Här köper du Red Dead Redemption 2 billigast

Avstängd

Kl 00 natten mot fredag börjar jag spela det. Självklart handlar man digitalt, orka vänta på posten och som någon fler sa, tänk om det skulle bli något fel på postgången så man får vänta hela helgen?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tänkte glida in på webbhallen på torsdag och kolla om de har det (har hänt förr) annars fredag morgon. Skulle det vara slutsålt blir det digitalt!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Då tänker du inte på serverkostnaderna när du handlar saker online via PSN/XboxLive
Du förväntar dig snabba hastigheter när du laddar ner
Det är en drös med andra personer som begär samma hastighet som du vid samma tillfälle
Elräkningen är nog ganska stor också när man driver, säkert tusentals servrar på olika delar i världen, bara för att du ska kunna tanka spelet.
Så klart blir det en premium produkt då, pga att tjänsten är så himla dyr att driva.

Jo det gör jag *verkligen*. Serverkostnaden per kund/inköp/nedladdning är extremt mycket mindre och väldigt mycket mer miljövänlig även om folk ofta glömmer bort att det - trots allt - finns. Med tanke på att nästan alla spel idag dessutom har day1-patch som du ändå måste ladda ner, och en "ständig" uppkoppling till Sony/MS så blir "kostnaden" ännu mindre intressant att ta hänsyn till. Båda bolagen är erkänt också intresserade av att synas i butikerna, och då måste de se till att butikerna också kan sälja spel och tjäna pengar på dem. Det handlar mer om "policy", men ur miljösynpunkt är det rätt befängt och i reda pengar får du som sagt betydligt mer för pengarna med en fysisk kopia som ju genom vidareförsäljning kan göra det mindre lönsamt att producera spelen.

Så jag vidhåller... Ur många aspekter är det smått bisarrt att digitala kopior är så mycket "dyrare" (även om de äldre titlarna ofta är väldigt mycket billigare digitalt eftersom butiker ofta inte orkar sänka priserna). Men det är än mer bisarrt att Rockstar-spel nästan inte förlorar i värde alls över tid till skillnad från alla andra spel. Att GTAV fortfarande är så "dyrt" är knäppt för oss som gillar solodelen - och vi är ju många - och tycker det är obegripligt att de inte gjort mer solo content. ...En bra anledning att liktusan vänta med inköp, för red dedd ånlajn klarar jag mig bra utan.

Medlem
Skrivet av snubben:

vet inte varför men mitt kostade 588 från spelbutiken och inte 548 som det står här.

Vet inte om det är såhär? Ibland har Spelbutiken olika pris på nordiska utgåvor (texten på baksidan är sve, dan, nor, fin.) och andra (engelska) upplagor. De nordiska brukar vara dyrare - färre upplagor. Kan det vara så? :-?

Medlem

Blir köp från elkjøp i norge. 489 Nok, tar det på väg hem från jobbet.
Eller om jag är lat och köper det vid midnatt digitalt... Nån som kommer ihåg vad dom tar på psn (us)?

Medlem

tröttnade stenhårt på gta pga det otroligt tråkiga gunplay ända sen gta 3. exakt samma laserpistol skytte.

Jämnför det med mafia 1 när du plockade upp en tommigun. Det tog lite tid o bemästra den.

Medlem

Eftersom jag sålde både xbox och ps tidigare så måste ny konsol införskaffas.

Då är PS4-bundlen med RDR2 absolut mest prisvärd. Tyvärr avskyr jag ju PS-kontrollerna. :/

Medlem
Skrivet av Exxo:

Eftersom jag sålde både xbox och ps tidigare så måste ny konsol införskaffas.

Då är PS4-bundlen med RDR2 absolut mest prisvärd. Tyvärr avskyr jag ju PS-kontrollerna. :/

det här är mitt problem också. jag har iofs xbox one s, men vill egentligen ha xbox one x eller PS4 pro, för att få ut mest av upplevelsen. men tusan att köpa en ny konsoll och i så fall vilken? gah... lär väl bli att spela på den jag har...

men jag älskar också xbox kontrollen. helt enkelt den som är skönast imo.

Medlem

Ni som inväntar eventuell PC-version och inte köper spelet till PS4/XBOX, hur låg är eran hype nivå inför detta spel? Jag menar om ni var taggade, riktigt taggade hade ni köpt till konsol OCH till PC när det kmr ut sen

KoP
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Verkligen naivt att tänka att Rockstar kommer göra ett bra spel, bara för att dom är Rockstar.
Folk glömmer gärna bort att Rockstar inte gjorde nå Singleplayer DLCs till GTAV, strippade ut massa saker som var bra med fyran och fokuserade enbart på Online efter när dom insåg att dom kunde sluka pengar från folk med mikrotransaktioner.

Nu när dom har tillkännagett att Online kommer komma till RDR2 också, det är en stor rödflagga.

Varför ska man ge pengar till något som är i stort sätt okänt? hur mycket har vi sett egentligen utöver gameplay trailers som är tungt skriptade?

Så vad har grejen med att dom inte gjort något sp dlc till GTA V att göra med någonting alls? Personligen var det inget jag saknade. Spelupplevelsen var fullgod ändå enligt eget tycke och online delen är faktiskt något jag ser fram emot till RDR 2 så man kan ha kul med polarna efter man klarat av sp-delen. Jag menar är kampanjen så lång som dom påstår i RDR 2 så behövs den nog knappast förlängas med massa dlc'er. ╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av epson55:

Ni som inväntar eventuell PC-version och inte köper spelet till PS4/XBOX, hur låg är eran hype nivå inför detta spel? Jag menar om ni var taggade, riktigt taggade hade ni köpt till konsol OCH till PC när det kmr ut sen

Tänker inte köpa till konsol av två anledningar, spelet är lockat på 30 fps + kontroller är en av de värsta sätten att styra en karaktär i ett spel.

Medlem

Jävlar vad lite folk köper det till Xbox one både fysisk skiva och digitalt. Total FIASKO för microsoft. När slänger de in handduken för gott undrar man

Medlem

@ghettoboi:

Minns själv att man övergav pc på 00-talet för ps3 och hade feta problem ibörjan med spaken men man lär sig med tiden och nu
är man en expert. Kanske lika snabb som på mus till pc eller micro sekunden efter

Medlem
Skrivet av submariner:

@ghettoboi:

Minns själv att man övergav pc på 00-talet för ps3 och hade feta problem ibörjan med spaken men man lär sig med tiden och nu
är man en expert. Kanske lika snabb som på mus till pc eller micro sekunden efter

Jag har varit borta från min PC i typ 5 månader och fy helvete vad jag aldrig vänjer mig med kontroller. Visst kan man ha kul ändå men det är mest frustrerande med att aima-överaima-kompensera-kompensera igen - död....

KoP
Medlem
Skrivet av submariner:

Jävlar vad lite folk köper det till Xbox one både fysisk skiva och digitalt. Total FIASKO för microsoft. När slänger de in handduken för gott undrar man

För att en poll på FZ representerar hela världen och dess Xbox användare? :'D

Nu får du ta och kamma dig.

Medlem
Skrivet av ghettoboi:

Tänker inte köpa till konsol av två anledningar, spelet är lockat på 30 fps + kontroller är en av de värsta sätten att styra en karaktär i ett spel.

Med tanke på att spelen är bäst optimerade till konsolerna så är det ett givet val.

Spelade igenom GTA V på XBOX och sedan på PC, tangentbord och mus var absolut inte optimalt.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Med tanke på att spelen är bäst optimerade till konsolerna så är det ett givet val.

Spelade igenom GTA V på XBOX och sedan på PC, tangentbord och mus var absolut inte optimalt.

Samma här, men föredrar definitivt tbord och mus.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Exxo:

Med tanke på att spelen är bäst optimerade till konsolerna så är det ett givet val.

Spelade igenom GTA V på XBOX och sedan på PC, tangentbord och mus var absolut inte optimalt.

Exakt, jag spelade några assassins creed förut med tangentbord och mus, det var hemskt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Eftersom jag sålde både xbox och ps tidigare så måste ny konsol införskaffas.

Då är PS4-bundlen med RDR2 absolut mest prisvärd. Tyvärr avskyr jag ju PS-kontrollerna. :/

Det fick bli en XBOX One X.

Samt Ultimate-utgåvan ifrån den digitala butiken. Absolut inte värt pengarna egentligen... men eftersom jag köper så pass få spel så tyckte jag det kvittar.

12
Skriv svar