NU LIVE! Halloween Steam sale 2018

Releasehästryttare
NU LIVE! Halloween Steam sale 2018

Så nästa vecka borde den årliga halloween Steam rean börja (obekräftat från Vavle än så länge)

Vilka spel har ni väntat på och kommer plocka upp om priset är rätt?

Moderator | Testpilot

Jag är mest sugen på att plocka upp Fallout 4 faktiskt. Spelat alla de tidigare spelen och har gillat dem allihopa i viss mån. Haft problem med att börja 4an då folk snackat mycket om att mycket RPG-moment är som bortblåst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väntade på Shadow of the Tomb Raider men tyckte förra veckans rabatt var tillräckligt så nu vet jag inte.. kanske Evil Within 2? Hoppas även på Assassin's Creed: Origins, Fox n Forests och Rain World men tror inte rabatten blir särskilt hög (om alls) på dessa.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Får nog bli lite Xcom för mig. Åtminstone 2an.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Hoppas på total war warhammer och just xcom

Medlem

Känns trist att säga det men inget tyvärr

Medlem

Jag har väntat på ett bra pris på Nier: Automata ett bra tag nu. Av någon anledning har det en tendens att prissänkas just som jag får skitont om pengar och inte kan köpa något spel, bara för att bumpas upp till fullpris igen i tid till att jag får pengar igen. Jag har stora förväntningar på spelet, men jag betalar inte 50 euro för ett 18 månader gammalt spel som jag dessutom kommer att behöva modda till eftersom det verkar som att en massa portningsproblem lämnats opatchade.

Men första Nier var ett av mina favoritspel, och jag älskar Platinum Games, så någon gång kommer jag definitivt att haffa uppföljaren.

Gen
Medlem

Har man hängt på reor de senaste åren så känner man igen det mesta och har man köpt det mesta finns mao sällan något nytt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är mest sugen på att plocka upp Fallout 4 faktiskt. Spelat alla de tidigare spelen och har gillat dem allihopa i viss mån. Haft problem med att börja 4an då folk snackat mycket om att mycket RPG-moment är som bortblåst.

Körde det en timme innan jag lade ner det pga låst FPS (60), svinjobbig stuttering och andra tekniska problem. Hoppas att det är ett bättre spel idag.

Skrivet av Ercarret:

Jag har väntat på ett bra pris på Nier: Automata ett bra tag nu. Av någon anledning har det en tendens att prissänkas just som jag får skitont om pengar och inte kan köpa något spel, bara för att bumpas upp till fullpris igen i tid till att jag får pengar igen. Jag har stora förväntningar på spelet, men jag betalar inte 50 euro för ett 18 månader gammalt spel som jag dessutom kommer att behöva modda till eftersom det verkar som att en massa portningsproblem lämnats opatchade.

Men första Nier var ett av mina favoritspel, och jag älskar Platinum Games, så någon gång kommer jag definitivt att haffa uppföljaren.

Räckte med Special-K för mig. Enda dåliga är att det är ospelbart i 4K så 1080p var ett måste men med Special-K samt 8xAA så ser det helt okej ut och flyter på perfekt på TVn. Sen är art design från början väldigt simpel på sitt sätt så det är inte direkt ett visuellt fantastiskt spel (enligt mig iaf).

Medlem

@Gen: Är det FAR-modden, för det är den som jag har hört ska fixa den främsta bekymrena? Sedan finns det väl en del "vanliga" moddar också, men de är ju mindre viktiga.

Medlem
Skrivet av Gen:

Körde det en timme innan jag lade ner det pga låst FPS (60), svinjobbig stuttering och andra tekniska problem. Hoppas att det är ett bättre spel idag.

Är det samma situation i game of the year edition?

Håller själv utkik efter mooncrash som är som ett tillägg till Prey som enligt mig är en av de bästa spel som släppts på senare tid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Ponny

Jag känner mig själv. Nu sitter jag här och säger "INGET!"
... Så blir det nästa vecka och Visa-kortet åker fram för "Det är ju så billigt!"

Mitt svar blir alltså "Får se". Något blir det. Finding Paradise, kanske. Eller Metro-spelen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Quarantine Circular, Omensight, Crossing Souls, This is the Police 2 ... och förmodligen något mer.

Gen
Medlem
Skrivet av Ercarret:

@Gen: Är det FAR-modden, för det är den som jag har hört ska fixa den främsta bekymrena? Sedan finns det väl en del "vanliga" moddar också, men de är ju mindre viktiga.

Ja precis, körde den och allt blev tip-top.

Skrivet av magma:

Är det samma situation i game of the year edition?

Håller själv utkik efter mooncrash som är som ett tillägg till Prey som enligt mig är en av de bästa spel som släppts på senare tid.

Gissningsvis kan det iaf inte vara sämre Dock hade jag personligen googlat på det där med FPS låset (om du nu sitter på en 144Hz skärm eller liknande).

Medlem

Har redan så många spel att spela.. kör igenom Dishonored 2 för tillfället, Sen batman Arkham Knight, Assassins creed rogue, Prey, Ori and the blind forest, Rayman legends osv osv osv. plus spel man aldrig blir färdig med... Fallout 4 exv... puh!
Tur att det är för kallt för att köra motorcykel nu så man får lite tid för spel -_-


signatur

Ducati Streetfighter 848

Redaktör
Ponny

Hoppla! Nu verkar det som om flera olika datum på olika reor har läckt. PC Gamer rapporterar:

Halloween-rean: 29 oktober–1 november
Höstrean: 21–27 november
Vinterrean: 20 december–3 januari


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare

@Fredrik Eriksson: Japp, Måndag kl 19 va min gissning.

Medlem
Skrivet av Gen:

Har man hängt på reor de senaste åren så känner man igen det mesta och har man köpt det mesta finns mao sällan något nytt.

Körde det en timme innan jag lade ner det pga låst FPS (60), svinjobbig stuttering och andra tekniska problem. Hoppas att det är ett bättre spel idag.

Räckte med Special-K för mig. Enda dåliga är att det är ospelbart i 4K så 1080p var ett måste men med Special-K samt 8xAA så ser det helt okej ut och flyter på perfekt på TVn. Sen är art design från början väldigt simpel på sitt sätt så det är inte direkt ett visuellt fantastiskt spel (enligt mig iaf).

Fallout 4 är väl dock inte låst i 60fps? Jag har spelat det i 76fps i 250+ timmar utan problem?

FM-guru
F.d. Sisyr

Spanat på lite coopspel jag + vänner börjar tröttna på de lir vi redan kör. Don't Starve Together, kanske.

Medlem

Höst troligt blir det ingenting.. Black Friday om 1 månad däremot

Medlem

Divinity Original Sin/Enhanced edition 39.99€ på Steam efter så många år, visst har det varit på rea för 19.99€ förut men jag hoppas på 5-10€


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Då ska vi se. På önskelistan i år har vi:
1. Middle-earth™: Shadow of War™
2. Mafia III
3. Far Cry® 5
4. Wolfenstein II: The New Colossus

Men det blir troligtvis på vinterrean istället, för nu är det dags för ny skärm och nya komponenter istället.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är mest sugen på att plocka upp Fallout 4 faktiskt. Spelat alla de tidigare spelen och har gillat dem allihopa i viss mån. Haft problem med att börja 4an då folk snackat mycket om att mycket RPG-moment är som bortblåst.

Jag hade sagt så att New Vegas är ett RPG med FPS/Action-inslag, medan Fallout 4 är mer utav ett Shooter/Action-RPG. Det finns RPG-element absolut men det är inte så värst djupgående som i New Vegas till exempel. Med det sagt, jag har haft vansinnigt roligt i FO4 men jag tror nog det kräver att man själv skapar sitt äventyr lite. Hitta stilen som passar dig för Bethesda är ganska dåliga med att säga till dig hur du ska spela.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Fallout 4 är väl dock inte låst i 60fps? Jag har spelat det i 76fps i 250+ timmar utan problem?

Jag undrar det också. Det brukade vara låst på 60 utan tvekan men efter senaste patchar så defaultar mitt spel till 100 FPS(min refreshrate). Har sett till så att Vsync är igång och japp, allt standard. Helt ny installation.

Medlem

klippte fallout new vegas ultimate edition för 12 euro pås team idag. vet att det är grymt men missade att spela det, så det lär bli jävla skoj


signatur

//monster

Medlem

@uberpwnage2.0:

Du kan få tag i Fallout 4 för hundralappen på GreenManGaming. Dom kör 50% på massa Fallout-titlar och ytterligare 15% med kod under "VIP"-fliken när man är inloggad. Billigare än så blir det inte. Givetvis är det Steam-nyckel satt man får spelet till sitt steam-bibliotek.

Köpte Fallout 4 själv igår faktiskt och som det redan pratats på här så har jag vart orolig att spelet skall vara låst till 60FPS, vilket det va vid release. Men har inte provat spelet själv än men det skall vara upplåst FPS som det också pratats om i denna tråd.

Medlem

Assassin's Creed: Origins

Medlem

Blir inget denna rea, för mycket backlogg utan Street fighter V, Total War Warhammer 2 samt Shodow of war DLC:na får vänta till vinterrean.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag undrar det också. Det brukade vara låst på 60 utan tvekan men efter senaste patchar så defaultar mitt spel till 100 FPS(min refreshrate). Har sett till så att Vsync är igång och japp, allt standard. Helt ny installation.

Vad är v-sync exakt? Ser alltid inställningen men inte greppat syftet.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Divion:

@uberpwnage2.0:

Du kan få tag i Fallout 4 för hundralappen på GreenManGaming. Dom kör 50% på massa Fallout-titlar och ytterligare 15% med kod under "VIP"-fliken när man är inloggad. Billigare än så blir det inte. Givetvis är det Steam-nyckel satt man får spelet till sitt steam-bibliotek.

Köpte Fallout 4 själv igår faktiskt och som det redan pratats på här så har jag vart orolig att spelet skall vara låst till 60FPS, vilket det va vid release. Men har inte provat spelet själv än men det skall vara upplåst FPS som det också pratats om i denna tråd.

Men är det DLC räknat också?

EDIT: Nej... Personligen är det bara den som är intressant. Tack ändå!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Fallout 4 är väl dock inte låst i 60fps? Jag har spelat det i 76fps i 250+ timmar utan problem?

Skrivet av Luciphear:

Jag undrar det också. Det brukade vara låst på 60 utan tvekan men efter senaste patchar så defaultar mitt spel till 100 FPS(min refreshrate). Har sett till så att Vsync är igång och japp, allt standard. Helt ny installation.

Så det är numera patchat till 100fps istället? Det var ju faktiskt trevligt. Kanske dags att testa det igen då?

123
Skriv svar