Destiny 3 påstås bli mer hardcore och rollspelsfokuserat

Robot
Destiny 3 påstås bli mer hardcore och rollspelsfokuserat

Ryktesdags, så fram med saltkaret.

#bungie, #destiny, #destiny-3


Medlem

Jag spelade aldrig The Division så den jämförelsen går lite över huvudet på mig, men mer rollspel är sällan fel. Jag tyckte att levelsystemet i Destiny 2 var så förbenat tråkigt. Det kändes som att man hade maxat en klass efter kanske 10-12 levels eller något sådant, vilket var trist som satan.

Open world-PvP låter även det rätt intressant.

Medlem

Open world pvp och pve. Exakt det jag ville ha med 1:an. Detta borde varit destiny från början. De körde bethesda tänket, det du kan se där kan du gå. Hade blivit rätt episkt.

Medlem

3e gången gillt?

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

3e gången gillt?

Det skumma är att de hade allting rätt iom The Taken King. Enligt mig har de fubblat till det efter detta, speciellt i tvåan.

Medlem

Kanske blir vad ettan borde varit då. Ville ha ett open-world Halo-style men fick ett linjärt och tråkigt spel utan djup

Medlem

Nej tack, den tabben gör jag inte om igen.

Relik 📜
Skrivet av Nioreh:

Det skumma är att de hade allting rätt iom The Taken King. Enligt mig har de fubblat till det efter detta, speciellt i tvåan.

Lite samma med tvåan ändå. Med Forsaken tycker jag det blev ett mycket bättre spel, värdig efterföljare till ettan. För mig är det stora frågetecknet mera hur fan Bungie lyckades göra om exakt samma missar igen. Är som att de helt glömde alla lärdomar från första spelet.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Lite samma med tvåan ändå. Med Forsaken tycker jag det blev ett mycket bättre spel, värdig efterföljare till ettan. För mig är det stora frågetecknet mera hur fan Bungie lyckades göra om exakt samma missar igen. Är som att de helt glömde alla lärdomar från första spelet.

Skulle nog säga otroligt att dom har lyckats dra den här hoaxen igen skapar super hype för ett spel som visar sig vara en letdown men lovar massor och att de bara är start och ber om ursäkt (som inte är en riktigt ursäkt) sen försöker dom mjölka spelarna tills det nästan blir för mycket men dom försöker bara mer och mer tills dom känner att de är dags att släppa en decent expansion för att "make up for it" så att det mot slutet börjar få bra hype igen tills dom kan släppa nästa nr och starta om det.

Fool me once shame on you fool me twice shame on me fool me thrice and ur head's will be cut of clean

Medlem

Lite sugen att köpa Legendary edition av Destiny 2 till PC. Är det något att ha? Har inte lirat Destiny 1.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Lite sugen att köpa Legendary edition av Destiny 2 till PC. Är det något att ha? Har inte lirat Destiny 1.

Ja alltså gillar du skjutspel och rollspel som Diablo där man jagar loot så visst. Skulle ju dock säga det är roligast att lira i en klan tillsammans med andra så man kan köra raids osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Lite samma med tvåan ändå. Med Forsaken tycker jag det blev ett mycket bättre spel, värdig efterföljare till ettan. För mig är det stora frågetecknet mera hur fan Bungie lyckades göra om exakt samma missar igen. Är som att de helt glömde alla lärdomar från första spelet.

Problemet med Destiny 2 Vanilla är att det mesta med det hade dom utvecklat redan innan The Taken King och Rise of Iron var släppt, därför kom allt sånt som förbättrade Destiny 1 med dom två Expansionerna inte med i grund-2:an, och dom fick lägga till allt det i Forsaken-expansionen igen >_<
Riktigt stort snedsteg av dom att göra så...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Är det inte så dom säger varje gång? Jag gillade dock Destiny 2 mer än Destiny 1. Även om jag inte spelar så mycket i dag (inte alls på 4 månader).


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja alltså gillar du skjutspel och rollspel som Diablo där man jagar loot så visst. Skulle ju dock säga det är roligast att lira i en klan tillsammans med andra så man kan köra raids osv.

Jag brukar jämföra det lite med Borderlands 2, minus galningar. Mycket grind efter loot plus PvP och raids.

Moderator | Testpilot
Skrivet av 73mpl4R:

Jag brukar jämföra det lite med Borderlands 2, minus galningar. Mycket grind efter loot plus PvP och raids.

Yup. Inte alla som vet vad det är så bara att nämna "Det är som Borderlands" hjälper inte alltid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det behöver komma nån till aktör på marknaden som gör stora open world-action-rpg för single player. Tycker de borde satsa på det i stället för PvP. Det kan ju fan gå 10 år mellan varje stora Bethesda-spel för SP.

Medlem

Jag har nästan precis börjat spela Destiny 2, spelade inte första spelet. Tycker att det är väldigt roligt. Gillar det skarpt!

Medlem

Fool me once shame on you.

Fool me twice shame on me.

Destiny är skit. Punkt. Håll er borta.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Destiny 1 var ett skämt, halva spelet var låst om man inte kände massa andra som spelade för du kunde inte queua med randoms för att komma åt raids....

2.an tröttnade jag på innan jag ens kom till den punkten att jag skulle se om de ändrat.

Medlem

De har haft två chanser, där de visat att de inte kunnat göra det de lovade utan att du måste lägga ner mer pengar eller göra ett givande spel.. Så pass!

1
Skriv svar