Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Av kanske två tre kvällar på hela året som käringen ska utpå så måste en av dem infalla fredag 26e oktober. Blir o väcka ungen tre på natten så han somnar vid 17 när jag kommer från jobb

Gick överraskande snabbt att förladda måste jag ju säga.

Gick relativt snabbt att förladda för mig med. Kan tänka mig att blir värre till veckan och fram mot releasedagen. Alla har nog inte koll på att man kan ladda det redan nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@Harmond: Man ska nog inte alltid lita på affärer när de plockar fram speltitlar innan de annonseras. Vet att webhallen hade flera spel på sina förbokningar som aldrig skapades eller ens var påväg att skapas.

Ja jag vet, därför jag skrev "Behöver inte betyda något".

Ambassadör
Xbox

Hm, det ser ut som om Xbox One X-versionen har ett 4K-texture pack att ladda ner ovanpå den vanliga downloaden. Nom nom nom


signatur

Jump in.

Releasehästryttare
Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Kul för xbox spelarna!

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Schysst låt, har inte haft tid och lyssna försen nu efter att du postade.

Ambassadör
League of Legends

Som hängivet Hat Films-fan måste jag dela med mig av denna

Skägg.
10 Chambers

Pssst. Recension klockan 13:00 den 25 oktober. På torsdag.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Pssst. Recension klockan 13:00 den 25 oktober. På torsdag.

Haha man visste att du satt och spelade det i någon stream sedan när Jocke sa att du spelade något men han visste inte vad.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten jäklar vad klipp det kommit ut på youtube osv på läckt material från spelet. Många minuter på olika saker som jakt, pistolstrider osv om ni vill se.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten jäklar vad klipp det kommit ut på youtube osv på läckt material från spelet. Många minuter på olika saker som jakt, pistolstrider osv om ni vill se.

Jupp. Skulle rekommendera er att hålla er borta dock då det finns mycket spoilers. Spelet verkar börja på ett riktigt epic sätt och många hävdar GOAT. Även en liten glimpt utan thumbnails kan avslöja rätt mycket. Be patient.

Medlem

Det är ändå intressant att många är så ivriga på att veta när spelet kommer på PC. Att porta ett spel tar väldigt lång tid och det finns företag som sysslar med sånt hela tiden. Det kan ändå hända att något företag redan nu portar inför en release men det kommer ändå att dröja.

Jag gillar informationen om spelet även om jag alltid vill dra ned förväntningarna något, jag hoppas även på att det inte är allt för avancerat att underhålla sina vapen, hästar och Arthur så man bara blir irriterad men det är ju en jätterolig grej också. Det är inte ett nybyggarspel men det är ändå nära när det kommer till att bygga upp ett litet (skurksamhälle visserligen) samhälle med några som jagar tillsammans med mera, lite kul ändå. Hoppas mest på att man får råna banker även efter storyn och inte bara på online för online har jag aldrig fastnat för riktigt.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Tror att ta på sig tiden och utforska samt inte stressa igenom spelet är den bästa spelupplevelsen, sen ska man ha mycket variation kring alla aktiviteter så inget blir långdraget och tråkigt. Det är så jag tänker spela iaf.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Zontos: Tror att ta på sig tiden och utforska samt inte stressa igenom spelet är den bästa spelupplevelsen, sen ska man ha mycket variation kring alla aktiviteter så inget blir långdraget och tråkigt. Det är så jag tänker spela iaf.

Det är nog ett bra tips ^_^

Det är lätt att man tröttnar på att spela sidouppdragen om man redan har klarat storyn exempelvis.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Yepp sätt egna mål inom spelet istället för att följa spelets mål. Känns mer relaterbart till spelupplevelsen då.

Medlem

Är det klockan 00 inatt det smäller eller är det nån mer allmän tid för alla? Antar att vissa ställen isåfall kan börja spela redan om det är 00 som gäller i respektive region.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@N_micke: Yepp vid tolvslaget, ska dricka kaffe och lira två eller tre timmar. Lör bli en väldigt sömnlös natt då man ska upp tidigt och jobba.

Medlem

Twitter

Skrivet av Zimpan:

@N_micke: Yepp vid tolvslaget, ska dricka kaffe och lira två eller tre timmar. Lör bli en väldigt sömnlös natt då man ska upp tidigt och jobba.

Hehe man kanske skulle lägga sig nu o vakna vid tolvslaget o lira tills jobbande. Hade kanske orkat för 15 år sen men nu är det nog så stelt o ta sig upp ändå på morgonen


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@N_micke: Hade varit en ren dröm. Men man har ju saker att sköta hemma, no rest for the wicked.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@N_micke: Hade varit en ren dröm. Men man har ju saker att sköta hemma, no rest for the wicked.

Nej det är ju lite mer att ansvara för nu för tiden.

Imorgon kväll har jag dock avsagt mig nattning och ska sambon kolla serier så kan hon göra det på nåt annat än tvn 😀


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@N_micke: Haha känner igen det där. Ibland måste man prioritera sig själv.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@N_micke: Haha känner igen det där. Ibland måste man prioritera sig själv.

Så är det.

Kommer du köra på Xbox eller ps4?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@N_micke: PS4 kommer starta ett FZ gäng på Red Dead Online Du är välkommen att gå med.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@N_micke: PS4 kommer starta ett FZ gäng på Red Dead Online Du är välkommen att gå med.

Låter flashigt


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Det låter som en fördel för mig som är både arbetslös och singel

Okey hjälper till ideellt med saker men ändå.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Döda lite tid är aldrig fel.

Medlem

Sett lite från introt nu och spelet verkar verkligen vara något utöver det vanliga, vilket iof var väntat med Rockstars repertoar

Miljöer och grafik som ett förfinat Witcher3, animationerna är klart de bästa jag sett i ett spel och i överlag verkar produktionen bara rakt igenom fantastisk.

Jag får dock vänta på PC versionen, vilket kan bli en lång väntan i värsta fall :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hann klämma in en knapp timme nu på morgonsidan. Verkar som ett trevligt spel. Se hur många timmar man orkar med ikväll efter dagens bestyr 😀


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@Soulless: Det är oerhört bra!

Tråddemonen
Testpilot

@N_micke: Nice! Hann med tre och en halv timme inatt.

Skriv svar