Här är lanserings-trailern för Red Dead Redemption 2

Robot
Här är lanserings-trailern för Red Dead Redemption 2

Om en vecka smäller det - there will be blood. (Plus: nu kan man förladda spelet.)

#26-oktober, #launch-trailer, #playstation, #red-dead-redemption-2, #xbox


Medlem

Hujedamig vad bra det här kommer att bli!!

Medlem

Ehm, vart är gameplay? Ser ju bara ut som en lång cutscene xD
Sen hur många timmar av dessa 65 som det sägs ta att klara spelet består av cutscenes?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Frilansare
Skrivet av magma:

Ehm, vart är gameplay? Ser ju bara ut som en lång cutscene xD
Sen hur många timmar av dessa 65 som sägs ta att klara spelet bestå av cutscenes med dialog?

De har ju redan släppt två matiga gameplay-trailers:
https://www.fz.se/nyhet/277450-hor-upp-klockan-17-visar-rocks...
https://www.fz.se/nyhet/277938-se-den-nya-gameplaytrailern-fr...

Tycker det är givmilt. Nu sätter de tonen, laddar, siktar...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

De har ju redan släppt två matiga gameplay-trailers:
https://www.fz.se/nyhet/277450-hor-upp-klockan-17-visar-rocks...
https://www.fz.se/nyhet/277938-se-den-nya-gameplaytrailern-fr...

Tycker det är givmilt. Nu sätter de tonen, laddar, siktar...

Ok, har helt missat dessa tackar!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

Jag är helt opepp på detta, har lyckats med magisk tankekraft ställa in kropp, själv och sinne på att det ska upplevas på PC. Jag ska inte göra som med GTA V och köpa det till ps3, ps4 och pc, de har fått tillräckligt med deg från mig :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker R* är en av få utvecklare som faktiskt förtjänar pengarna (köpte också GTAV fler än en gång). Inte som att de släpper kopior på sina spel varje år direkt som vissa andra *host* Assassin's Creed *host*.

Medlem

Trailern kändes lite meh. Men fyfan vad detta ska bli nice

Medlem

Tagit semester på Fredagen. Laddar med allt tänkbart på torsdagkvällen med allt som behövs för att slippa lämna lägenheten på tre dagar. Avstängd telefon och ingenting annat än rent gibbande! Inte haft en sån här release sedan Skyrim för sju år sedan. Whoop!

Frilansare
Skrivet av AtlasBreaker:

Tagit semester på Fredagen. Laddar med allt tänkbart på torsdagkvällen med allt som behövs för att slippa lämna lägenheten på tre dagar. Avstängd telefon och ingenting annat än rent gibbande! Inte haft en sån här release sedan Skyrim för sju år sedan. Whoop!

Herregud så härligt det låter. Avundsjuk!

Medlem

Hade normalt sett sagt "väntar på rea" men Rockstjärnornas alster går sällan ner särskilt mycket ens efter flera år. Häpnar lite över att GTAV fortfarande är i stort sett "full price".

Medlem

Inväntar en PC release, annars får det vara. Vill lira detta på min 4k projektor.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Känner absolut noll hyp personligen :/


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Tagit semester på Fredagen. Laddar med allt tänkbart på torsdagkvällen med allt som behövs för att slippa lämna lägenheten på tre dagar. Avstängd telefon och ingenting annat än rent gibbande! Inte haft en sån här release sedan Skyrim för sju år sedan. Whoop!

Vi sitter i samma båt! Gjorde precis som du iom releasen av Skyrim. Hemmagjord hamburgare, snacks och dryck... Mums!
Det enda som saknas nu, för en oförglömlig spelhelg, är en bra 4k-monitor...

Tråddemonen
Testpilot

Lite trist launch trailer faktiskt. Förväntade mig något mer storybaserat.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Lite trist launch trailer faktiskt. Förväntade mig något mer storybaserat.

Mjo, kände detsamma, men om du är som jag så har vi redan sett allt detta för många gånger och det enda kan tillfredsställa oss är att boota upp spelet

Tråddemonen
Testpilot

@Namn Namnsson: Yepp, har gjort research så gott jag kan om spelet. Sitter nu bara och rullar tummarna i väntan på spelet.

Medlem
Medlem

The hype is real. Länge sen man var så här taggad.

Medlem

Give pc pls


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bra trailer. Spoilar inget.

Medlem

Nu jävlar smäller det nästa vecka! Bärs, salonger och doften av svartkrut ersätter mitt normala vardagsliv.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Har följt flera av medlemarnas hype här under senaste månaden. Jag förstår inte hur detta har kunnat blivit så stort, och FZ matar gamarna varje dag med ickenyheter. Själv har jag spelat ut ettan flera gånger på ps3an, kommer antagligen skaffa detta med.

Men många här kommer nog bli besvikna. Grafiken är fan inte så bra, kolla sista launch trailern när låderna sprängs sönder, hahha så där såg crash bandikot ut på psxn för tusan. Allt är inte fult, visst, men här finns ändå vissa tveksamheter. Sen att spelet är låst till 30 fps är problematisk, vi som är van vid 144hz och uppåt kommer blöda i ögonen. Ni som har spelat ettan vet att det blir snabba rörelser i strider när man snor runt kameran 180 grader på hästen exempelvis.

Avslutningsvis vill jag nämna att spelet kommer bog vara kul och R* ser ut att leverera ännu en gång. Men alla soyaboy-gamers med nyinköpt konsol får lugna hypen lite för att vi skall slippa läsa gnälliga klagomål ända fram tills jul. Mvh.

Moderator | Testpilot
Skrivet av JonnyBOj:

Har följt flera av medlemarnas hype här under senaste månaden. Jag förstår inte hur detta har kunnat blivit så stort, och FZ matar gamarna varje dag med ickenyheter. Själv har jag spelat ut ettan flera gånger på ps3an, kommer antagligen skaffa detta med.

Men många här kommer nog bli besvikna. Grafiken är fan inte så bra, kolla sista launch trailern när låderna sprängs sönder, hahha så där såg crash bandikot ut på psxn för tusan. Allt är inte fult, visst, men här finns ändå vissa tveksamheter. Sen att spelet är låst till 30 fps är problematisk, vi som är van vid 144hz och uppåt kommer blöda i ögonen. Ni som har spelat ettan vet att det blir snabba rörelser i strider när man snor runt kameran 180 grader på hästen exempelvis.

Avslutningsvis vill jag nämna att spelet kommer bog vara kul och R* ser ut att leverera ännu en gång. Men alla soyaboy-gamers med nyinköpt konsol får lugna hypen lite för att vi skall slippa läsa gnälliga klagomål ända fram tills jul. Mvh.

Vad för typ av ickenyheter pratar du om då?

Jag vet inte vad för typ av PS1-spel du lirat men om du menar scenen när de precis åkt över en bro så ser inte PS1 ut så överhuvudtaget. Gällande FPS så är konsolspelare vana det och själv sitter jag likt dig med en 144 Hz när jag lirar på PC men att spela 30 FPS på konsol funkar bra ändå. Gör inte lika mycket när man sitter en bit ifrån TV:n när man spelar. Självklart så märker man skillnad men det är inte lika farligt som om man skulle sitta vid sin 144 Hz med samma begränsning.

Också intressant att du klagar på gnälliga klagomål när du verkar höra till den gruppen själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare
Skrivet av JonnyBOj:

Har följt flera av medlemarnas hype här under senaste månaden. Jag förstår inte hur detta har kunnat blivit så stort, och FZ matar gamarna varje dag med ickenyheter. Själv har jag spelat ut ettan flera gånger på ps3an, kommer antagligen skaffa detta med.

Men många här kommer nog bli besvikna. Grafiken är fan inte så bra, kolla sista launch trailern när låderna sprängs sönder, hahha så där såg crash bandikot ut på psxn för tusan. Allt är inte fult, visst, men här finns ändå vissa tveksamheter. Sen att spelet är låst till 30 fps är problematisk, vi som är van vid 144hz och uppåt kommer blöda i ögonen. Ni som har spelat ettan vet att det blir snabba rörelser i strider när man snor runt kameran 180 grader på hästen exempelvis.

Avslutningsvis vill jag nämna att spelet kommer bog vara kul och R* ser ut att leverera ännu en gång. Men alla soyaboy-gamers med nyinköpt konsol får lugna hypen lite för att vi skall slippa läsa gnälliga klagomål ända fram tills jul. Mvh.

Matar gamarna, icke-nyheter, soyaboy-gamers etc. Varför sådant trist attityd? Det låter inte tufft, lovar. Det går att kritisera hype sakligt - Gläds med andra eller move on!
mvh.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Sen att spelet är låst till 30 fps är problematisk, vi som är van vid 144hz och uppåt kommer blöda i ögonen.

Va, klarar du verkligen inte av att spela på olika enheter?

Själv har jag en PC med 1070-kort samt en 27" G-sync-monitor på 144 Hz. Skön känsla att spela på den!

Jag har även en PS4 Pro samt en 50-tummare. Skön känsla att spela även på den! Och inga ögon som blöder.

30 Hz på 50-tummaren är inga problem. Visst märker jag skillnaden men det är ingen big deal, det funkar riktigt bra ändå. Som uberpwnage2.0 skrev, det gör inte så mycket när man sitter en bit ifrån.

Medlem

@Nemo: Kunde inte sagt det bättre själv.
Har bascially samma specs, o flera enheter. 65 " 4k tv och en 1440 144hz 27" g-sync skärm.
Det är klart att det FINNS en skillnad. Men att den ska vara så pass att folk "blöder ur ögonen" är rent bull.
Folk hakar upp sig på siffrorna. Det kanske vore sån blödande effekt att gå från ert LoL, WoW, CS o andra spel där folk får en uppfattning om att 100 fps+ är standarden i spel. Vilket är långt från sanningen. Det är standarden i ONLINE/Multiplayer spel. Competitive spel som allt som oftast är väldigt mkt mindre krävande, och alltså inte går att jämföra för fem öre med ett gigantisk open world spel med oerhört mycket content och RPG-inslag. Som dessutom utvecklas i ett decennium. De är allmänt ansedda som om inte den, så en av världens främsta utvecklare.

Kan inte dom inkludera högre framerate, så är det av en anledning. Det är inte för att jävlas.
Samtidigt vet jag, likväl alla andra veteraner av singleplayer titlar, RPG:S och openworld att 30-60 fps är standarden, och att allt över det är bara att drömma om. Högre FPS än 60 spelar främst roll i olika competitive titlar där folk anser sig få en fördel, eller ett skönare flyt på skärmen. Jag förstår att de flyter lite bättre i 60. Men så jävla mycket gör det inte att spela en seg shooter med Dead Eye o dylikt i stabila 30 fps. Som sagt nästan alla motsvarande spel går även de i det, så att de ska vara nå konstigheter eller blöda ur ögonen..... njaaaaaa

Det är en anledning att de krävs grafikkort för över 10 lax för att palla 4K på högsta inställningar i högre Framerates. Och inte ens då ligger de särskilt stabilt. Läst och sett de här snacket på diverse forum. Folk vet inte vad de gaggar om. Jämför shooters med rpgs. Shooterspel som är i regel levelbaserade med väsentligt mindre att rendera på skärmen samtidigt. Doom/Wolfenstein går att få bra FPS t,ex. Och de går väl på andra spel oxå, men det krävs monster. Kan inte jämföra CS och The Witcher 3. Haha..... xDDDDD De folk som sitter på nån average CS-dator och uttalar sig utifrån sin 200 fps där. Försök sätt igång valfritt nytt RPG/Open world och med förutsättningen att man maxa inställningarna och upplösningen(Annars är de ju väldigt B om de låg upplösning) på PC och se hur högt ni lyckas komma om ni inte råkar sitta på typ 1080, 2080 elr SLI/Crossfire.

Skulle spelet gå i 1920x1080 bara skulle folk grina om det. Gnälla över "hur de inte kan ha gått längre 2018...."
Högre upplösningar och 4k tar satfläsk på prestanda.

Moderator | Testpilot

Är faktiskt riktigt sugen. Skulle ni säga att man behöver spela första spelet för att fatta något i denna? Vad jag förstått utspelar sig 2an före 1an (varför försöka vara logisk och följa en rak linje?) så då bör det ju inte vara någon större fara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är faktiskt riktigt sugen. Skulle ni säga att man behöver spela första spelet för att fatta något i denna? Vad jag förstått utspelar sig 2an före 1an (varför försöka vara logisk och följa en rak linje?) så då bör det ju inte vara någon större fara.

Näe. Vi vet ju dock inte vad för easter eggs som finns med men tanken är nog att vem som helst ska kunna hoppa in i spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är faktiskt riktigt sugen. Skulle ni säga att man behöver spela första spelet för att fatta något i denna? Vad jag förstått utspelar sig 2an före 1an (varför försöka vara logisk och följa en rak linje?) så då bör det ju inte vara någon större fara.

Man behöver inte spela 1an före detta.
Det enda man har från första redemption är möjligtvis att man känner igen karaktärerna ::


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar