Generation Zero beta

Medlem

@Maysay: Enligt mods på deras discord

Citat:

Avalanche_GrahamLast Thursday at 7:56 PM
35 PC, 40 console.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

F för hopp?! Trycker du på F med tummen då eller? Om inte, hur gör du om du ska hålla inne F medans du styr med wasd?

Du vet att F ligger precis till höger om D eller?
Pröva trycka på båda samtidigt med ditt pekfinger så ska du se att det går alldeles utmärkt, så varför i hela friden skulle jag använda tummen för det?
Är det något som låser dina fingrar till WASD eller?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd
Skrivet av Dave Lister:

Du vet att F ligger precis till höger om D eller?
Pröva trycka på båda samtidigt med ditt pekfinger så ska du se att det går alldeles utmärkt, så varför i hela friden skulle jag använda tummen för det?
Är det något som låser dina fingrar till WASD eller?

Du svarade inte på min fråga om hur du gör när du ska hålla inne F och styra samtidigt.
Är lösningen att trycka ner två tangenter med samma finger så är det i sig ett bevis på hur dumt det är att ha det så.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Du svarade inte på min fråga om hur du gör när du ska hålla inne F och styra samtidigt.
Är lösningen att trycka ner två tangenter med samma finger så är det i sig ett bevis på hur dumt det är att ha det så.

Har svarat på den många gånger redan, F och D trycker jag med samma finger samtidigt om det behövs, väldigt sällan man måste hålla ner hoppknappen konstant, behöver bara vicka fingret lite åt höger när det är på D för att trycka ner F medan jag fortfarande håller ner D, enormt enkelt tycker jag, fattar inte varför du ska ha så stort problem med det egentligen?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Har svarat på den många gånger redan, F och D trycker jag med samma finger samtidigt om det behövs, väldigt sällan man måste hålla ner hoppknappen konstant, behöver bara vicka fingret lite åt höger när det är på D för att trycka ner F medan jag fortfarande håller ner D, enormt enkelt tycker jag, fattar inte varför du ska ha så stort problem med det egentligen?

Måste hålla med PrinceToadstool, dina inställningar låter helt störda. Har ett tangentbord som anpassar sig efter vilket spel du startar och plockar, om man vill, de mest använda inställningarna folk använder i det aktuella spelet och jag har aldrig sett att något spel haft F som jump.

Medlem

Tror detta kan bli riktigt coolt när det är helt färdigt. Som sagt är det ju en del utveckling kvar. Betan kändes som en stabil grund att bygga ett riktigt fett spel på! Hoppas på detta

Inaktiv

@Dave Lister: Jag har ingen som helt intention att flyga på dig men utav nyfikenhet undrar jag varför du föredrar F som hoppknapp framför Space? Vad gör du med tummen istället för att hoppa?

Avstängd
Skrivet av Dave Lister:

Har svarat på den många gånger redan, F och D trycker jag med samma finger samtidigt om det behövs, väldigt sällan man måste hålla ner hoppknappen konstant, behöver bara vicka fingret lite åt höger när det är på D för att trycka ner F medan jag fortfarande håller ner D, enormt enkelt tycker jag, fattar inte varför du ska ha så stort problem med det egentligen?

hahaha, okej. ja, det är nog ett jättebra sätt.

Medlem

hoppa på F? haha.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kaealy:

Måste hålla med PrinceToadstool, dina inställningar låter helt störda. Har ett tangentbord som anpassar sig efter vilket spel du startar och plockar, om man vill, de mest använda inställningarna folk använder i det aktuella spelet och jag har aldrig sett att något spel haft F som jump.

Om dom låter störda så är det bara ni som inte kan tänka er att andra kanske föredrar annat än vad ni gör.
Jag är van att hoppa med F och ducka med C, har aldrig någonsin haft några problem med det, oavsett vad ni än säger.
Har dessutom sett många spel som använt F som Jump genom tiderna.

Skrivet av anon_119148:

@Dave Lister: Jag har ingen som helt intention att flyga på dig men utav nyfikenhet undrar jag varför du föredrar F som hoppknapp framför Space? Vad gör du med tummen istället för att hoppa?

Melee-attack


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Rolig diskussion detta med knapparna


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Rolig diskussion detta med knapparna

Visst är den?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skriv svar