Bethesda varnar för buggar och storstrul i Fallout 76

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fast allt Blizzard gör blir ju guld, det är ju bara fakta. På tal om just det företaget så skulle de aldrig släppa ett halvfärdigt spel och låta användarna vara buggtestare.

Det blir ju inte per automatik guld bra för att det är buggfritt. Det var t ex inte så många buggar i Diablo III (iaf som jag minns), men om det är guld eller inte är ju subjektivt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Tråddemonen
Testpilot

Till viss del kan jag förstå dem, det är inte lätt att skapa så stora världar med mycket innehåll och sedan inte ha en hel del fel. Även om det finns en mängd av buggar inom deras spel så är jag ändå tacksam för innehållet de skapar. Vet inte hur många speltimmar jag har lagt ner på Bethesda spel de senaste åren.

Medlem

Inom en inte allt för avlägsen framtid betalar vi fullpris för en utvecklares idé om ett nytt spel. Vi får också läsa att idén inte är färdigtänkt och kanske har allvarliga brister. Men communityt kanske kan utveckla idén till ett färdigt spel? Hosta upp!

Medlem
Skrivet av Spanky:

Inom en inte allt för avlägsen framtid betalar vi fullpris för en utvecklares idé om ett nytt spel. Vi får också läsa att idén inte är färdigtänkt och kanske har allvarliga brister. Men communityt kanske kan utveckla idén till ett färdigt spel? Hosta upp!

Det fenomenet existerar redan, kickstarter kallas det (EDIT: eller gräsrotsfinansiering, egentligen...).


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det blir ju inte per automatik guld bra för att det är buggfritt. Det var t ex inte så många buggar i Diablo III (iaf som jag minns), men om det är guld eller inte är ju subjektivt.

Sålt bra, många spelar fortfaranda är väl något som är "guld"?

Jag själv tyckte inte D3 var så roligt, men jag spelade iaf ett färdigt och välpolerat spel.

Sen kanske vi helt enkelt inte håller med varandra vad definitionen guld är, så diskussionen är kanske lite meningslös 😊


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Sålt bra, många spelar fortfaranda är väl något som är "guld"?

Jag själv tyckte inte D3 var så roligt, men jag spelade iaf ett färdigt och välpolerat spel.

Sen kanske vi helt enkelt inte håller med varandra vad definitionen guld är, så diskussionen är kanske lite meningslös 😊

Jag har lite svårt att kalla något som jag inte gillar för guld bara för att andra gillar det. Men visst, det mesta som dom gör säljer bra så något rätt måste dom göra. Min poäng med första inlägget var att en del fans gillar allt som Blizz gör oavsett resultatet. Likt ett Apple-fan som per automatik gillar alla nya iPhones oavsett vad Apple lägger till, tar bort eller ändrar till nästa version.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag är inte förvånad över att det är buggar. Bethesdas spel är ju kända för att ha det nu för tiden.

Bethesda har fortfarande inte brytt sig att patcha bort de gamebreaking buggar som finns i Fallout 4 som man kan ha otur att råka ut för, som jag gjorde heh.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar