FZ-besökarna – GTA V är Rockstars bästa spel

Robot
FZ-besökarna – GTA V är Rockstars bästa spel

Solklar vinnare, lika solklar tvåa – men hård kamp om tredjeplatsen.

#grand-theft-auto, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

San Andreas är ju överlägset bäst. Fattade aldrig storheten i femman. Förklara nån?

Medlem

FZ's besökare är väldigt unga.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

San Andreas är ju överlägset bäst. Fattade aldrig storheten i femman. Förklara nån?

Nu höftar jag bara men kan det kanske har med ålder på röstarna att göra?
Båda är extremt bra spel men håller också SA högre personligen, det var helt fantastiskt när det släpptes.
För övrigt fyller SA 14 år på fredag, det ska firas med:

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

San Andreas är ju överlägset bäst. Fattade aldrig storheten i femman. Förklara nån?

Förstår inte heller hur femman kunde ta så mycket. Jag tycker dock att Vice City är det bästa GTA följt av SA och GTA 2.

Medlem

Hahaha, classic! Och strax efter; "DRIVE-BY!"

Medlem

Är nog en av de få som tyckte att GTA 4 var betydligt bättre än 5an (trots de konstanta bowlingförslagen). Heists var sjukt spännande i 5an och jag gillade att man fick spela som en avdankad medelåldersman delvis men jag saknade inblicken i de olika gängen och kriminella organisationerna i staden som man fick i 4an, 5an kändes väldigt.. ytligt. Vilket iofs passar in med settingen men ja.

Frilansare
Skrivet av Phobo:

FZ's besökare är väldigt unga.

Nej det är de faktiskt inte. Jämfört med andra ställen som spelintresserad hänger så är genomsnittsåldern ganska hög.

Medlem

Många yngre förmågor här inne. Minns som att det var igår jag spelade GTA. Alltså the GTA. Första. Ultravåld i sitt esse. Hur många spel ger en extra poäng för att köra över religiösa ?!Snabbt som fan på PC till skillnad från sin PS1-version.

Avstängd
Skrivet av employed:

Många yngre förmågor här inne. Minns som att det var igår jag spelade GTA. Alltså the GTA. Första. Ultravåld i sitt esse. Hur många spel ger en extra poäng för att köra över religiösa ?!Snabbt som fan på PC till skillnad från sin PS1-version.

Jag minns det också på PC. Gick gymnasiet då och brukade spela det hemma hos en kompis på hans dator, det var ju revolutionerande! Men jag röstade ändå GTA 5 för det är mycket bättre gjort av någon konstig anledning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Är väl inte purung med mina 44 år, röstade på GTA V. Förmodar att det inte är åldersrelaterat. Det är ett fantastiskt kul spel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

1. Grand Theft Auto: Vice City
2. Grand Theft Auto IV
3. Grand Theft Auto V
4. Grand Theft Auto III


signatur

autograph

Medlem

vice city


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

San Andreas är ju överlägset bäst. Fattade aldrig storheten i femman. Förklara nån?

Man räknar ju in allt tänker jag men jag tänkte faktiskt också på Sand Andreas men valde femman ändå. SA har bäst story och jag saknar det ganska mycket medan femman har roligare värld efter storyn och massa andra saker. Kanske att de kunde få ha delat förstaplats.

Jag är själv så "gammal" så jag lirade GTA2 redan 99/00 och GTA1, gillade spelen direkt men gillade inte alls GTA3 så jag tröttnade på gta ett tag där innan VC. Även om jag är 29 så tycker jag som de "yngre" här inne, att det spelet är bästa rockstar gjort

Medlem

Gta 1 var ju grymt kul när det kom. Haft väldigt skoj med 2an också. Men att bygga om banan på ettan och lalla runt var sjukt underhållande 👍

Medlem
Skrivet av Phobo:

FZ's besökare är väldigt unga.

Jag är av annan åsikt. Har för mig en undersökning på FZ visade att de flesta var 30+

Medlem
Skrivet av employed:

Många yngre förmågor här inne. Minns som att det var igår jag spelade GTA. Alltså the GTA. Första. Ultravåld i sitt esse. Hur många spel ger en extra poäng för att köra över religiösa ?!Snabbt som fan på PC till skillnad från sin PS1-version.

Haha minns att jag försökte ta mig över bron som var avstängd/trasig.. good times

Medlem

Tycker som många andra att gta sa är bästa gta spelet.
På den tiden var det otroligt provocerande för vissa att man spelade som svart från ghettot.
Många pissade på spelet enbart pga det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Bully borde ha hamnat högre upp än vad det gjorde. Men kanske inte så många som har spelat det? 🤔

Medlem

Minns att san andreas hade en del allvarliga design flaws som gjorde spelet tråkigt på vissa stället. Som att grinda erfarenhet för att kunna göra vissa uppdrag. Vet att vissa gillar sånt här men för mig ett big no no.

Medlem

Varför skulle man behöva vara ung för att gilla GTAV bäst?
Personligen är jag tillräckligt gammal för att ha spelat SAMTLIGA GTA vid release, men röstade ändå på femman.

Jag kan hålla med om att 80-talskänslan i Vice City och 90's hood-känslan i San Andreas båda gav bättre atmosfär än den som fanns i GTAV, men över lag tyckte jag att GTAV var ett mycket mer utarbetat paket och målade upp en mer verklighetstrogen värld. Alla sidoaktiviteter, cutscenes, känsla för detaljer, online, humor osv gör att jag tycker att det är ett mycket mer komplett spel och det ultimata GTA-spelet bland de som finns ute.

Good enough for y'all?

Medlem

GTA: London 1969!!! Det är kanske inte det bästa men helt klart det jag har starkaste minnena från. Jag och mina kompisar brukade sitta med den medföljande kartan och ha sightseeing hemma i soffan! 😊❤

Medlem

Jag håller med Dudinkalv här.

Spelade GTA1 och 2 (Spelade GTA Londron 1969 typ två gånger, har inga minnen av spelet men det vore kul om Rockstar gör ett nytt spel som utspelar sig i London) är mer barndomsminnen ihop med Red Alert, StarCraft och Sim City 3000, alltså mer nostalgi i mina ögon och tror aldrig jag varvade spelen. GTA3 gillade jag inte men om man ska fråga vilket spel från serien som hade bäst radiokanaler så är GTA VC det spelet jag väljer medan SA för det här gangsterkänslan, som passade in i tidens anda. GTA4's DLCs The ballad of Gay Tony och Lost Diamonds (Tror jag stavat fel) hade bättre storymode än än GTA4 och är troligen en av de få här som gillade dem mer än original fyran. Men inte deppar jag för det

Att folk väljer GTA5 är nog för att det har mer av allt, även om jag saknar vissa saker i spelet.

Bully tror inte jag är så känt, jag spelade det hos en barndomskompis på hans PS2 och det kändes som att spelet gick ut på att stolka typ, lite kul med matte och sånt kanske, övriga spelen från Rockstar har jag ingen koll på utom Red Dead Redemtpion 1 möjligtvis.

1
Skriv svar