Microsoft planerar att släppa Xbox Game Pass till pc

Robot
Microsoft planerar att släppa Xbox Game Pass till pc

Spela ett 100-tal spel för en hundring i månaden.

#microsoft, #pc, #xbox-game-pass, #xbox-one, #xbox-play-anywhere


Fragtjuv

Ja, det låter ju onekligen lovande. Har missat en jäkla massa spel från Xbox i och med att jag alltid kört Playstation.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Äntligen har Microsoft börja förstå att PC är värt att satsa på. Tycker PC/Xbox kombi börjar bli riktigt intressant. Perfekt när kan ta med sig biblioteket på Xbox när man är borta. För lets be real bärbara gaming laptops är fan inte värt.

eld
Medlem
Skrivet av snubben:

Äntligen har Microsoft börja förstå att PC är värt att satsa på. Tycker PC/Xbox kombi börjar bli riktigt intressant. Perfekt när kan ta med sig biblioteket på Xbox när man är borta. För lets be real bärbara gaming laptops är fan inte värt.

En likvärdig gaming laptop väger ju dock mindre än en xbox one, och då räknar jag inte med tv

Man förlorar i alla fallen dock, blir tvungen att använda windows store!

Medlem

Så länge de envisas med att använda windows store är det ointressant.

Medlem

Vad är det för fel med Windows Store? Visst, interfacet är väl inte det bästa och det kan vara lite krångligt att hitta det man söker. Men sen vet jag inte. För mig har det funkat hur bra som helst att spela Forza, Sea of Thieves och State of Decay 2.

Medlem

Microsoft planerar att släppa Xbox Game Pass till Windows 10 alternativt Windows Store.

Jag har en PC och använder inte något av ovanstående. Rubriken är inte missvisande, men samtidigt inte 100% korrekt heller.

Att kunna köra senaste Forza med en Sony kontroll hade annars kunnat vara något.

Redaktör
Skrivet av Star Lord:

Microsoft planerar att släppa Xbox Game Pass till Windows 10 alternativt Windows Store.

Jag har en PC och använder inte något av ovanstående. Rubriken är inte missvisande, men samtidigt inte 100% korrekt heller.

Att kunna köra senaste Forza med en Sony kontroll hade annars kunnat vara något.

Du har en poäng, men samtidigt blir det krångligt att gå ner på detaljnivå i rubrikerna, särskilt när Win 10-kravet och MS Store-koppplingen numera är allmänt känd.


signatur
Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Vad är det för fel med Windows Store? Visst, interfacet är väl inte det bästa och det kan vara lite krångligt att hitta det man söker. Men sen vet jag inte. För mig har det funkat hur bra som helst att spela Forza, Sea of Thieves och State of Decay 2.

Inga problem så länge man vet vad man vill ha. EDIT:

eld
Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Vad är det för fel med Windows Store? Visst, interfacet är väl inte det bästa och det kan vara lite krångligt att hitta det man söker. Men sen vet jag inte. För mig har det funkat hur bra som helst att spela Forza, Sea of Thieves och State of Decay 2.

Du beskrev just att det fungerar bra att spela spelen, det har inget med storefronten att göra. du beskrev också varför det är dåligt.

En storefront kan vara smidig, snabb att använda, utan reklam och att man med lätthet kan hitta spel. Varför Microsoft inte klarat av att skapa detta vet jag inte.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Microsoft planerar att släppa Xbox Game Pass till Windows 10 alternativt Windows Store.

Jag har en PC och använder inte något av ovanstående. Rubriken är inte missvisande, men samtidigt inte 100% korrekt heller.

Att kunna köra senaste Forza med en Sony kontroll hade annars kunnat vara något.

Är ju bara att använda typ Xim eller liknande och koppla in en PS4 kontroll istället för mus/tangentbord till Xboxet.

Medlem
Skrivet av eld:

Du beskrev just att det fungerar bra att spela spelen, det har inget med storefronten att göra. du beskrev också varför det är dåligt.

En storefront kan vara smidig, snabb att använda, utan reklam och att man med lätthet kan hitta spel. Varför Microsoft inte klarat av att skapa detta vet jag inte.

Kan heller inte riktigt förstå hatet mot MIcrosoft store. Visst, jag håller med om kritiken ovan men inget är perfekt och så katastrof dåligt är det väl ändå inte?
Steam och t ex Apple store lämnar väl också en del att önska.

Skrivet av Sillgam:

Så länge de envisas med att använda windows store är det ointressant.

Föredrar Windows Store framför Steam, Origin, Uplay mm. Skönt att slippa starta och installera ett program för att kunna spela.
Men det kanske finns någon nackdel med Windows Store som jag inte känner till?

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Föredrar Windows Store framför Steam, Origin, Uplay mm. Skönt att slippa starta och installera ett program för att kunna spela.
Men det kanske finns någon nackdel med Windows Store som jag inte känner till?

När senaste Gears of War släpptes och låg på cirka 80 gb fick du lov att dra hem en day one patch som gjorde att dubbla datamängden reserverades på din disc. Med andra ord, hade du inte 160 gb ledigt kunde du inte köpa spelet via Windows Store trots att spelet bara krävde 80 gb. Vet själv inte varför det var så, men vill minnas att utvecklarna menade att det var WS fel, inte deras. Kan ha åtgärdats nu.

Avstängd
Skrivet av snubben:

Tycker PC/Xbox kombi börjar bli riktigt intressant.

Själv tycker jag helt tvärtom. PC/Xbox kombi känns helt onödigt. PC/PS4 kombi känns mycket bättre eftersom man då kan ta del av alla 3 systems exklusiviteter.
Även om jag, denna generation, inte har haft intresse av ett enda Xbox "exklusivt" spel så är det skönt att veta att om/när det kommer ett som jag kanske fastnar för så kommer jag att kunna spela det utan att köpa en till konsol.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Jag gillar att det kommer till PC (mer än playanywhere spelen) men MS Store är kass.

De borde göra en app precis som Steam, med ett overlay där man kan bjuda in vänner eller gå med i deras spel.

När jag skulle spela Sea of Theives så fanns inget sådant, men fick leta upp någon app som inte hade någon anknynting till MS Store eller spelet, annat än att du var inloggad på samma konto.

Medlem

Intressant. Det skulle bli en ordentlig konkurrent till Steam. Windows Store är inte så farligt. Finns förbättrings möjligheter javisst. Men inte så dålig. Och ett stort plus är ju det att är det Play Anywhere får du 2 versioner för priset av 1. Och Game Pass är just nu 150-ish spel. Vad är det att inte gilla. Om nu det kommer till Win10 med. Samt att är det en gaming PC så har man Win10. Windows 10 har bättre fps än t.ex SteamOS.

Skrivet av Halvars90:

Jag gillar att det kommer till PC (mer än playanywhere spelen) men MS Store är kass.

De borde göra en app precis som Steam, med ett overlay där man kan bjuda in vänner eller gå med i deras spel.

När jag skulle spela Sea of Theives så fanns inget sådant, men fick leta upp någon app som inte hade någon anknynting till MS Store eller spelet, annat än att du var inloggad på samma konto.

Man använder xbox appen för xbox live spel. Den har en väldigt stark anknytning till spelet.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Man använder xbox appen för xbox live spel. Den har en väldigt stark anknytning till spelet.

Problemet är att de skiljer MS Store och Xbox i egna program och sedan inte har något smidigt sätt att få det att fungera ihop. Det vore bättre med ETT program som skötte allt och hade ett overlay så att jag inte behöver tabba ut ur spelet och starta Xbox appen för att joina en vän, det känns inte så 2018 direkt.

Ambassadör
Xbox

Riktigt trevligt! Microsoft satsar hårt på gaming nu och det börjar märkas att Xbox- och gamingdivisionen har fått både mer muskler och större frihet.
MIn gissning är att de kommer att integrera Xbox med PC/windows på ett smidigare sätt. Särskilt när streamingen kommer igång med xCloud. Dessutom talar mus- och tangentbordsstödet för att PC-titlar som AoE och Gears Tactics lär dyka upp på Xbox också.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar