Missa inte The Return of the Obra Dinn – från mannen bakom Papers, Please

Robot
Missa inte The Return of the Obra Dinn – från mannen bakom Papers, Please
Medlem

Tror jag ska köpa detta - gillar starkt stilen på spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Undra hur många spel som får höga betyg enbart för att de är arty? Spelade Transistor. Snyggt spel men inte värt alla positiv kritik. Tyckte Bastion var bättre.

Medlem

Usch, får ont i ögonen av att stirra på det där.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Undra hur många spel som får höga betyg enbart för att de är arty? Spelade Transistor. Snyggt spel men inte värt alla positiv kritik. Tyckte Bastion var bättre.

Det här spelet är på riktigt hur bra som helst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det här spelet är på riktigt hur bra som helst.

Håller med. Har spelat ca 3 timmar nu och börjar förstå hur systemet fungerar. Känner mig som en riktig "mästerdetektiv" du jag går runt bland de olika "minnena" och försöker pussla ihop händelser. 6 st öden har jag lyckats lösa hittills, bara 54 kvar

Medlem

@GreveGroggula: Spelet ser mycket bättre ut i rörelse, och video av det gör det inte rättvisa heller då det oftast blir suddigt på grund av komprimeringen. Vissa scener i det här spelet har fått mig att tappa hakan så snyggt det är, inte dåligt av en liten indie titel.

Medlem

@Fletchett: Ok, kanske var lite väl snabb i att döma ut spelet. Men det blir ju lätt så
Lägger det i min wishlist och får se om det dyker upp på nån rea. Har för mycket annat att spela just nu ändå.

Medlem

Ser ut som något från software rendering-dagarna. Älskar stilistiska och icke-realistiska renderingsmetoder när man kan komma tillbaka efter flera år och ingenting känns eller ser ut som en föråldrad kycklingmacka.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Hmm hörde jag lite svenska vid 0:58?

Jag fick Déjà vu av trailern. undrar om jag sett en tidig trailer eller tom fått testa nån beta för länge sedan?
Edit. Det hade jag ju. Hittade länken till den gamla artikeln.

Medlem

Tre nya öden fastställda ikväll. Det går framåt, sakta men säkert.

Medlem
Skrivet av resoLehT:

Hmm hörde jag lite svenska vid 0:58?

Jag fick Déjà vu av trailern. undrar om jag sett en tidig trailer eller tom fått testa nån beta för länge sedan?
Edit. Det hade jag ju. Hittade länken till den gamla artikeln.

En i besättningen på båten på Obra Dinn är svensk, och att placera dialekt/språk/kultur bland besättningen utan pekpinne för att utesluta/peka ut diverse gärningsmän är en del av problemlösningen i spelet. Som sagt ett riktigt bra spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag spelade ut det för ett par dagar sedan, och lyckades lösa allas öden. Ett mycket bra spel. Kan verkligen rekommendera det.

1
Skriv svar