Red Dead Redemption 2

Avstängd

Bra recension!

Nu är det inte länge kvar. Slog nyss igång kaffebryggaren efter att ha slumrat på soffan hela kvällen sen middag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Tror inte jag varit så intresserad av ett spel sedan Cities Skylines Det här blir kul!

Apropå PC-versioner eller inte, jag tycker vissa spel passar på PS3 och vissa passar på PC. Det kanske handlar om vana också men det är något med Rockstars spel som gör att de helt enkelt känns mer passande för att spela på en konsol. Men det handlar om smak det också.

Det är dock lätt att koppla konsolers handkontroller till PC:n. Jag har använt SCP Toolkit sedan vintern för att låta Dualshock 3 låtsas vara en Xbox 360-kontroll. Alla spel utom Sonic & All-Stars Racing Transformed har fungerat direkt, till och med Forza-spelen. Det tog en liten stund att lära sig komma ihåg vilken knapp som var vilken.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Mycket bra recension! Medryckande och fångade mitt intresse!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...

Oh, nu får man visst med RDR2+CoD när man köper Xbox på elgiganten:D

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gaara:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...

Oh, nu får man visst med RDR2+CoD när man köper Xbox på elgiganten:D

Jump in.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av b0ne:

Skall hämta ut mitt EX imorgon, det här är btw the sjukaste jag sett i twitch-siffror.

https://i.imgur.com/uqFTeRU.jpg

Helt klart bra men det har funnits spel som varit större, men oftast då F2P/E-sports titlar. Möjligen God of War och Spider-Man när det släpptes iaf från vad jag kom i håg.

Ska bli spännande att se mer siffror från när online-läget släpps.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Måste säga att "inledningen" var jäkligt grym!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har Xbox X 60fps i 1080p?

Medlem

Satan vad svårt att hålla sig från att köpa
Försöker vänta in pc version


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Satan vad svårt att hålla sig från att köpa
Försöker vänta in pc version

Ärsh, köp spelet nu på skiva, klara av spelet och sälj det medans det är värt något och köp PC version senare om/när den kommer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anwest:

Mycket bra recension! Medryckande och fångade mitt intresse!

Tack!


signatur
Medlem

Föga oväntat /Recensionssiaren

KoP
Medlem
Skrivet av b0ne:

Skall hämta ut mitt EX imorgon, det här är btw the sjukaste jag sett i twitch-siffror.

https://i.imgur.com/uqFTeRU.jpg

Och ganska sorgligt också. Att folk väljer att se på när någon annan spelar RDR 2 istället för att själv spela årets bästa spel. 🤔

Avstängd
Skrivet av KoP:

Och ganska sorgligt också. Att folk väljer att se på när någon annan spelar RDR 2 istället för att själv spela årets bästa spel. 🤔

Kan ju vara folk som inte har konsol?


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Kan ju vara folk som inte har konsol?

Det tror jag inte. Men om vi antar att det bara är folk med pc som tittar, varför inväntar man inte pc versionen istället för att spoila upplevelsen? 🤔

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har Xbox X 60fps i 1080p?

Nej

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Du skriver lite snabbt om skägget och badandet, är det som jag uppfattar det mer eller mindre valfritt att sköta om sig själv? hur är det med hästen och alla vapen? läste på nått ställe att man behöver rengöra sina vapen för att de inte ska låsa sig.

Är det sen mycket jobb med att "levla upp" sin häst och riskerar man att sen förlora den typ hela tiden eller är det lätt att hålla koll på den? Känns drygt om man måste lägga timmar på att levla upp hästar hela tiden för att dom dör som flugor.

Är orolig för att det är för mycket micro-management för att spelet ska bli roligt. I exempelvis GTA5 var det vad jag minns väldigt valfritt, det var nån enstaka gång man kanske behövde köpa specifika kläder eller så.

Medlem
Skrivet av kebbe:

5/5 - Inte ett ord om bilduppdateringen (som förstörde såväl RDR som GTA V). Called it.

Mitt största problem med rockstar spel är att de fortfarande inte har fått ordning på kontrollen.
Det är lite som att styra en båt när man styr runt sina gubbar.
Och jag hoppas de fixat från första red dead att det går att sikta från hästryggen för det var ju f-n omöjligt utan slowmotion effekten tyckte jag.

Om dessa saker består så skulle jag def inte ge det full pott.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och ganska sorgligt också. Att folk väljer att se på när någon annan spelar RDR 2 istället för att själv spela årets bästa spel. 🤔

Om man ska spela spelet själv, så ja det håller jag med dig om. Annars kan det vara lite kul ibland att se folk spela spel som jag endast aldrig kommer spela själv, eller har kört till viss del och vill se lite hur andra spelar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Väldigt bra recension! Precis i min smak! Fem Roach av Fem möjliga!


signatur

Niet.

Medlem

Denna recensionen påminde mig om gamla tidens PcGamer. Jävligt rolig och innehållsrik recension som tar med sig läsaren in i en värld fylld av minnesvärda ögonblick. Riktigt grymt skrivet.
Du har sålt mig en kopia av spelet.

Medlem

Hur är berättelsen?

Rockstar Games gör tekniskt fantastiska spel, men för mig slutar det ofta med att det rinner ut i sanden halvvägs någonstans för att historien inte engagerar (GTA V, jag tittar på dig). För att jämföra med t.ex. Horizon: Zero Dawn, som jag tycker engagerade på ett helt annat sätt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hunden:

@Carl Johansson-Sundelius: Du skriver lite snabbt om skägget och badandet, är det som jag uppfattar det mer eller mindre valfritt att sköta om sig själv? hur är det med hästen och alla vapen? läste på nått ställe att man behöver rengöra sina vapen för att de inte ska låsa sig.

Är det sen mycket jobb med att "levla upp" sin häst och riskerar man att sen förlora den typ hela tiden eller är det lätt att hålla koll på den? Känns drygt om man måste lägga timmar på att levla upp hästar hela tiden för att dom dör som flugor.

Är orolig för att det är för mycket micro-management för att spelet ska bli roligt. I exempelvis GTA5 var det vad jag minns väldigt valfritt, det var nån enstaka gång man kanske behövde köpa specifika kläder eller så.

Det är valfritt, men folk kommenterar om du är skitig. Vad det gäller vapnen så har jag inte låtit det gå så långt att de låser sig, utan rengjort dem när de börjar bli för smutsiga. Det har kanske behövts 4-5 gånger på 50+ speltimmar, så ser det inte som en börda.

Hästen däremot, det kommer kännas om du förlorat en häst som du ridit ett tag. Bondningen sker mer eller mindre automatiskt när du matar den (för att återställa dess kärnvärden) och ger den lite uppskattning. Den dör dock bara om du själv råkar dö när den är nere för räkning. Och i värsta fall får du spara ofta och ladda en save. Red Dead 2 är betydligt mer San Andreas än GTA V när det gäller mat, träning, och liknande grejer. Men nej, upplevde det inte som jobbigt.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SunShine:

Mitt största problem med rockstar spel är att de fortfarande inte har fått ordning på kontrollen.
Det är lite som att styra en båt när man styr runt sina gubbar.
Och jag hoppas de fixat från första red dead att det går att sikta från hästryggen för det var ju f-n omöjligt utan slowmotion effekten tyckte jag.

Om dessa saker består så skulle jag def inte ge det full pott.

Finns en helt annan tyngd i detta än tidigare Rockstar-spel. Jag kör ganska mycket aim assist just för att kunna skjuta effektivt från hästryggen.

Skrivet av Theade:

Väldigt bra recension! Precis i min smak! Fem Roach av Fem möjliga!

Tack!

Skrivet av yoggi:

Denna recensionen påminde mig om gamla tidens PcGamer. Jävligt rolig och innehållsrik recension som tar med sig läsaren in i en värld fylld av minnesvärda ögonblick. Riktigt grymt skrivet.
Du har sålt mig en kopia av spelet.

Läs gärna andras, kolla filmklipp. Jag tror inte du blir besviken, men alltid bra att sondera terrängen ordentligt.

Skrivet av jaqob_:

Hur är berättelsen?

Rockstar Games gör tekniskt fantastiska spel, men för mig slutar det ofta med att det rinner ut i sanden halvvägs någonstans för att historien inte engagerar (GTA V, jag tittar på dig). För att jämföra med t.ex. Horizon: Zero Dawn, som jag tycker engagerade på ett helt annat sätt.

Jag håller med dig. GTA V var det första jag spelade igenom sedan Red Dead 1 faktiskt, tyckte det var betydligt bättre än tidigare. Red Dead 1 tyckte jag var för långt, men har inte fått den känslan i tvåan. Tror det är mycket personlig smak. Jag är ganska ok med att gå på sidospår när jag behöver en paus från kampanjen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är valfritt, men folk kommenterar om du är skitig. Vad det gäller vapnen så har jag inte låtit det gå så långt att de låser sig, utan rengjort dem när de börjar bli för smutsiga. Det har kanske behövts 4-5 gånger på 50+ speltimmar, så ser det inte som en börda.

Men det låter ju bra, tänkte så man inte behöver rengöra sina vapen lika ofta som man laddar om liksom.

Citat:

Hästen däremot, det kommer kännas om du förlorat en häst som du ridit ett tag. Bondningen sker mer eller mindre automatiskt när du matar den (för att återställa dess kärnvärden) och ger den lite uppskattning. Den dör dock bara om du själv råkar dö när den är nere för räkning. Och i värsta fall får du spara ofta och ladda en save. Red Dead 2 är betydligt mer San Andreas än GTA V när det gäller mat, träning, och liknande grejer. Men nej, upplevde det inte som jobbigt.

Så hästen kan alltså inte dö helt så länge du håller dig själv vid liv och sen helar/räddar den med medicin? det låter ju som ett utmärkt system. Tänkte annars att man kunde ha otur och få sin häst ihjälskjuten varje gång man är på väg till en fight eller jagar någon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hunden:

Så hästen kan alltså inte dö helt så länge du håller dig själv vid liv och sen helar/räddar den med medicin? det låter ju som ett utmärkt system. Tänkte annars att man kunde ha otur och få sin häst ihjälskjuten varje gång man är på väg till en fight eller jagar någon.

Exakt!


signatur
Medlem

Nån som provat det på en gammal hederlig xbox one?

Medlem
Skrivet av mackbrich:

Nån som provat det på en gammal hederlig xbox one?

Kolla Digital Foundrys genomgång på tuben. De kommer fram till att alla versioner är ok men att bara X ger stabila 30fps oftast och är klart snyggast också.

Medlem

För den som är nyfiken så är det ca 56% installerat på Xbox one s innan den ber om nästa skiva (kan vara intressant att veta om man ska gå iväg och göra annat i väntan på installation)

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: ah det låter bra Blir att spela det lite längre fram. har en backlog utan dess like just nu som jag måste ta mig igenom först haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar