.

Bara ett tips

http://www.livestation.com


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tack för tipset, varit besviken på hur lite som har visats i svensk tv, eller så har jag missat allt de visat.

Medlem

Fuglesang är egentligen inte uppe i rymden, det är ännu en jude konspiration från den amerikanska regeringen att ignorera det faktumet att jorden egentligen redan är omsvärmad av gigantiska ufon.

MFC
Medlem

Nej, det har inte varit mycket på TV, förvisso är det inte mycket under dagen som är intressant då astronauterna verkar sova mellan förmiddagen o sena eftermiddagen men på kvällarna händer det grejer. Ikväll o till helgen skulle Fuglesang ta en promenad. Kan vara intressant o följa. Riktigt kul o lyssna på snacket mellan Houston, Capcom o ISS.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Fuglesang är egentligen inte uppe i rymden, det är ännu en jude konspiration från den amerikanska regeringen att ignorera det faktumet att jorden egentligen redan är omsvärmad av gigantiska ufon.

.. höhö


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Såg ungefär 3 timmar av promenaden, det räckte, var intressant att se hur det går till.

Medlem

Roligare att titta på hur min stortånagel växer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

När är nästa rymdpromenad för svensken?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

varför finns det en tråd om en gammal rymdgubbe,
det är inte intressant för bövulen


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av linkan18:

varför finns det en tråd om en gammal rymdgubbe,
det är inte intressant för bövulen

Yttra dig inte då. Det finns uppenbarligen fullt av folk, inklusive mig själv, som tycker det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

När är nästa rymdpromenad för svensken?

Ikväll 22:59 har jag för mig. Vet inte vad han ska göra specifikt.

MFC
Medlem

Fuglesangs landning kan vara på G nu för er som är intresserade.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tydligen är landningen uppskjuten till 02:40 pga dåligt väder.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Roligare att titta på hur min stortånagel växer.

HHAHAHHAHAAHHAHA

MFC
Medlem

Passa på att skratta, kommer ta LÅÅÅÅNG tid innan ni ser detta på TV igen när de väl lägger av med rymdfärderna.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Passa på att skratta, kommer ta LÅÅÅÅNG tid innan ni ser detta på TV igen när de väl lägger av med rymdfärderna.

inte så att jag skrattar åt själva ämnet, jag tycker det är ett väldigt intressant ämne som borde få mer uppmärksamhet definetivt!, jag skrattar mer åt bjosarns reaktion och sättet han valde att svara på det hela med

Fuglesang är också någon som fått för lite uppmärksamhet, han är liksom den första svensken som fått uppleva en dröm många fortsätter att drömma om, att besöka rymden
Ändå är det knappast någon som vet ens vem han är här, så skumt är det enligt mig!

Medlem

Det är roligare att se färg torka. Faktiskt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av MFC:

Passa på att skratta, kommer ta LÅÅÅÅNG tid innan ni ser detta på TV igen när de väl lägger av med rymdfärderna.

Lägga av med rymdfärder?
Det var nog något av det tossigaste jag hört på länge...

Rymdfärjorna kommer sluta användas.
Men det finns fortfarande raketer.

Och ersättare till rymdfärjorna kommer inom en 25-års period.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tror ni inte Kina går om USA snart, ändå?

Medlem

Jag tycker utforskandet av rymden är enormt fascinerande. Förutom de tekniska och vetenskapliga delarna, som i sig är mycket intressanta, är detta utforskande också ett område där ett fredligt sammarbete mellan länder runt om i världen pågår. Den internationella rymdstationen ISS är ett exempel på detta och ett stort steg från kalla krigets kapplöpning.

Skrivet av Nestor:

Rymdfärjorna kommer sluta användas.
Men det finns fortfarande raketer.

Vad jag förstått har det under en tid varit tal om att bl.a. gå tillbaka till en uppdaterad version av de rakter och kapslar man använde under rymdresornas barndom. Dessutom forskas det i nya sätt att färdas. Rymdfärjorna börjar bli gamla och slitna och kostar dessutom enorma summor att underhålla och använda.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Nestor:

Rymdfärjorna kommer sluta användas.
Men det finns fortfarande raketer.

Vad jag förstått har det under en tid varit tal om att bl.a. gå tillbaka till en uppdaterad version av de rakter och kapslar man använde under rymdresornas barndom. Dessutom forskas det i nya sätt att färdas. Rymdfärjorna börjar bli gamla och slitna och kostar dessutom enorma summor att underhålla och använda.

Just nu är det troligaste alternativet att skicka upp last med raketer. Det funkar mer eller mindre lika bra som rymdfärjorna.

De programmen som verkar mest lovande nu är Ares 1 Launch Vehicle och Orion Crew Exploration Vehicle.
Det vi ser med dessa är faktiskt en återgång till raketer med besättningen i kapslar, likt Apollo-programmen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av MFC:

Passa på att skratta, kommer ta LÅÅÅÅNG tid innan ni ser detta på TV igen när de väl lägger av med rymdfärderna.

jag hör vad du säger eftersom jag vet vad du erfar.

Den globala ekonomin intresserar mig väldigt också och jag läser åsikter dagligen (inte analyser), de flesta verkar vara överens om att det är inte över.. nu har man plåstrat ett sår som borde sys ihop.
Jag vill ändå ge den globala ekonomin en chans att återhämta sig med de medel som använts.
En del av sanningen ligger ju i att det är vi som konsumenter som styr den globala ekonomin. Är vi försiktiga går det illa, vågar vi konsumera kommer det rulla på, men det krävs samtidigt regler på vad investerarna får göra med våra pengar. Bonussystem är i mitt tycke bara småpotatis jämfört med alla skumaffärer som pågått och det som orsakade krisen. Det är dessa som borde regleras i första hand.

Tror du inte att det går att lösa det här i dagsläget med staternas insatser (i väntan på regleringar) eller tror du man bara förlängt hela förloppet och den stora svackan är framför oss?

Jag tycker det här är oerhört nervpirrigt intressant att diskutera, tyvärr råkar det vara i fel tråd.
Iaf så känns det som du är den personen som är min mörka fantasi som jag vill lyfta till en lite ljusare framtid.

OnT: raketer är ballt


signatur

thank you, come again

Medlem

Örnen har landat.

MFC
Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av MFC:

Passa på att skratta, kommer ta LÅÅÅÅNG tid innan ni ser detta på TV igen när de väl lägger av med rymdfärderna.

....

Tror du inte att det går att lösa det här i dagsläget med staternas insatser (i väntan på regleringar) eller tror du man bara förlängt hela förloppet och den stora svackan är framför oss?
....

Nej, detta går inte att lösa om man fortsätter som man gjort. Man har inte bara förlängt förloppet, man har förvärrat det, jag kan förklara varför för den som orkar läsa...

Problemet är inte regleringar, problemet är att regleringarna inte följs. De regleringar som är på plats idag följs inte och det är det fundamentala problemet med regleringar. Nya regleringar gör ingen nytta.

Stimulanser, ja vad ska man säga.. Det är många saker man gjort som alla sammanstrålar till ett endra uttryck. Man har skapat en distorsion i det finansiella systemet som inte går att reparera. Det finansiella systemet är som ett system som söker jämvikt. Du kan skapa tillfälliga svackor me förr eller senare så vänder det. Vad man gjort men stimulanser är att skapa en motvikt till den nedgång man haft, fast på fel sätt. Det man gjort är att göda systemet med likvida medel på ett sätt så att man istället för att åtgärda problemet som är ett globalt kreditunderskott på hiskliga 600 biljoner $USD så har man pumpat pengar in i banker och finansinstitut som som i sin tur inte använt pengarna till att skriva av kreditskulder utan skapat nya krediter och spekulerat bort pengarna på nya finansiella produkter. Varför inte, när skattebetalarna är dom nya risktagarna kan man ju göra som man vill! Som jag nämnt är HFT eller "flash trading" som det också kallas en annan effekt som skapar en störning i systemet. Vad som händer är att dessa algoritm-styrda superdatorer kan i förväg se priser och volymer på börsen och prisa in värdet av aktier för sälj och köp i förväg innan någon hinner reagera. Detta skapar en mycket stor distorsion i börshandeln och anses vara så omfattande att man räknar med att drygt 70% av all handel på Wall Street utförs av dessa stordatorer och andelen ökar.

Kort sagt, läget är avsevärt värre nu än för ett år sedan.

Det som väntar är en global valutakris och det enda som hindrar det från att inträffa just nu är att Federal Reserve lyckas genom olika trådar hålla ihop tilltron till reservvalutan som ju är $USD.

Om man vill få ett hum om hur illa det är kan man ju se COMEX-börsen som ju handlar i guld, silver och koppar. relationen mellan köp o sälj är inte snygg. Det är så illa så om de som köpt guld via COMEX begär leverans, vilket de börjat göra så kommer börsen inte kunna fullgöra sina åtaganden eftersom det handlas mer guld på börsen än vad det finns fysiskt guld tillgängligt.
COMEX-börsen presenterar sin rapport varje fredag kring 22-snåret på kvällen svensk tid.
Senaste rapporten: http://www.cftc.gov/dea/futures/deacmxsf.htm

Jag har ETT tips, köp GULD och SILVER (mynt och tackor), det är en bra investering nu när det är nollränta på sparkontot!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar