Red Dead Redemption 2

Medlem

Härlig recension! Jag är dock lite bekymrad över att Calle har ligament i väskan. Tar ledbanden mycket stryk av allt ridande eller när han ett human centipede intresse? Oroväckande.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Att en del har problem betyder inte att spelet är dåligt optimerat.

Hur menar du?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av N_micke:

Låter inte som att det kommer bli krattat vid stugan denna helgen heller.

Säg ett enda konsolspel som satsar på 4k/fake4k och imponerande grafik som också har spelrum och kraft kvar för att ha något annat än 30fps med V-sync? Är du en riktig spelare?

Tror inte ens nästa generation kommer satsa på 60fps spel. Grafik säljer bäst. Är nästan bara Japsarna som gör spel i 60fps.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Som väntat med Rockstar då. Är det illa nog att nämnas som brist tar jag för givet att det dippar till omkring 20 fps i eldstrider (som RDR). Huvudvärk deluxe. Vill inte ens tänka på hur det körs på vanliga PS4:an.

Har suttit 1,5 meter från en 50-tummare under majoriteten av speltimmarna. Ingen huvudvärk, förrän idag när pressen från att skriva och filma allt man ville släppte.


signatur
Medlem

Bra spel, men Overhype enligt min mening!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Underbar recension, gjorde mitt nuvarande toabesök det bästa på mycket länge !

Bästa komplimangen!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Calle - Hur känns motion blur? Är den i klass med den utmärkta vi har i God of War?

Stänger alltid av motion blur på pc-spel men här märkte jag inte av det, så förmodligen var det bra.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hexon:

@ Calle. Har inte läst recension eller sett nån gameplay mer en första trailern som släpptes för jag vill få uppleva allt från början. Såg bara betyget och det räcker för mig. Men en fråga. Vad landade speltiden på för dig och spelade du mest igenom storyn rakt igenom eller körde du lite blandat?

Drygt 50 timmar har jag hunnit med, och planen från början var att hinna kötta igenom storyn men insåg snart att det skulle leda till att jag stressade igenom spelet. Vilket kändes fel, så har kört blandat och kommit cirka 70 % av storyn.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Priapsi:

Härlig recension! Jag är dock lite bekymrad över att Calle har ligament i väskan. Tar ledbanden mycket stryk av allt ridande eller när han ett human centipede intresse? Oroväckande.

Man börjar bli gammal...


signatur
Medlem

Oh damn oh damn nu blev jag ännu mer hypad... Snälla postnord leverera imorgon

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Haha, inte dumt med reservdelar då


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Var ute på tre dagars långritt utklädd till cowboy förra helgen, skavsår insida knän fortfarande. Det här känns som perfekt spel att hela kroppen med. Bra recension, med ett betyg som motsvarade hyparnas hype. 😉

Medlem

Trevlig recension som var väl värd att läsa igenom helt!

Var längesen jag var så här spänd inför ett spelsläpp, till och med såpass att jag drog igång min gamla FZ.se profil från wayback...

Kvällen spenderas med diverse western filmer för att komma i stämning, sen bär det av mot slätterna imorgon bitti med RDR2 och kanske fräcka fredag?


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe76:

Var ute på tre dagars långritt utklädd till cowboy förra helgen, skavsår insida knän fortfarande. Det här känns som perfekt spel att hela kroppen med. Bra recension, med ett betyg som motsvarade hyparnas hype. 😉

Låter... mysigt!

Skrivet av mediabloggen.nu:

Trevlig recension som var väl värd att läsa igenom helt!

Var längesen jag var så här spänd inför ett spelsläpp, till och med såpass att jag drog igång min gamla FZ.se profil från wayback...

Kvällen spenderas med diverse western filmer för att komma i stämning, sen bär det av mot slätterna imorgon bitti med RDR2 och kanske fräcka fredag?

Åh, vilka såg du? Hade jag inte gjort annat än att spela RDR2 senaste veckan hade jag också kollat western.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Min Xbox One X är redo för den överlägset bästa versionen!

Bra recension! Ser ut som om det är ett riktigt mästerverk till spel. Roligt att se Calle göra en Jocke och leva sig in i världen så där nördigt.

*Överlägset bästa versionen som är släppt

PCMASTERRACE!

Den som väntar på något gott, han spelar alltid på PC.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Min Xbox One X är redo för den överlägset bästa versionen!

Bra recension! Ser ut som om det är ett riktigt mästerverk till spel. Roligt att se Calle göra en Jocke och leva sig in i världen så där nördigt.

Fram tills PC versionen släpps det vill säga. Personligen är jag inte det minsta intresserad av actionspel. Men för de som är det så verkar det vara en inte obetydlig skara som hoppar över spelet på konsol och väntar på en ordentlig PC version för att få acceptabel prestanda.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Låter... mysigt!

Åh, vilka såg du? Hade jag inte gjort annat än att spela RDR2 senaste veckan hade jag också kollat western.

Blir det här lite som med kvinnor och föda barn? Man glömmer bort allt det jobbiga och smärtan när det är dags för en till. Samma för dig och plågsamma timmar med usla spel kontra detta? :> Lite svajig liknelse kanske men du hajar kanske...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så snart jag är klar med Shenmue 2 ska jag sätta tänderna i detta ^^

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Säg ett enda konsolspel som satsar på 4k/fake4k och imponerande grafik som också har spelrum och kraft kvar för att ha något annat än 30fps med V-sync? Är du en riktig spelare?

Tror inte ens nästa generation kommer satsa på 60fps spel. Grafik säljer bäst. Är nästan bara Japsarna som gör spel i 60fps.

O vad har detta o göra med att jag kommer spela istället för att kratta?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Blir det här lite som med kvinnor och föda barn? Man glömmer bort allt det jobbiga och smärtan när det är dags för en till. Samma för dig och plågsamma timmar med usla spel kontra detta? :> Lite svajig liknelse kanske men du hajar kanske...

Haha, ja, de här 50+ timmarna är ju guld kontra en del pissiga titlar.


signatur
Inaktiv

Inte läst mycket av recensionen då jag sparar mig inför morgondagen.

Men jag har en fråga till er som recenserar, och i synnerhet tyngre spel (lång speltid). Eftersom ni måste köra spel hårt för att kunna leverera en recension, tröttnar ni inte? Imponerad i varje fall! Jag väntar mitt första barn snart så misstänker att det kommer ta ett tag för mig att köra genom RDR2..

Medlem

Gaaahhh! Ge mig en PC-release!!!

Medlem

Om spelet kommer till PC överhuvudtaget så lär det dröja, det är ingen som kommer nöja sig med en dålig portning utan det är nog en hel del som måste göras om. Vill minnas att GTA V på PC motsvarande mindre än 5% av den totala försäljningen så det är nog inte alltför bråttom att bli klar med den versionen om den dyker upp alls. Håller tummarna i alla fall!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326114:

Inte läst mycket av recensionen då jag sparar mig inför morgondagen.

Men jag har en fråga till er som recenserar, och i synnerhet tyngre spel (lång speltid). Eftersom ni måste köra spel hårt för att kunna leverera en recension, tröttnar ni inte? Imponerad i varje fall! Jag väntar mitt första barn snart så misstänker att det kommer ta ett tag för mig att köra genom RDR2..

Det är ju alltid en risk, och anledningen till att både Jocke och Tompa avstod från att recensionsspela det, trots att de egentligen såg fram emot det mer än jag. Och hade jag pressat på och försökt dra igenom storyn hade jag nog absolut tyckt att det var tråkigt, varför jag istället försökte fokusera på att spela det "som vanligt" istället.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju alltid en risk, och anledningen till att både Jocke och Tompa avstod från att recensionsspela det, trots att de egentligen såg fram emot det mer än jag. Och hade jag pressat på och försökt dra igenom storyn hade jag nog absolut tyckt att det var tråkigt, varför jag istället försökte fokusera på att spela det "som vanligt" istället.

Känns som en sund inställning. Synd att "förstöra" det för sig när man kan få med allt det väsentliga med att köra normalt.

Ledig nu 3 dagar så själv lär man köra rätt hårt dessa dagarna men sen tillbaka till verkligheten.

Tack för svar!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326114:

Känns som en sund inställning. Synd att "förstöra" det för sig när man kan få med allt det väsentliga med att köra normalt.

Ledig nu 3 dagar så själv lär man köra rätt hårt dessa dagarna men sen tillbaka till verkligheten.

Tack för svar!

Jag skulle bli förvånad om du inte har tre riktigt trevliga dagar!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle bli förvånad om du inte har tre riktigt trevliga dagar!

Tre dagar på hästrygg, på utflykt mellan öken och snö i jakten på de dynamiska häst-könens fulla potential.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Belfry:

Tre dagar på hästrygg, på utflykt mellan öken och snö i jakten på de dynamiska häst-könens fulla potential.

Värt!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det får bli den "nya" western serien på Netflix, "Godless", samt filmerna "True Grit", "Hostiles" och "3:10 to Yuma", som jag ej sett!

Yihaa!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Frågor för mig som gillar fysiska spel:
1. Är spelet spelbart utan att ladda ner halva? 2 skivor?
2. Kommer ultimate edition med andra skivor med extramaterialet? Eller är det koder man får ladda ner?

Skriv svar