Treyarch bemöter kritiken mot slö CoD: Black Ops 4-serverhastighet
Blackout har alltid körts i 20hz och kritiken är ju framförallt riktad mot att vanliga mp också kör 20hz nu, tidigare 60hz.
Det är verkligen sub-standard, inte ens "konsollproffsen" tycker de är ok lol. Väldigt dåligt och inte en chans att reguljära mp kan bli tävlingsinriktat med den typen av standard, speciellt inte på PC.
Handlar inte bara om Tickraten. Det är deras dåliga lag kompensation och att dom dragit ner på antalet platser i världen det finns servrar. Och samtidigt ger dom övertaget till den som har högre ping.
Som Chris förklarar så kan det vara för att inte folk ska klaga på tick skillnaden mellan vanlig multiplayer och blackout.
Men hey, nätkoden i CoD har varit skräp sedan Mw2
Jag vet att 20hz är gräsligt... men som PUBG spelare bryr jag mig inte. Nätkoden i CoD är underbar i jämförelse. Har inte dött bakom riktigt skydd en enda gång och man träffar vad man skjuter på med hög tillförlitlighet. Efter att ha spelat PUBG i nästan två år nu kan man inte ta såna saker för givet.
Klart det finns ingen ursäkt att inte ha 60hz i vanliga multiplayer dock. Dom tjänar gott på spelet, att sänka kvalitén där bara för att spara några slantar är riktigt dåligt.