Nu kan Red Dead Redemption 2 förladdas

Robot
Nu kan Red Dead Redemption 2 förladdas
Medlem

+ Allt som Rockstar skapar!


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Releasehästryttare
Medlem

Blev som alltid med rockstar spel ett fysiskt exemplar. Fast jag ångrar det lite med gta V som låg på typ 8 dvd skivor till PC 🙄

Medlem

Blir till att sitta med chips o öl o kolla på en nedladdningsmätare ikväll då.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Läste

Citat:

ligger på svettiga 750 kronor

som vettiga 750 kronor och satte lite i halsen.

750 riksdaler för den digitala versionen? Fattar inte den prissättningen...

Blir till att vänta på PC-releasen i vilket fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Såg också det, 750kr för digitala utgåvan utan någon som helst förpackning. Man får inte med alla uppdrag heller, inte för att jag tror att de som kommer med originalspelet inte kommer räcka, men kom igen. Detta är ett skämt.

Saknar hur spelförpackningarna var på 90-talet. Inga specialversioner eller "100 000" olika upplagor, bara en version som de flesta hade råd med och man fick med hela spelet! Stora och färggranna med mycket innehåll. Platsar fint på hyllan också. Visst, man kan ju alltid köpa collectors, men då snackar vi 1200kr+.

Lite off-topic, läste i en katalog från 92 från Nallens leksaker. Samtliga konsolspel till både SNES och genesis (sega megadrive) låg på 500-700kr där sportspelen kostade mer av någon anledning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hmm blir att vänta på någon rea framöver.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av magma:

Såg också det, 750kr för digitala utgåvan utan någon som helst förpackning. Man får inte med alla uppdrag heller, inte för att jag tror att de som kommer med originalspelet inte kommer räcka, men kom igen. Detta är ett skämt.

Saknar hur spelförpackningarna var på 90-talet. Inga specialversioner eller "100 000" olika upplagor, bara en version som de flesta hade råd med och man fick med hela spelet! Stora och färggranna med mycket innehåll. Platsar fint på hyllan också. Visst, man kan ju alltid köpa collectors, men då snackar vi 1200kr+.

Lite off-topic, läste i en katalog från 92 från Nallens leksaker. Samtliga konsolspel till både SNES och genesis (sega megadrive) låg på 500-700kr där sportspelen kostade mer av någon anledning.

Har för mig att Snes spelen ofta låg på 699 kr i dom butikerna där jag bodde. Har dock inte så stor koll på det då jag endast spelade på PC på den tiden.

750 kr för en digital kopia förstår jag inte alls. Blir att beställa en fysisk kopia för 585 kr ink frakt.

Medlem
Medlem

Digitala Ultimate Edition köpt för länge sen. Rockstar, bara ta mina pengar

Sjukt sugen, men min backlog är alldeles för stor, får bli detta efter jul antar jag, bättre pris då också kanske Spelgudarna är verkligen barmhärtiga nuförtiden!

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Skillnaden ligger kanske i att förr köpte man ett spel och spelade det om och om igen eller så var det så svårt att man aldrig klarade det men spelade det väldigt länge.

Nu spelar man knappt klart spelen man köper så man lägger nog ut mer på spel vilket gör att det känns dyrare kanske. Förr var väl backlogg av spel man inte hunnit spela men köpt/ska köpa inte direkt vanligt i den uträckning det är idag. Man nöjde sig med några av titlarna.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Skillnaden ligger kanske i att förr köpte man ett spel och spelade det om och om igen eller så var det så svårt att man aldrig klarade det men spelade det väldigt länge.

Nu spelar man knappt klart spelen man köper så man lägger nog ut mer på spel vilket gör att det känns dyrare kanske. Förr var väl backlogg av spel man inte hunnit spela men köpt/ska köpa inte direkt vanligt i den uträckning det är idag. Man nöjde sig med några av titlarna.

Det är väl ändå högst individuellt tycker jag. ARMA2+2000 timmar, ARMA3 +1500 timmar, M&B Warband +1000 timmar samt att jag i samtliga Total War har ett par hundra timmar.

Senast spelet jag köpte var Vermintide 2 där har jag 990 timmar, det kom i mars.

Tråddemonen
Testpilot

Härligt. Har gott om tid att få ner allt innehåll på ett segt bredband.

KoP
Medlem

599:- på Discshop. Bokat å klart.

KoP
Medlem
Skrivet av Dunder:

Läste
som vettiga 750 kronor och satte lite i halsen.

750 riksdaler för den digitala versionen? Fattar inte den prissättningen...

Blir till att vänta på PC-releasen i vilket fall.

Har för mig att digitala versioner av spel måste hålla ett högre pris pga att dom inte får konkurrera med butiker som säljer spel i fysiskt form (det var någon som sa det här på FZ i någon annan tråd för inte så länge sedan).

Medlem
Skrivet av KoP:

Har för mig att digitala versioner av spel måste hålla ett högre pris pga att dom inte får konkurrera med butiker som säljer spel i fysiskt form (det var någon som sa det här på FZ i någon annan tråd för inte så länge sedan).

750kr är ändå lite i överkant?
Normalt sett brukar ju nya spel ligga på 639-649kr på PSN? Så det är ändå en 100-lapp extra mot vad de brukar ta för digitala spel.

Redaktör
Skrivet av KoP:

Har för mig att digitala versioner av spel måste hålla ett högre pris pga att dom inte får konkurrera med butiker som säljer spel i fysiskt form (det var någon som sa det här på FZ i någon annan tråd för inte så länge sedan).

Det finns ju ingen konkurrens i Sonys och Microsofts digitala butiker, det höjer förstås priset. Att Sony/MS skulle vara förbjudna att sätta vilket pris de vill i sina egna digitala butiker för att gynna fysiska konkurrenter har jag svårt att tro - det är ju en fri marknad. Låter mer sannolikt att de prissätter digitalt utifrån kalkyler om vad som ger högst vinst i slutändan.


signatur
Avstängd

Jag kunde inte hålla mig så förbokade det idag och har börjat ladda ner. 20gb laddat av 92gb på ca 4-5 timmar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Beror på vart man letade. Köpte sonic 1,2 och 3 på release för 400kr på Liljehallen som det hette på den tiden. Det dyraste spelet jag köpt kostade 500kr och det var när quake 3 kom ut. Andra spel kunde man hyra. Beror ju också på om du jämför pc och konsol. I det här fallet är det digitalt och då tycker jag inte att det borde kosta mer än 400kr max. RDR 2 kommer antagligen att sälja som mjukglass under en varm sommardag i alla fall.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Skillnaden ligger kanske i att förr köpte man ett spel och spelade det om och om igen eller så var det så svårt att man aldrig klarade det men spelade det väldigt länge.

Nu spelar man knappt klart spelen man köper så man lägger nog ut mer på spel vilket gör att det känns dyrare kanske. Förr var väl backlogg av spel man inte hunnit spela men köpt/ska köpa inte direkt vanligt i den uträckning det är idag. Man nöjde sig med några av titlarna.

Ligger mycket i det du säger. Mina 400kr som jag la på unreal när det kom 1998 har jag spelat om minst 20 gånger. Sen kom gold och köpte det också på grund av uppdatering inför modernare hårdvara. Annars är det wolfenstein the new order, doom 2016, bishock och metroserien som jag har spelat om nu mest.

Känner igen det där. Varför inte utveckla ett bra spel från början och få det att hålla flera år? Nej, idag ska man pumpa ut ett nytt varje år (se BF och COD-serien). Se quake 3... lever än idag. Quake champions försöker imitera detta men fått det betydligt svårare då industrin inte ser lika ut idag som den gjorde då.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Det är väl ändå högst individuellt tycker jag. ARMA2+2000 timmar, ARMA3 +1500 timmar, M&B Warband +1000 timmar samt att jag i samtliga Total War har ett par hundra timmar.

Senast spelet jag köpte var Vermintide 2 där har jag 990 timmar, det kom i mars.

Ja så är det såklart. Är man en multiplayer-spelare så brukar man inte köpa lika mycket. Ungefär som jag fast att jag mest kört Battlefield-spelen genom åren. En anlending till varför folk tycker det är dyrt kan vara för att film och musik nu mest konsumeras genom digitala tjänster där man får se hur mycket man vill för en summa/ månad jämfört med förr när ett album på CD kunde kosta 150-200spänn och samma med film. Då känns det helt plötsligt dyrt jämfört med t.ex. Spotify/Netflix.
Spelen säljs jue fortfarande styckvis oftast.

Medlem
Skrivet av magma:

Såg också det, 750kr för digitala utgåvan utan någon som helst förpackning. Man får inte med alla uppdrag heller, inte för att jag tror att de som kommer med originalspelet inte kommer räcka, men kom igen. Detta är ett skämt.

Saknar hur spelförpackningarna var på 90-talet. Inga specialversioner eller "100 000" olika upplagor, bara en version som de flesta hade råd med och man fick med hela spelet! Stora och färggranna med mycket innehåll. Platsar fint på hyllan också. Visst, man kan ju alltid köpa collectors, men då snackar vi 1200kr+.

Lite off-topic, läste i en katalog från 92 från Nallens leksaker. Samtliga konsolspel till både SNES och genesis (sega megadrive) låg på 500-700kr där sportspelen kostade mer av någon anledning.

Marginalerna var ju bättre på den tiden. Ett AAA-spel på 90-talet kunde ett gäng på kanske 5-15 personer svänga ihop på ett år eller två. Idag krävs det hundratals människor i 5-7 år.

Ett spel kostar lika mycket, trots att inflationen gjort sitt. Spel är alltså billigare nuförtiden.

Avstängd

Man kan ju hoppas att det blir någon glitch i ps4 store så man kan börja spela det tidigare, har hänt förr!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jahopp, då ligger koden på PS4:an... Lite som att gå och titta på klapparna under granen nu då! Det här med förladdning, är det bara för att man vill sprida ut nedladdningarna lite så att inte servrarna brakar på fredag eller? Annars känns det ju lite surt att man inte kan börja spela nu när man ändå har spelet.

Avstängd
Skrivet av frans:

Jahopp, då ligger koden på PS4:an... Lite som att gå och titta på klapparna under granen nu då! Det här med förladdning, är det bara för att man vill sprida ut nedladdningarna lite så att inte servrarna brakar på fredag eller? Annars känns det ju lite surt att man inte kan börja spela nu när man ändå har spelet.

Ja jag antar att det är för att sprida ut. Skulle vara kul att veta hur många förbokningar det är online, men antar att det är massor!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Folk klagar på att de digitala priserna är så himla höga
Inget stoppar Sony / Microsoft att höja priserna ännu mer, till t.ex. 900 för standard versionen.
It's all about business, och dom skiter fullständigt i dig
Dom som vill ha digitalt, dom kommer punga ut dom pengarna även om den fysiska ligger på 500-600kr


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ledig på fredag och vill kunna spela vid tolvslaget natten från torsdag, så fick bli digitalt.
Pre-loaden var klar på några timmar!

Medlem

Jag kan inte ladda ner ngt - enbart en några megabyte stor app - resterande delen är kvar i countdown till fredag.

12
Skriv svar