The Elder Scrolls Online: Murkmire

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online: Murkmire

Då har den stunden som många ESO fans väntat på. Murkmire. I måndags den 22 Oktober släpptes den efterlängtade DLC'n till PC/MAC och 6 november släpps det till Xbox/PS4. Vi hamnar hos Argonians hemland, Black Marsh. Ett helt ny zon med en ny arena (4 players), ny mainquest, två nya hus och massa andra nya roliga saker!

Något som är nytt är att Zenimax kommer att ge bort denna DLC helt gratis. Ja det stämmer, men då gäller det att du i november loggar in varje dag och tar din dagliga inloggning belöning. För slutet av november månad kommer du att kunna ta Murkmire som din dagliga belöning! Hur nice är inte det?! Men orkar du inte vänta till slutet av november så kan du köpa denna DLC i spelets Crownstore för 4,000 crowns och då får du lite godsaker. Eller så kan du köpa det för 2000 crowns. För dig som är ESO+ medlem får du denna DLC helt gratis och kan börja spela nu på en gång!

Är du nyfiken på Murkmire? Jag, undertecknad kommer att streama denna nya DLC så upptäcker vi den härliga nya zonen tillsammans!

Saker att hålla koll på:

  • Stream fredag 26/10 kl: 19.00GeeksLive

  • Logga in i ESO varje dag i november för att ta daglig belöning = få Murkmire helt gratis slutet av november.

  • ESO+ medlem får denna DLC gratis.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Moderator | Testpilot

Rätt schysst att man får det gratis om man loggar in hela månaden. Tar lång tid men för ett gratis DLC så visst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av uberpwnage2.0:

Rätt schysst att man får det gratis om man loggar in hela månaden. Tar lång tid men för ett gratis DLC så visst.

Visst är det nice?! Det är första gången Zenimax gör detta.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Damn. Ytterligare en anledning till att dra igång igen. Hoppas man får tummen ur snart, ser så najs ut


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av conthox:

Damn. Ytterligare en anledning till att dra igång igen. Hoppas man får tummen ur snart, ser så najs ut

Det är bara att börja spela! Kan meddela att Murkmire är helt fantastisk. Jag älskar miljön och naturen otroligt mycket.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Jag har velat börja spela detta i 2 år men kan inte bestämma vilken klass/ras jag vill spela.
Vill inte ha mer än en karaktär. Jag har 72 timmar klockade och har aldrig kommit över lvl 19...

Skrivet av jk78ki:

Jag har velat börja spela detta i 2 år men kan inte bestämma vilken klass/ras jag vill spela.
Vill inte ha mer än en karaktär. Jag har 72 timmar klockade och har aldrig kommit över lvl 19...

PM med ESO-tips skickat.

Skrivet av kristallkrona:

Men orkar du inte vänta till slutet av november så kan du köpa denna DLC i spelets Crownstore för 4,000 crowns. För dig som är ESO+ medlem får du denna DLC helt gratis och kan börja spela nu på en gång!

Vill tillägga att du kan köpa Murkmire även för 2000 crowns. Alternativet för 4000 crowns är en speciell utgåva med fler godsaker.

Medlem

Någon som vet om man kan konfigurera sin karaktär mer nuförtiden samt om det är samma tråkiga builds som tidigare?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av employed:

Någon som vet om man kan konfigurera sin karaktär mer nuförtiden samt om det är samma tråkiga builds som tidigare?

Dom olika buildsen uppdateras inför varje nytt kaptitel/DLC. Så den builden du t.ex hade när spelet släpptes 2014 är inte så aktuell i dagsläget.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Monsterfrukost:

PM med ESO-tips skickat.

Vill tillägga att du kan köpa Murkmire även för 2000 crowns. Alternativet för 4000 crowns är en speciell utgåva med fler godsaker.

Ja , men det har du rätt i! Missade den detaljen, tack!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av jk78ki:

Jag har velat börja spela detta i 2 år men kan inte bestämma vilken klass/ras jag vill spela.
Vill inte ha mer än en karaktär. Jag har 72 timmar klockade och har aldrig kommit över lvl 19...

Vad tycker du är roligt att spela? Som i de flesta MMORPG finns det Tank, Damage Dealer eller Healer. Jag började spela som templar healer, det spelade jag med i nu 1 år. Väldigt roligt tycker jag! Alcast är en bra hemsida att kolla på om man är ny. Han ger tips och råd. Här är en guide på de olika raserna som man kan läsa vad för fördelar de har: https://alcasthq.com/eso-race-guide-elder-scrolls-online/

Jag hoppas att du ska hitta en klass som passar dig, som du tycker blir roligt att spela med. Det är viktigaste, att du har roligt under tiden du spelar.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Lv19 är ingenting högst gubben/gumman man har är lvl10


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Till en början bedyrade man att alla DLC-zoner osv skulle finnas tillgängligt så länge man hade ESO+, men så kliver Zenimax in och döper om vissa DLC till "Chapters" för att kunna mjölka ytterligare. När dem sen annonserade att det skulle komma fyra Chapters per år gav jag upp detta spel.

Jag är absolut villig att betala för bra content men dessa Chapters är en ren bluff då de inte ger mycket mer än tidigare DLCs

Nu har det gått några år sen jag spelade sist och det är ett roligt spel men Zenimax är inte särskilt bra på att balansera spelet heller. I de flesta patchar är vissa klasser helt enkelt värdelösa om man kör instanser på en svårare nivå samtidigt som man glider igenom dailies på två spelare (4-manna dungeons) med rätt klass oavsett svårighet. Tycker tyvärr att man gick ifrån grundidén att man skulle kunna spela spelet oavsett klass eller ras på högsta nivå, när jag spelade kunde man enbart slutföra vissa bossar med magicka-setups och oavsett gear eller skill med en stamina setup blev man inte inbjuden. Blev man det så kom det snabbt ett "do you have a sorc? No? Allright we'll find another player". Nu spelade jag på en hyfsat hög nivå där guildet oftast gjorde achivment runs och då ska det vara ett visst meta såklart men det var väldigt enformigt.

Hur som helst, det är/var ett väldigt roligt spel fram till endgame men där blir det snabbt tråkigt.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Till en början bedyrade man att alla DLC-zoner osv skulle finnas tillgängligt så länge man hade ESO+, men så kliver Zenimax in och döper om vissa DLC till "Chapters" för att kunna mjölka ytterligare. När dem sen annonserade att det skulle komma fyra Chapters per år gav jag upp detta spel.

Jag är absolut villig att betala för bra content men dessa Chapters är en ren bluff då de inte ger mycket mer än tidigare DLCs

Nu har det gått några år sen jag spelade sist och det är ett roligt spel men Zenimax är inte särskilt bra på att balansera spelet heller. I de flesta patchar är vissa klasser helt enkelt värdelösa om man kör instanser på en svårare nivå samtidigt som man glider igenom dailies på två spelare (4-manna dungeons) med rätt klass oavsett svårighet. Tycker tyvärr att man gick ifrån grundidén att man skulle kunna spela spelet oavsett klass eller ras på högsta nivå, när jag spelade kunde man enbart slutföra vissa bossar med magicka-setups och oavsett gear eller skill med en stamina setup blev man inte inbjuden. Blev man det så kom det snabbt ett "do you have a sorc? No? Allright we'll find another player". Nu spelade jag på en hyfsat hög nivå där guildet oftast gjorde achivment runs och då ska det vara ett visst meta såklart men det var väldigt enformigt.

Hur som helst, det är/var ett väldigt roligt spel fram till endgame men där blir det snabbt tråkigt.

Fyra nya chapters/år? Det har lanserats två totalt(Morrowind och Summerset). Allt annat har ingått i ESO+


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Fyra nya chapters/år? Det har lanserats två totalt(Morrowind och Summerset). Allt annat har ingått i ESO+

Allright, så verkar det vara. Hur upplever du dessa chapters, framförallt Summerset? Morrowind gav ju inte mycket mer än tidigare DLCs men man låste ändå progress bakom ytterligare en betalvägg utöver ESO+.

När jag snackade med några gamla guildpolare för ett tag sen grinda man fortfarande MoL.

Medlem

@IMSG
Ska jag vara helt ärlig tycker jag att Summerset lika gärna kunde ligga under ESO+. Visst, det är en ny Skill Line, men det hade Dark Brotherhood och Thieves Guild med. Ytan är mindre än Wrothgar, som var gratis, även om Summerset bygger mer på höjd än på bredd. Morrowind var mycket mer matig och den innehöll dessutom en ny klass, så den känns mer befogad.
Jag kutar mest runt och questar solo så jag kan inte uttala mig om Trials i vare sig DLC's eller Chapters, men det har säkert @kristallkrona bättre koll på


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av IMSG:

Till en början bedyrade man att alla DLC-zoner osv skulle finnas tillgängligt så länge man hade ESO+, men så kliver Zenimax in och döper om vissa DLC till "Chapters" för att kunna mjölka ytterligare. När dem sen annonserade att det skulle komma fyra Chapters per år gav jag upp detta spel.

Jag är absolut villig att betala för bra content men dessa Chapters är en ren bluff då de inte ger mycket mer än tidigare DLCs

Nu har det gått några år sen jag spelade sist och det är ett roligt spel men Zenimax är inte särskilt bra på att balansera spelet heller. I de flesta patchar är vissa klasser helt enkelt värdelösa om man kör instanser på en svårare nivå samtidigt som man glider igenom dailies på två spelare (4-manna dungeons) med rätt klass oavsett svårighet. Tycker tyvärr att man gick ifrån grundidén att man skulle kunna spela spelet oavsett klass eller ras på högsta nivå, när jag spelade kunde man enbart slutföra vissa bossar med magicka-setups och oavsett gear eller skill med en stamina setup blev man inte inbjuden. Blev man det så kom det snabbt ett "do you have a sorc? No? Allright we'll find another player". Nu spelade jag på en hyfsat hög nivå där guildet oftast gjorde achivment runs och då ska det vara ett visst meta såklart men det var väldigt enformigt.

Hur som helst, det är/var ett väldigt roligt spel fram till endgame men där blir det snabbt tråkigt.

Hej!

Morrowind har Zenimax gjort till en DLC, det var en början ett kapitel men nu iår har dom gjort det till en DLC. 4 kapitel per år är det något som Zenimax aldrig har sagt. 3 DLC och ett kaptiel per år. Detta året har Dragonbone, Wolfhunter och Murkmire släppt som nya DLC detta år, och sedan Summerset som ett kapitel.

I varje DLC är det en helt ny zon, nya quest, nya världsbossar, nya delves, ibland nya hus, ibland ny arena. Så det ger en hel del är min personliga åsikt.

ESO har ändrats en hel del sedan det släpptes, utvecklarna jobbar stenhårt på att vi spelare ska tycka det är roligt att spela tillsammans. Det är det allra viktigaste för dom - att kunna spela tillsammans. Vissa dungeons kan man köra med enbart 2 spelare, ja det stämmer. Men det gäller inte alla, alla dungeons har olika svårighetsgrader. Det spelar ingen roll vilken klass eller ras du spelar. Man kan ändå klara av att slutföra vissa bossar. Såklart i alla MMORPG spel så har det en fördel vilken ras man har till vilken typ av klass man ska spela som. Men inget som man måste följa.

De flesta som tycker att endgame är tråkigt brukar gå över till PVP, som är aktivt varje dag och hela tiden. Jag tycker du ska testa att spela det igen då det har ändrats en hel del sedan det släpptes.

Jag kommer ikväll vid 19.00 att streama Murkmire på GeeksLive om du är nyfiken på hur spelet ser ut idag!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Priapsi:

@IMSG
Ska jag vara helt ärlig tycker jag att Summerset lika gärna kunde ligga under ESO+. Visst, det är en ny Skill Line, men det hade Dark Brotherhood och Thieves Guild med. Ytan är mindre än Wrothgar, som var gratis, även om Summerset bygger mer på höjd än på bredd. Morrowind var mycket mer matig och den innehöll dessutom en ny klass, så den känns mer befogad.
Jag kutar mest runt och questar solo så jag kan inte uttala mig om Trials i vare sig DLC's eller Chapters, men det har säkert @kristallkrona bättre koll på

Jag misstänker att Summerset kommer att bli en DLC, för Zenimax gjorde Morrowind som en DLC detta året. Jag har kört den nya trialen i Summerset ett antal gånger, och kan säga att den är rolig. Beroende på vad för grupp man har så kan det vara väldigt enkel och kan köra klart den på 10 - 15 minuter.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Hej!

Morrowind har Zenimax gjort till en DLC, det var en början ett kapitel men nu iår har dom gjort det till en DLC. 4 kapitel per år är det något som Zenimax aldrig har sagt. 3 DLC och ett kaptiel per år. Detta året har Dragonbone, Wolfhunter och Murkmire släppt som nya DLC detta år, och sedan Summerset som ett kapitel.

I varje DLC är det en helt ny zon, nya quest, nya världsbossar, nya delves, ibland nya hus, ibland ny arena. Så det ger en hel del är min personliga åsikt.

ESO har ändrats en hel del sedan det släpptes, utvecklarna jobbar stenhårt på att vi spelare ska tycka det är roligt att spela tillsammans. Det är det allra viktigaste för dom - att kunna spela tillsammans. Vissa dungeons kan man köra med enbart 2 spelare, ja det stämmer. Men det gäller inte alla, alla dungeons har olika svårighetsgrader. Det spelar ingen roll vilken klass eller ras du spelar. Man kan ändå klara av att slutföra vissa bossar. Såklart i alla MMORPG spel så har det en fördel vilken ras man har till vilken typ av klass man ska spela som. Men inget som man måste följa.

De flesta som tycker att endgame är tråkigt brukar gå över till PVP, som är aktivt varje dag och hela tiden. Jag tycker du ska testa att spela det igen då det har ändrats en hel del sedan det släpptes.

Jag kommer ikväll vid 19.00 att streama Murkmire på GeeksLive om du är nyfiken på hur spelet ser ut idag!

Jag spelade från att det släpptes och en bit in i Morrowind, majoriteten av tiden var endgame så jag har hyfsad koll på vad DLC innebär och hur lite det egentligen skiljer sig från Chapters som kostar utöver ESO+. Nu kanske senare Chapters är mer matiga så det ska jag låta vara osagt.

Zenimax är väldigt bra på att göra det roligt att spela tillsammans fram till endgame men mindre bra på att balansera spelet så att man kan spela alla klasser när man väl är framme. Vad jag förstått från vänner som fortfarande spelar så blir det än mer tydligt i senare trials som innehåller mycket oblivion damage. Spelar man då stam behöver man koncentrera sig mer på att överleva än att göra DPS vilket skjuter dessa klasser åt sidan. Magicka-klasser har det enklare tack vara defensiva spells som exempelvis Harness Magicka. Zenimax har haft många år på sig att få klasserna att närma sig varandra men istället blir det lite buffar här och var som för stunden är bra men så kommer nytt DLC/Chapter där man helt åsidosätter vissa klasser (läs stamina), främst genom att designa trials och dungeons så att dessa inte håller måttet.

Det positiva är att det finns visst utrymme endgame för olika setups av gear samt att man inte slaviskt behöver följa bästa-ras-till-bästa-klass. Kör man achievement runs eller timeruns är det väl ett måste men det är end-endgame och där behöver man ha ett guild. Ser man till PvP så är det också väldigt roligt men jag har inte gett mig in i det tillräckligt för att uttala mig ordentligt i frågan.

På det stora hela ett väldigt roligt och trevligt spel så länge man vill peta runt lite här och lite där men en heads up för dem som vill ta det lite längre och köra Vet Trials och klara svårare PvE content. Rekommenderar dock alla att testa ESO.

1
Skriv svar