Onsdags-streamen bjuder: Overkill's The Walking Dead

Robot
Onsdags-streamen bjuder: Overkill's The Walking Dead
Releasehästryttare

Ill be there, men beta nyckel när det bara är 1 dag kvar av betan?

Medlem

@Devan: Bättre än inget!

Medlem
Medlem

@Devan: betan förlängs troligtvis så dont worry

Medlem

Såg bättre ut än förväntat imo!

Medlem

Ser riktigt trevligt ut.

Medlem

Kul! Ser bra ut!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Devan:

Ill be there, men beta nyckel när det bara är 1 dag kvar av betan?

Tyckte jag läste någonstans att idag är sista dagen, men att de sagt att de förlänger betan tills söndag om x antal miljoner zombies hinner dödas eller nåt sånt Norpade precis en nyckel via streamen så hoppas att betan håller i sig ett par dagar till i alla fall!

Medlem
Kul..

Ser riktigt bra ut, positivt överraskad

Medlem

Beta... låter kul.

Medlem

Worth a buy (youtube) sågade spelet längs fotknölarna. Och ärligt talat så ser det inge vidare ut tyvärr

Medlem
Skrivet av Battlepants:

Worth a buy (youtube) sågade spelet längs fotknölarna. Och ärligt talat så ser det inge vidare ut tyvärr

Han gillar ju dock att haka upp sig på enskilda saker och sen älta dem genom hela videor. Han verkar ju vara överens med FZ om att första banan inte är så rolig. Skillnaden är att FZ rycker på axlarna och säger "fast de här andra två var ju mycket roligare!" medan han inte kan släppa det. FZ tycker att spelet är spännande, atmosfäriskt och tillfredsställande när man kör en taktisk framfart med sina vänner. Han nämner inte det öht, utan verkar bara ha spelat solo eller med en vän och haft tråkigt för att det gick dåligt.

Det är samma som när han sågar Escape from Tarkov. Han har ju ägnat åtminstone två videor åt att fullkomligt rata spelet samt dess fanboys på grund av pay-2-win-modellen. Jag har aldrig spelat det spelet själv, men den sansade diskussionen jag läst i ämnet verkar ändå mena att de fördelarna du köper dig till är försumbara och att han blåser saker ur proportion (som han gärna gör).

Sen älskar han ju att hata på aspekter i spelet som är "immersion breaking", trots att ett spel kanske inte ens utgivit sig för att vara verklighetstroget till den grad han förväntar sig. Jag har sett lite för många av hans videor där hans förväntningar är omotiverat högt ställda, vilket leder till att han sitter och bara fräser i två minuter åt en liten skitsak.

Medlem

Såg intressant ut, hur länge håller betan på? Är det någon ide att skriva upp sig?

Medlem

Det var riktigt kul att se er spela. Den första banan var riktigt urtråkig och jag var skeptisk. Men jag vart glad att jag gav det en chans och forstatte kolla då spelet växte och de andra banorna/uppdragen var mycket intressantare. Det känns dock som ett spel man måste vara 2 på och som ni sa, samt folk i chatten skrev, att det måste vara med någon man känner. Kanske blir ett köp när priset gått ned, men inget fullpris för min del.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Såg intressant ut, hur länge håller betan på? Är det någon ide att skriva upp sig?

Sista dagen för BETA imorgon tror jag att dom sa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dying Light: Made in paint edition.

Medlem
När slutar BETAN

@Lord Pingu: Det är en tävling nu , om vi lyckas döda 20 miljoner walkers så förlänger de betan till nu på söndag. Tror att vi redan passerat det så troligtvis kör de söndag ut. Borde få besked om det idag eller imorgon. Håll ögonen öppna.

Medlem

@Sebbepojken: immersion handlar inte om att vara realistiskt... det handlar om att kunna sjunka in ett spel, en film, en bok m.m. att vara helt absorberad av det och inte tänka på någonting annat. Quick time events är en typisk immersion breaker eftersom att du helt plötsligt blir påmind att du faktiskt spelar ett spel och kan förstöra hela inlevelsen i spel. Så fort du har något som tar dig ur spelet, antingen genom popkultrurella referenser, QTE's, dåliga röstskådespelare m.m. så är det ett stort minus på ett spel.

Inaktiv
Skrivet av Esri:

dåliga röstskådespelare m.m..

Kunde inte köra klart Horizon Zero Dawn pga detta haha

Medlem

Tack för en kul stream. Zoombien med hjälm verkade överraskande svår att få ned. Lät som glädje när ni skriker horde och får upp pulsen, drama.

Inaktiv

@Battlepants: Haha såg just den och tänkte skriva med exakt samma ord "såga vid fotknölarna".

OnT: Jag är jävligt skeptiskt till detta. Här om något kan man börja tala om reskin. AIn, både människa och zombie var fruktansvärd och speldesignen tycks också vara helt åt skogen. Som tur var jag inte så intresserad från början men hade ju kunnat vara ett roligt CO-OP lir med polarna om det inte såg så tråkigt ut. Skulle vara kul om man fick se något som ändrade min uppfattning men det känns osannolikt.

Medlem

Jag var också extremt tveksam efter att ha tittat på trailers och youtubeklipp, men efter att ha spelat 65 extremt underhållande timmar i betan med vänner så är jag överväldigande positiv och vill ha mer.

Spelet är i princip omöjligt att bedöma via youtubeklipp och måste testas för att skapa en åsikt.
Grafiken i spelet är väldigt bra betydligt bättre än vad man ser i videoklipp och de har lyckats speciellt bra med ljussättning och att skapa en stämningsfull miljö.

Själv köpte jag först Standardversionen för att testa betan men har nu bytt den mot Deluxe edition och ser verkligen fram emot releasen idag. Så min rekommendation är att ignorera kommentarer från folk som inte spelat spelet och testa det själv istället, gillar man inte det så kan man enkelt göra ett återköp via Steam.

Medlem
när släpps

detta spel?

Moderator | Testpilot

@Sigge28: idag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ni har har spelat det på betan? kan det bli en storsäljare?

Medlem

Ser riktigt kasst ut. Animationerna är ju bedrövliga, särskilt zombies. Inget köp.

Medlem

@Sebbepojken: Precis som Payday 1 och 2 kommer det här bli en DLC fest utan dess like. Kolla up hur många de släppte till Payday 2 utan att ens försöka hitta på något nytt. Och precis som som Payday-serien kommer det här bli skittråkigt fort. Det är samma skit bana efter bana, wave efter wave (den absolut lataste speldesignen någonsin). Ingen variation på samma tema.

"Borde vi inte göra NPCerna lite smartare så att det blir mer intressant?"
"Nää... det blir för mycket jobb.. öka svårighetsgraden genom att slänga in fler zombies istället.. perfa."

Köp om det är på rean Helge, men annars håll er borta. Jag har kollat in flera streams och de bekräftar mina farhågor eftersom det fundamentala i spelet inte kommer att ändras vid release.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

@Comodin: "gillar man inte det så kan man enkelt göra ett återköp via Steam."

Du får ju inte pengarna tillbaka. Bara insatta i din wallet så det handlar inte om öppet köp på Steam.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

@Comodin: Dessutom, har du spelat Payday-serien så har du spelat detta. Ingen skillnad alls. Det använder den lataste speldesignen som finns och även om ex Payday 2 var roligt de första 20 matcherna eller så, skiner bristerna igenom jäkligt fort.

Vilket är synd för de hade några riktigt bra ideer ex i PD2. Semimodulär uppbyggnad av husen t ex som gjorde att man inte hittade målen på samma ställe två rundor i rad. Tyvärr så räcker det inte längden eftersom det fundamentala i speldesignen är att bara slänga in wave efter wave utan att öka svårigheten mer än att antalet (i det här fallet) zombies blir fler och fler.

Samma lata jävla design som ex i ME3 MP och Zombie delen av CoD. Fy fan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar