Bästa Vilda västern-spelen till pc? (I väntan på ni-vet-vad)

Redaktör
Ponny
Bästa Vilda västern-spelen till pc? (I väntan på ni-vet-vad)

Okej, det där FZ-oraklet tror att det inte är en fråga om, utan när Red Dead Redemption 2 släpps till pc. För GTA V tog det ju dock ett och ett halvt år så, jo, väntan lär hur som helst bli seg. "Men pc då?" är ungefär den vanligaste frågan som dyker upp när Red Dead 2 är på tapeten.

Vare sig Red Dead Redemption eller Red Dead Revolver finns ju pc, så i väntan på (eventuella) Red Dead 2 till pc, vad finns det för Vilda västern-äventyr att roa sig med? Jag har personligen fått upp ögonen för Desperados III. Problemet? Det släpps ju inte förrän 2019 nån gång. Jag skulle inte heller ha något emot om Far Cry gjorde en twist och tog oss till Vilda västern en vacker dag. Kan de ta oss till stenåldern, så...

Men nu då? Kom igen. Hit me with your (bokstavligen) best shot.
Jag gör så att jag löpande fyller i en lista här i startposten i takt med att tipsen förhoppningsvis trillar in.


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare
Medlem

Enda som dyker upp i huvudet var nåt där man slängde en dynamitgubbe i ett utedass. Ingen aning om vad det var för spel och detta är enda western moment som dyker upp för mig i PC väg haha

Någon som kommer ihåg vad det kan ha varit?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Vet att jag tyckte att GUN var rätt kul när det begav sig.
https://store.steampowered.com/app/2610/GUN/


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gen
Medlem

Call of Juarez : Gunslinger

Lite go FPS action, whiskeyröster och ball story.

Releasehästryttare
Skrivet av N_micke:

Enda som dyker upp i huvudet var nåt där man slängde en dynamitgubbe i ett utedass. Ingen aning om vad det var för spel och detta är enda western moment som dyker upp för mig i PC väg haha

Någon som kommer ihåg vad det kan ha varit?

Blood kanske?

Medlem

Gillade första Call of Juarez när det kom men det var ju åratal sen och det kan ha åldrats riktigt dåligt. Wasteland 2 har ju viss western-känsla men är ju inte riktigt western. Tyvärr är det riktigt jäkla ont om westernspel till PC av nån märklig anledning, tycker att det borde vara en perfekt setting för t.ex. ett RPG i stil med Wasteland 2 om inte annat.

New Vegas har ju som sagt lite western-aspekter också, fina western-vapen etc.

Redaktör
Ponny

@Devan: Fallout New Vegas är inget jag på studs kopplar till Vilda västern, men ju mer jag tänker på det... Slänger in West of Loathing i högen. Okej, det stillar kanske inte Red Dead 2-abstinens, men ändå!


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare

New california släpptes idag, om man vill köra en jätte mod till new vegas

https://www.moddb.com/mods/falloutprojectbrazil

Avstängd

LucasArts klassikern Outlaws (1997)

Medlem

Desperados


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Snabbspolade igenom men det var en ensam dynamitgubbe vill jag bestämt minnas.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Inte säker men jag har för mig att man kunde göra det i Outlaws

Medlem
Medlem

Inte att glömma 12 is Better Than 6, kan liknas vid Hotline Miami i västern.

Fragtjuv

Det här är nog det bästa korta western-spelet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av N_micke:

Enda som dyker upp i huvudet var nåt där man slängde en dynamitgubbe i ett utedass. Ingen aning om vad det var för spel och detta är enda western moment som dyker upp för mig i PC väg haha

Någon som kommer ihåg vad det kan ha varit?

Outlaws är det.

OT: Westerado, Mad Dog McCree

Medlem

Förvisso rymdcowboys men Gunman Chronicles (Fanns till o med en recension på FZ)


signatur

no remorse

Medlem

Finns det nått som ser ut som det är gjort detta århundradet ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ni har rätt av vad jag kan se på bilder.

Skrivet av PcGamer:

Inte säker men jag har för mig att man kunde göra det i Outlaws

Skrivet av Fr0gg0.:

Outlaws är det.

OT: Westerado, Mad Dog McCree

Mad dog, har för mig vi hade något som hette så också. Typ gatling Gun på framsidan. Fasen om det inte var till macintosh till o med...fick igång det en (1) gång innan det hackade totalt o kraschade


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Wild Guns Reloaded finns på Steam

Medlem
Skrivet av N_micke:

Enda som dyker upp i huvudet var nåt där man slängde en dynamitgubbe i ett utedass. Ingen aning om vad det var för spel och detta är enda western moment som dyker upp för mig i PC väg haha

Någon som kommer ihåg vad det kan ha varit?

Chansar på Redneck Rampage.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns väl inte till PC?

Medlem

Glöm inte "a fistful of Gun". Perfekt spel å dra igång på lanen fram på småtimmarna

https://youtu.be/1SDlUemKeqY


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Finns det nått som ser ut som det är gjort detta århundradet ?

Endast Call of Juarez och Hard West.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Finns väl inte till PC?

Såg inte att det var endast PC, men man kan alltid emulera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Westernspelen har varit klart underrepresenterade i mitt spelande men en jag minns är Dust - A Tale of the Wired West från 1995. Det var ett peka-klicka pussel-rollspel kan man säga. Året var 1882 och man har anlänt till en liten dammig håla i New Mexico vid namn Diamondback. Där går man går runt och talar med olika personer och snart är man insyltad i allehanda planer som drivs av folk med tvivelaktig karaktär. Rykten om en gömd indianskatt dyker också upp och kanske det kan vara nåt att nysta i?
Spelet har väl knappast åldrats med värdighet men det var ganska roligt vill jag minnas. Just karaktärerna och dialogerna är det jag minns gjorde mest intryck. Det hände att man dog och då hamnade man i en kista. En bister begravningsentreprenör såg på en och sa "It was a fine coffin. The best we could get!" Sen hamrade han på locket.

Gameplay från Dust

Medlem
Skrivet av N_micke:

Ni har rätt av vad jag kan se på bilder.

Mad dog, har för mig vi hade något som hette så också. Typ gatling Gun på framsidan. Fasen om det inte var till macintosh till o med...fick igång det en (1) gång innan det hackade totalt o kraschade

Oyeah !
Ett gammalt hederligt gammalt shooter spel, med live-skådisar. Hittade introt här.

Hard West är annars riktigt jävla bra. Grym, hårdkokt story med en berättarröst som druckit lite för mycket whisky och tagit en eller två cigarrer för mycket.

Medlem

Jag spelade igenom Call of Juarez: Bound in Blood på PC i somras. Helt okej pang-pang.

Jag hittade den här trevliga FZ-recensionen. Där står bland annat:

Citat:

Spelet glänser när jag får rida genom öppna landskap och sedan trava in i en trästad jag vet är full av polisongprydda personer som inte vill annat än att ge mig ett par nya kroppsöppningarna och jag får återgälda deras önskan.

Håller med helt!

Trailer:

12
Skriv svar