Red Dead Redemption 2

KoP
Medlem

Nu vet jag inte om det näms i recensionen då jag hoppade till slutbetyget. Men det här med hästpungar som reagerar till allehanda väder och vind, var det något som Herr Recensent lade märke till? 🤔

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Drygt 50 timmar har jag hunnit med, och planen från början var att hinna kötta igenom storyn men insåg snart att det skulle leda till att jag stressade igenom spelet. Vilket kändes fel, så har kört blandat och kommit cirka 70 % av storyn.

Ja men så kan jag med vara ibland. Brukar alternera lite story lite sidemissions och på det viset få ut mer av spelet tycker jag. Men 50 timmar och bara 70% av storyn är grymt mycket speltid med andra ord. En snabb fråga bara. Vill försöka spoila så lite så möjligt för mig själv och såg att det fanns o läsa calles 10’tips eller vad det stod. Undrar då hur mycket det avslöjar. Eller är det helt safe.

Medlem

Någon som vet hur lång tid det tar att installera från skiva till ps4?

Inaktiv
Skrivet av Hexon:

Ja men så kan jag med vara ibland. Brukar alternera lite story lite sidemissions och på det viset få ut mer av spelet tycker jag. Men 50 timmar och bara 70% av storyn är grymt mycket speltid med andra ord. En snabb fråga bara. Vill försöka spoila så lite så möjligt för mig själv och såg att det fanns o läsa calles 10’tips eller vad det stod. Undrar då hur mycket det avslöjar. Eller är det helt safe.

Jag läste också 10 tips och kan ärligt säga att det inte spoilade något. Rätt allmänna tips men kul läsning.

Medlem

Välskriven och trevlig läsning, verkar som dom lyckats igen.

Medlem
Skrivet av Kokkelimokk:

Någon som vet hur lång tid det tar att installera från skiva till ps4?

Med tanke på storleken så känns det rimligt med 1,5 - 2h. Vill minnas att Blue-ray installerar ungefär 1Gb per minut.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Redaktör
Skrivet av Hexon:

Ja men så kan jag med vara ibland. Brukar alternera lite story lite sidemissions och på det viset få ut mer av spelet tycker jag. Men 50 timmar och bara 70% av storyn är grymt mycket speltid med andra ord. En snabb fråga bara. Vill försöka spoila så lite så möjligt för mig själv och såg att det fanns o läsa calles 10’tips eller vad det stod. Undrar då hur mycket det avslöjar. Eller är det helt safe.

Vi håller allting spoilerfritt. Fakta förekommer förstås men nada om storyn.


signatur
Redaktör
Skrivet av Belfry:

Med tanke på storleken så känns det rimligt med 1,5 - 2h. Vill minnas att Blue-ray installerar ungefär 1Gb per minut.

Kan i alla fall säga att digitala gick snabbt att installera. GTA 5 tog ca fem timmar (ja, på riktigt) så jag var lite orolig.


signatur
Medlem

Kan man stänga av Minimap?

Gnällkuk
Skrivet av anon_326114:

Känns som en sund inställning. Synd att "förstöra" det för sig när man kan få med allt det väsentliga med att köra normalt.

Ledig nu 3 dagar så själv lär man köra rätt hårt dessa dagarna men sen tillbaka till verkligheten.

Tack för svar!

Karln heter ju SUNDelius ;>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hexon:

Ja men så kan jag med vara ibland. Brukar alternera lite story lite sidemissions och på det viset få ut mer av spelet tycker jag. Men 50 timmar och bara 70% av storyn är grymt mycket speltid med andra ord. En snabb fråga bara. Vill försöka spoila så lite så möjligt för mig själv och såg att det fanns o läsa calles 10’tips eller vad det stod. Undrar då hur mycket det avslöjar. Eller är det helt safe.

Kanske lite mer spoiliga än recensionen, mest på grund av att du kanske vill upptäcka vad som är bra och dåligt själv.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Belfry:

Med tanke på storleken så känns det rimligt med 1,5 - 2h. Vill minnas att Blue-ray installerar ungefär 1Gb per minut.

Vi håller lite span på rapporter från andra. Kanske blir en ”snabba frågor och svar” imorgon.

Skrivet av Fulci:

Kan man stänga av Minimap?

Du kan stänga av allt, göra det dynamiskt mot vad som händer eller sätta på. Neråt på d-par fimpar allt, ett tryck tillbaka tar tillbaka det. Så ja


signatur
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag läste också 10 tips och kan ärligt säga att det inte spoilade något. Rätt allmänna tips men kul läsning.

Då ska jag absolut gotta mer mig i detta i väntan spelet.

Skrivet av Tomas Helenius:

Vi håller allting spoilerfritt. Fakta förekommer förstås men nada om storyn.

Tvivlar väl egentligen inte på er. Men är tvungen o dubbelkolla bara😉

Skrivet av Tomas Helenius:

Kan i alla fall säga att digitala gick snabbt att installera. GTA 5 tog ca fem timmar (ja, på riktigt) så jag var lite orolig.

Va? Seriöst. Vad gjorde att det tog sån tid att installera? Jag har absolut inget minne av att gta v tog sådan lång tid att installera?

Medlem
Skrivet av Hexon:

Va? Seriöst. Vad gjorde att det tog sån tid att installera? Jag har absolut inget minne av att gta v tog sådan lång tid att installera?

GTA V var ju "bara" 65Gb medan RDR2 är omkring 100Gb. Det är ju inte nödvändigtvis din internethastighet som avgör hur lång tid det tar utan det är nog snarare de servrar som erbjuds från Sony och Microsoft.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

GTA V var ju "bara" 65Gb medan RDR2 är omkring 100Gb. Det är ju inte nödvändigtvis din internethastighet som avgör hur lång tid det tar utan det är nog snarare de servrar som erbjuds från Sony och Microsoft.

Eh, det är bara jag som är lite trött så här på kvällen☺️Trodde han menade den vanliga versionen. Men fattar nu att det gällde den digitala. My bad.

Medlem

Skall hämta ut mitt EX imorgon, det här är btw the sjukaste jag sett i twitch-siffror.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag bröt mot min egen trend och köpte en digital kopia. Håller på att ladda nu och ska börja spela vid midnatt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det körs i 30 bilder/sekund, vilket vi skrev i vår förtitt i september.

Inte stabila 30 enligt digital foundry


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan i alla fall säga att digitala gick snabbt att installera. GTA 5 tog ca fem timmar (ja, på riktigt) så jag var lite orolig.

Alltså menar du på allvar att GTA V tog 5 timmar att installera på PS4? Eller pratar du om Xbox?
Vet att det INTE tog så lång tid när jag gjorde det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Skrivet av marcus8958:

Alltså menar du på allvar att GTA V tog 5 timmar att installera på PS4? Eller pratar du om Xbox?
Vet att det INTE tog så lång tid när jag gjorde det.

På allvar. Installera, inte hämta och installera. Möjligt att det specifikt gällde vårt recensionsexemplar kanske.


signatur
Relik 📜
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan i alla fall säga att digitala gick snabbt att installera. GTA 5 tog ca fem timmar (ja, på riktigt) så jag var lite orolig.

Skrivet av marcus8958:

Alltså menar du på allvar att GTA V tog 5 timmar att installera på PS4? Eller pratar du om Xbox?
Vet att det INTE tog så lång tid när jag gjorde det.

Skrivet av Tomas Helenius:

På allvar. Installera, inte hämta och installera. Möjligt att det specifikt gällde vårt recensionsexemplar kanske.

Kanske beror på när man köpte, att det optimerades senare? Jag shoppade GTA V till PS4 digitalt på lansering, och det tog evigheters evigheter med installationen efter nedladdningen var klar. Kan inte svära på jag matchar Tompas 5 timmar, men det var "ett par" i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan stänga av allt, göra det dynamiskt mot vad som händer eller sätta på. Neråt på d-par fimpar allt, ett tryck tillbaka tar tillbaka det. Så ja

Låter bra. Jag väntar på PC-versionen, men bra att de redan på konsoler har alternativ för sådant.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Kanske beror på när man köpte, att det optimerades senare? Jag shoppade GTA V till PS4 digitalt på lansering, och det tog evigheters evigheter med installationen efter nedladdningen var klar. Kan inte svära på jag matchar Tompas 5 timmar, men det var "ett par" i alla fall.

Minns att det var 360-versionen som segade så.


signatur
Medlem

Inget STEAM, inget köp

Medlem

Hur kan folk redan ha spelet? Är det skillnaden i tidszonerna?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Hur kan folk redan ha spelet? Är det skillnaden i tidszonerna?

Ja, det låses upp vid midnatt mot 26 oktober. Man skulle bott längre österut..

Medlem
Skrivet av magma:

Hur kan folk redan ha spelet? Är det skillnaden i tidszonerna?

Ibland får man spelet för tidigt med posten om man beställt på nätet

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja, det låses upp vid midnatt mot 26 oktober. Man skulle bott längre österut..

Misstänkte något sådant :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tror inte jag varit så intresserad av ett spel sedan Cities Skylines Det här blir kul!

Apropå PC-versioner eller inte, jag tycker vissa spel passar på PS3 och vissa passar på PC. Det kanske handlar om vana också men det är något med Rockstars spel som gör att de helt enkelt känns mer passande för att spela på en konsol. Men det handlar om smak det också.

Medlem

Fan asså kollade nyss på digitalfoundry's jämförelse mellen alla 4platformar, bra sugen på en Xbox X om man säger som så...

Skriv svar