Allt vi vet om Red Dead Redemption 2!

Robot
Allt vi vet om Red Dead Redemption 2!

FZ guidar dig till de viktigaste kunskaperna om Rockstars stekheta western-uppföljare.

#fz, #rdr2, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Intressant! Blev ännu mer hypad nu. Kommer bli grymt!

Medlem

Det låter för bra för att vara sant! Kan R* höja ribban för open world-spel ännu en gång?

Medlem

Dem kan lyckas med alla dessa punkter, men om Euphoria-fysiken (eller Rockstars motsvarighet) är lika platt och uttryckslös i RDR2 som den var i GTA5 ursprungligen kommer 33% av den potentiella skjutarglädjen att försvinna. Det jag har sett i trailers gör mig orolig för konsolversionerna, men sker en Windows-version kan man i alla fall se fram emot lättare moddar.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

PC versionen kommer komma. Dom kommer hantera det på Samma sätt som gta5. Går ut med det officiellt om 6-12 månader efter konsol releasen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

PC versionen kommer komma. Dom kommer hantera det på Samma sätt som gta5. Går ut med det officiellt om 6-12 månader efter konsol releasen.

Önskar att jag vore lika säker som dig på detta.

Medlem

@Ftmch: Känns självklart. Känner flera som köpte GTA på förra gen konsoler, sedan de nyare och till sist på PC ännu en gång. De vill sjävklart sälja spelet flera gånger igen till folk med dåligt ekonomiskt sinne.

Medlem

@Ftmch: Tänk såhär; Vilken ofantlig summa pengar hade dom gått miste om, om dom skippar en PC release.

Dom kommer satsa på att dra in så mycket som möjligt på online-läget när det kommer, och att inte porta det till PC vore nästan brottsligt korkat om man bara ser på det ur det perspektivet att inkomsterna är prio ett. Vilket det mycket troligt är.
R* (och framför allt TakeTwo) gillar pengar trots allt.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Dem kan lyckas med alla dessa punkter, men om Euphoria-fysiken (eller Rockstars motsvarighet) är lika platt och uttryckslös i RDR2 som den var i GTA5 ursprungligen kommer 33% av den potentiella skjutarglädjen att försvinna. Det jag har sett i trailers gör mig orolig för konsolversionerna, men sker en Windows-version kan man i alla fall se fram emot lättare moddar.

Det är i princip bara Rockstar som använder NaturalMotion's Euphoria-motor för animationer av karaktärer. Men jag håller med om att GTAV var ett kliv bakåt. Håller inte med om att det vi sett i trailers från RDR2 skulle vara dåligt dock. Ser minst lika bra ut som RDR.

https://i.imgur.com/METMOA1.gif

Avstängd

Tänk om idioterna som gör cyberpunk kunde lära av Rockstar lite, då kanske dom skulle tjäna lite pengar med.

"Red Dead Redemption 2 kan spelas i första- eller tredjepersonsvy"

Jag älskar att man har valfriheten att välja hur man vill spela. Hoppas cyberpunk nissarna ändrar sig och gör så man spela i tredjeperson med.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

Du kunde ha gjort en megatråd med denna information Thomas. Bra jobbat!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Tänk om idioterna som gör cyberpunk kunde lära av Rockstar lite, då kanske dom skulle tjäna lite pengar med.

"Red Dead Redemption 2 kan spelas i första- eller tredjepersonsvy"

Jag älskar att man har valfriheten att välja hur man vill spela. Hoppas cyberpunk nissarna ändrar sig och gör så man spela i tredjeperson med.

Hårt att kalla dem idioter för att de inte har ditt önskade perspektiv med.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

Du kunde ha gjort en megatråd med denna information Thomas. Bra jobbat!

Haha!


signatur
Medlem

Rockstar ate my hamster!

Medlem

Har varit rätt coolt om man hade en sedel ihop rullad i en av revolverns patron kammare...

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Det är i princip bara Rockstar som använder NaturalMotion's Euphoria-motor för animationer av karaktärer. Men jag håller med om att GTAV var ett kliv bakåt. Håller inte med om att det vi sett i trailers från RDR2 skulle vara dåligt dock. Ser minst lika bra ut som RDR.

https://i.imgur.com/METMOA1.gif

Jag vill förstås vara optimistisk baserad på de snuttarna av video hittills publicerade som demonstrerar dessa "aktiva trasdockor". Vi vet att de förekommer i RDR2, men det är svårt att fastställa om reaktionerna (första fienden i gif-filen, det minst mediokra exemplet) är föranimerade och inom vilket antal olika sammanhang denna version av "Euphoria" (NaturalMotion sålde Euphoria sedan ett antal år tillbaka och Rockstar använder egen motsvarande teknologi numera) påverkar karaktärer - om de aktiva trasdockorna är bundna till dödsanimationer eller aktiveras på andra villkor (träffad av skott, knuffad, alkoholpåverkad, ramla nedför trappor eller relingar m.m.).
Väldigt mycket av dödsryckningarna i RDR2 påminner om GTA5 än så länge, men det skulle glädja mig att bli motbevisad.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Har redan köpt det digitalt. Och väljer att bara skum läsa om spelet innan. Har inte stora förhoppningar om spelet. Så jag lär både få en bra upplevelse och timmar och åter timmar av ren njutning framför mig. Jag är bra på att uppskatta nya spel och kan inte ta mig igenom något spel för snabbt. Så jag känner mig lyckligt lottad.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

WOW, dendär solbilden i överst av artikeln! HELT MAGISK!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av Banzeken:

NaturalMotion sålde Euphoria sedan ett antal år tillbaka och Rockstar använder egen motsvarande teknologi numera

Det kände jag inte till. Finns det någonstans man kan läsa om det? Har googlat oframgångsrikt.

Edit: eller menar du att Zynga köpte NaturalMotion? Isf; betyder det verkligen att R* inte får fortsätta använda Euphoria? Hade varit intressant att läsa det du läst om det.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Det kände jag inte till. Finns det någonstans man kan läsa om det? Har googlat oframgångsrikt.

Edit: eller menar du att Zynga köpte NaturalMotion? Isf; betyder det verkligen att R* inte får fortsätta använda Euphoria? Hade varit intressant att läsa det du läst om det.

Hmm, nu blir jag nyfiken själv på var jag fick reda på den informationen. Jag vill minnas att jag fick höra det från en annan spelnyhetssajt som hade lagt upp en gameplay-analys video på YT, antingen Eurogamer eller Digital Foundry. Dem drog också slutsatsen att Zyngas uppköp av Euphoria innebar att Rockstar inte hade rätt till teknologin längre. Jävligt skumt dock att ingen av deras senaste videos nämner någonting om Euphoria. Kan hända att det klippet togs bort för att undvika spridandet av desinformation. Förhoppningsvis hade den tredjepartskällan helt fel!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Hmm, nu blir jag nyfiken själv på var jag fick reda på den informationen. Jag vill minnas att jag fick höra det från en annan spelnyhetssajt som hade lagt upp en gameplay-analys video på YT, antingen Eurogamer eller Digital Foundry. Dem drog också slutsatsen att Zyngas uppköp av Euphoria innebar att Rockstar inte hade rätt till teknologin längre. Jävligt skumt dock att ingen av deras senaste videos nämner någonting om Euphoria. Kan hända att det klippet togs bort för att undvika spridandet av desinformation. Förhoppningsvis hade den tredjepartskällan helt fel!

Ah ok, har inte hört något om det själv iaf, däremot motsatsen: https://www.gamesradar.com/red-dead-redemption-2-gameplay-tra.... Den användes ju iaf i GTAV och tycker det ser väldigt Euphoria ut i alla trailers hittills.

Oavsett om det är Euphoria (jag är rätt säker på att RAGEs version är väldigt unik hursomhelst och att Euphoria inte direkt är en enskild sak du enkelt kan implementera i valfritt spel typ som Havoc (se http://blog.wolfire.com/2009/11/why-we-are-not-using-euphoria... )) så blir jag nöjd om det ser ut som i trailern.

Medlem

Till dom som har läst det här, tror ni det kommer påverka min uppfattning/upplevelse av spelet? Är så nära nu så känns typ dumt att spoila något över huvud taget, även om det är små game mechanics bara.

Medlem

Så länge de lärt sig göra en roligare kampanj än i förra spelet blir jag glad. Det var så enformigt och upprepande att jag aldrig spelade klart trots många försök. GTA V var visserligen ett steg framåt, men det är nu 10 år sedan Rockstar verkligen levererade en riktigt bra kampanj (GTA IV och dess två expansioner).

Medlem

När kommer 3an?

Avstängd
Skrivet av Mosfet:

När kommer 3an?

Undrade detsamma, tredje spelet brukar alltid vara bäst så tror jag väntar in det!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Intressant att många verkar tycka GTAV var dåligt, storymode i SA kanske var lite bättre än GTAV men allt runtomkring var bättre i GTAV enligt mig. RDR hade lite samma "problem" som vissa gta-spel att det blev rätt tråkigt efter storymode, man kanske red runt och jagade mexikaner ett tag men GTAV har jag fördragit tiden med flera gånger trots spelet är fem år.

Jag hoppas RDR2 kan vara lite så, lätt att spela när man bara vill döda tid eller något och jag hoppas man kan råna affärer även om det inte är uppdrag med mera.

Men jag har också hört ett rykte om att RDR2 ska vara ett spel där du får köpa saker inne i spelet som i Star Wars Battlefront? Stämmer verkligen det? Det vore trist...

Och är special edition värd att köpa?

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Intressant att många verkar tycka GTAV var dåligt, storymode i SA kanske var lite bättre än GTAV men allt runtomkring var bättre i GTAV enligt mig. RDR hade lite samma "problem" som vissa gta-spel att det blev rätt tråkigt efter storymode, man kanske red runt och jagade mexikaner ett tag men GTAV har jag fördragit tiden med flera gånger trots spelet är fem år.

Jag hoppas RDR2 kan vara lite så, lätt att spela när man bara vill döda tid eller något och jag hoppas man kan råna affärer även om det inte är uppdrag med mera.

Men jag har också hört ett rykte om att RDR2 ska vara ett spel där du får köpa saker inne i spelet som i Star Wars Battlefront? Stämmer verkligen det? Det vore trist...

Och är special edition värd att köpa?

Med tanke på vad Rockstar dragit in på GTA V online så lär det finnas saker att köpa i onlineläget precis som i GTA V.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jag menar story mode trodde det var tydligt o.O

Skrivet av Mosfet:

När kommer 3an?

Red Dead Revolver, Red Dead Redemption och nu Red Dead Redemption 2. Så det här är 3:an.

Medlem
Skrivet av Mosfet:

När kommer 3an?

Ja precis. Är det värt att skaffa 2an eller ska man vänta till 3an?

12
Skriv svar